Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2012 08:34

Witam :bigok:
Jak w temacie- jeśli macie problem z uzyskaniem temperatury roboczej w silniku,problem z ogrzewaniem wnętrza itp.-piszcie w tym temacie.
Co roku,gdy robi się chłodno,tego typu tematy wyrastają jak grzyby po deszczu,dlatego postanowiłem stworzyć jeden temat zbiorczy i podwiesić.
Wszystkie nowo założone tematy o tej samej tematyce,będą usuwane,a ich autorzy odpowiednio nagradzani. :chytry:

Link do spisu treści FAQ- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=215319" onclick="window.open(this.href);return false; .Można tam znaleźć kilka poradników dotyczących wymian termostatów,nagrzewnic itd.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 09, 2012 16:34

Witam mam golfaIV 1.9tdi ajm climatronik w zeszłym roku wymieniłem nagrzewnice bo stara już ciekła, po założeniu nowej na wolnych biegach grzeje ale jak dam na max to leci chłodne powietrze jak przygazuje jest troche lepiej i jak przygazuje to słychac takie chlupniećie pod deską i to za każdym razem ale jak mam 90stopni to już tego niema i lepiej grzeje. myśle czy niema winy w przewodach czy niesą zamienione na wyjściach nagrzewnicy i wtedy coś sie zapowietrza jest to możliwe?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2012 18:07

muszkatobiasz pisze:myśle czy niema winy w przewodach czy niesą zamienione na wyjściach nagrzewnicy i wtedy coś sie zapowietrza jest to możliwe?
Myślę,że mogą być czymś podparte i robi się poduszka powietrzna w nich.Zobacz,czy spoczywają swobodnie,czy może wiszą na jakimś kablu lub innym wężu/rurce.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 09, 2012 18:10

Wiszą swobodnie ale sa skrzyżowane.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 09, 2012 19:33

muszkatobiasz pisze:Wiszą swobodnie ale sa skrzyżowane.
Więc zamień je miejscami.Na pewno nic się nie popsuje,a być może problem ustąpi.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 09, 2012 20:15

Umnie z boku bloku jest plastikowy króćiec i z niego idzie przewód do nagrzewnicy do drugiego króćca nie tego koło serwa a z nagrzewnicy wychodzi w pierwszym krucem koło serwa i idzie kołobloku do chłodniczki oleju a stamtąd do tego samego króca przy głowicy. może ktoś zerknie jak ma u siebie ,na forum piszą że może być klopot z odpowietrzeniem i tym samym z grzaniem! jutro jak dam rade to przełoże te węże!
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2012 00:04 przez muszkatobiasz, łącznie zmieniany 1 raz.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » ndz gru 09, 2012 20:46

A ja mam inne pytanie, czy jest różnica jak się założy odwrotnie węże od nagrzewnicy?



Awatar użytkownika
Adi wwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pt lis 23, 2012 14:59
Lokalizacja: warszawa

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: Adi wwl » ndz gru 09, 2012 22:40

kornat pisze:A ja mam inne pytanie, czy jest różnica jak się założy odwrotnie węże od nagrzewnicy?
jest, bo ciepła woda płynie najpierw górnym i jak się schładza spływa w dól naturalnie wedle praw fizyki, jak są zamienione to przepływ będzie ale dużo słabszy wymuszony tylko przez pompę wody



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » ndz gru 09, 2012 23:07

Adi wwl pisze:
kornat pisze:A ja mam inne pytanie, czy jest różnica jak się założy odwrotnie węże od nagrzewnicy?
jest, bo ciepła woda płynie najpierw górnym i jak się schładza spływa w dól naturalnie wedle praw fizyki, jak są zamienione to przepływ będzie ale dużo słabszy wymuszony tylko przez pompę wody
To w takim wypadku w który ma wchodzić wąż od króćca w bloku? http://allegro.pl/nagrzewnica-wnetrza-a ... 24206.html" onclick="window.open(this.href);return false;



muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 09, 2012 23:41

Na tych króćcach w starej nagrzewnicy były strzałki kierunku płynu ale niezwróciłem na to uwagi a jak jest zamontowana w aucie to tych strzałek nie widać i taż niewiem czy mam dobrze założone, czytałem gdzieś że zaśilanie jest od strony serwa!
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2012 00:02 przez muszkatobiasz, łącznie zmieniany 1 raz.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » ndz gru 09, 2012 23:50

Hmm to czyli płyn wypływa z króćca przy bloku i tym wężem płynie mi do drugiego króćca od serwa.



muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 09, 2012 23:59

Ja mam tak samo i kiepsko coś mi grzeje



muszkatobiasz
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2457
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: muszkatobiasz » pn gru 10, 2012 19:32

Obrazek Znalazłem starą nagrzewnice i sprawdziłem strzałki i śą takjak na rys.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie,problem z nagrzaniem silnika itp.

Post autor: kornat » pn gru 10, 2012 19:35

Czyli mam OK. Dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość