[mk5] Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » śr mar 18, 2020 20:49

Tarcze TRW tył. Klocki pierwszy i drugi raz założone firmy TRW.

Po skończeniu klocków firmy TRW wymieniłem je na klocki firmy ABE.

Zauważyłem, że po przejechaniu 30 km z tarczy tylnej prawej czuć charakterystyczny smrót spalonej tarczy - skąd to wiem? - wcześniej też czułem ten sam smrót mając klocki TRW w drugim podejściu.

Z lewej strony nie czuć smrodu. Wiadomo hamuje się i tylne hamulce się nagrzewają - jest to rzecz zrozumiała.

Tylko pytanie do Was - Co sądzicie o tym problemie?

Klocki już trzecie poszły.

Nie czuć smrodu z lewej strony - tylko prawa. Prawa strona bardziej się zużyła niż lewa - lewa 70 procent a prawa już 20 procent.

Podpowiedzcie coś?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: riccardoa » śr mar 18, 2020 21:18

Tłoczek zacisku nie blokuje ci się i klocek nie jest trochę dociśnięty do tarczy? Podnieś tył do góry i sprawdź czy obydwa koła jednakowo lekko można obrócić.



denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » śr mar 18, 2020 21:23

riccardoa pisze:
śr mar 18, 2020 21:18
Tłoczek zacisku nie blokuje ci się i klocek nie jest trochę dociśnięty do tarczy? Podnieś tył do góry i sprawdź czy obydwa koła jednakowo lekko można obrócić.
Okej rozumiem Twoje zdanie.

Lecz zaznaczam, że cylinderek jak i prowadnice chodzą doskonale.

Gdyby tak nie było mechanik by mi wymienił gumki w postaci zestawu do naprawy tłoczków składających się z gumek i tłoczka - musiałem je oddać.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: marcin7x5 » czw mar 19, 2020 20:21

Mechanizm od hamulca ręcznego działa prawidłowo? Podnieś auto i zakręć kołem. Jak będą lekkie opory to coś jest nie tak w zacisku. Czy klocki w tym prawym zacisku zużywają się jednakowo czy może jeden bardziej niż drugi?



denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » czw mar 19, 2020 20:59

marcin7x5 pisze:
czw mar 19, 2020 20:21
Mechanizm od hamulca ręcznego działa prawidłowo? Podnieś auto i zakręć kołem. Jak będą lekkie opory to coś jest nie tak w zacisku. Czy klocki w tym prawym zacisku zużywają się jednakowo czy może jeden bardziej niż drugi?
Ręczny działa - przyhamuje z 100 do 80 włącza się kontrolka zaciągnięty hamulec ręczny - odpuszczam ręczny i dalej dodaje gazu i wszystko ok.
Z lewej strony było jeszcze większa połowa klocka, a w prawym już docierały do tarczy. - Ten scenariusz ja widziałem bo badałem co kilka dni zużycie klocków zaglądając przez felgę. Mam felgi stalowe.

Ale według mechanika zdzierały się tak samo.

I tak tył bardziej łapał temperature niż przednie. A dodatkowo po wymianie kloców z tyłu przód się grzał - też tarcza trw i klocki trw. Dopiero jak wymieniłem przód na Decermany - to przestał przód a tył nadal się grzał. Po wymianie kloców na ABE z tyłu - nadal tył się grzeje i to w takiej proporcji jaka opisałem.

Dodatkowy objaw po przejechaniu 300 km pojawił się - otóż kiedy jadę 140 prawa strona piszczy. Jak zahamuje gwałtownie - piszczenie przestaje.
Dodatkowo przy wciśniętym ręcznym przy 120 kierownica bije na lewo i prawo. Nie pamiętam jak robiłem ale też według mnie jak wciskne nożny i ręczny też tak samo - sprawdze jeszcze raz jutro. Przy takiej sytuacja jak z nożnym hamulcem - nie czuć bicia.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: marcin7x5 » pt mar 20, 2020 15:35

Nie chodziło mi abyś napisał czy ręczny hamuje czy nie tylko czy mechanizm w zacisku wraca do pozycji wyjściowej/spoczynkowej. Często bywało w mk4 że ta dźwignia nie wracała do położenia spoczynkowego powodując tym samym lekkie hamowanie koła podczas jazdy a tym samym grzanie się układu hamulcowego w danym kole. Jeżeli w tym twoim tylnym prawym kole klocki zdzierają się równo to można wtedy stwierdzić że zacisk pracuje prawidłowo i na prowadnicach też jest właściwie ok. Jeżeli jeden z klocków jest zużyty bardziej to zacisk nie pracuje na prowadnicach właściwie.



denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » pt mar 20, 2020 20:06

Kupiłem zestaw dwa naprawcze na zacisk - prowadnice i gumki oraz dwa zestawy naprawcze - tłoczek plus gumki na tłoczek - w sumie wydałem 200 złoty.

w poniedziałek jestem umówiony na regeneracje zacisku.

Kiedy ręczny zaciągnę przy 140 zahamuje do 100 kierownice nie drga. Dopiero jak pedał nożny naciskane to wtedy drga kierownica.



denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » pt mar 20, 2020 20:07

marcin7x5 pisze:
pt mar 20, 2020 15:35
Nie chodziło mi abyś napisał czy ręczny hamuje czy nie tylko czy mechanizm w zacisku wraca do pozycji wyjściowej/spoczynkowej. Często bywało w mk4 że ta dźwignia nie wracała do położenia spoczynkowego powodując tym samym lekkie hamowanie koła podczas jazdy a tym samym grzanie się układu hamulcowego w danym kole. Jeżeli w tym twoim tylnym prawym kole klocki zdzierają się równo to można wtedy stwierdzić że zacisk pracuje prawidłowo i na prowadnicach też jest właściwie ok. Jeżeli jeden z klocków jest zużyty bardziej to zacisk nie pracuje na prowadnicach właściwie.
Skoro źle pracuje na prowadnicach - to czemu przy sprawdzaniu zacisków wszystko chodziło prawidłowo. A teraz się grzeje bardziej prawa strona?? czyżby błąd mechanika??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: marcin7x5 » pt mar 20, 2020 20:19

A to już się zapytaj swojego mechanika. Ja ci na odległość nie powiem co dolega zaciskowi lub jak on pracuje.



denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » pt mar 20, 2020 20:35

marcin7x5 pisze:
pt mar 20, 2020 20:19
A to już się zapytaj swojego mechanika. Ja ci na odległość nie powiem co dolega zaciskowi lub jak on pracuje.
O dobrego mechanika jest trudno dzisiaj . Przed wymianą klocków zgłaszałem im o tym że prawa strona mi się grzeje. Sami zauważali zużycie klocków. I co powiedzieli? Sprawdzili że tłoczek chodzi i prowadnicę chodzą i od razu wymiana klocków i następny.
Każdy wie ze przy wymianie klocków lub tarcz wymienia się gumki na tłoczek i prowadnice - rzędu 60 złoty to jest koszt - cena z allegro.

Dałem im kocki i zestawy na prowadnice i tłoczek - a oni co- zamiast wymienić - to klocki i następny.

A teraz gadają ze linki ręcznego z prawej strony z mało są podciągnięte i w poniedziałek to naprawia. Przecież one dobrze chodzą.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: riccardoa » sob mar 21, 2020 09:22

[/quote]

A teraz gadają ze linki ręcznego z prawej strony z mało są podciągnięte i w poniedziałek to naprawia.

[/quote]
Słabo naciągnięta linka nie będzie powodem obcierania klocka o tarczę i grzania.Zmień mechanika.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: wesol » sob mar 21, 2020 14:40

Ja dziś szwagierce wymieniłem w merivie linki ręcznego bo lewa odrobinę trzymała co powodowało że lewe koło decyzji się grzało nadmiernie.
co do mechaników to powiem tak: skoro wiesz lepiej to może otwórz warsztat i naprawiaj. Do lekarza też idziesz i mówisz mu co ci dolega, jaja masz chorobę i co ma ci przepisać za leki? Skoro nie potrafisz z mechanikiem się dogadać to kto ma to za ciebie zrobić? Fakturę masz za naprawę? Zedra się klocki w tym jednym kole to przyjedziesz i naprawa będzie na koszt warsztatu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

denitor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr sie 01, 2012 11:06

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: denitor » sob mar 21, 2020 15:49

wesol pisze:
sob mar 21, 2020 14:40
Ja dziś szwagierce wymieniłem w merivie linki ręcznego bo lewa odrobinę trzymała co powodowało że lewe koło decyzji się grzało nadmiernie.
co do mechaników to powiem tak: skoro wiesz lepiej to może otwórz warsztat i naprawiaj. Do lekarza też idziesz i mówisz mu co ci dolega, jaja masz chorobę i co ma ci przepisać za leki? Skoro nie potrafisz z mechanikiem się dogadać to kto ma to za ciebie zrobić? Fakturę masz za naprawę? Zedra się klocki w tym jednym kole to przyjedziesz i naprawa będzie na koszt warsztatu.
Ty mi tu nie gadaj co mam robić!! Skoro jesteś taki mądry daj podpowiedź a nie gadasz ludziom co mają robić i sterujesz ich życiem. W realnym świecie bym ci dał w pysk za taki tekst. Taki jesteś kozak pisząc to na forum??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk5] Re: Smrót spalonej tarczy tył firmy TRW

Post autor: Michał_1977 » sob mar 21, 2020 17:20

denitor pisze:
sob mar 21, 2020 15:49
Ty mi tu nie gadaj co mam robić!
Przecież on Ci nie rozkazuje. Przedstawił swoje sugestie, a Ty to odebrałeś tak, jakby zmuszał Cię do czegokolwiek.
To jest forum, a nie debata składająca się z dyplomatów. Wystarczy z przymrużeniem oka podejść ;)
denitor pisze:
sob mar 21, 2020 15:49
W realnym świecie bym ci dał w pysk za taki tekst
Uważam, że zagalopowałeś się!
Z jednej strony zgłaszasz post, który nie spodobał Ci się, a jednocześnie odgrażasz się. Więcej powagi życzę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości