[mk4] [Bora] Czy jest sens swap hamulców
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców
W innym samochodzie zmieniałem 288->312 i zauważyłem, że lepiej hamuje (na 288 hamując z 200 do 30 pod koniec hamowania tarcza już mocno rozgrzana i siła hamowania była znacznie mniejsza). W swojej pracy opisywałeś poślizg opony na długość hamowania. Wrzuć rozdział. Temu zadałem pytanie jaka jest różnica odczuwalna (a nie teoretyczna) przechodząc 280/232->288/256.
[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców
No patrz a ja w Sharanie z 230 km/h hamowałem i jakoś nie odczuwałem spadku i miałem 288 mm tarcze. Na górskich drogach owszem możesz zagotować hamulce jadąc spokojnie. Skuteczność hamowania jednorazowego czy nawet dwu z prędkości 100 czy 150 na tarczach 280 będzie w zasadzie taka sama jak w 300mm. Nie może być tak w aucie że hamulce słabną po hamowaniu. To jest niedopuszczalne.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców
Jeszcze jedno pytanie. Przy 256 z tyłu wejdzie 15 cali? Tutaj piszą, że min 16: http://forum.skodaclub.pl/tuning-detail ... t1964.html
[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców
Przy 288 wchodzą koła 15 cali. Zresztą w golfie asz miałem Oryginalnie 288 mm na przedzie i problemów z hamowaniem brak mimo że auto lizniete jeszcze softem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców
Wiem, że 288 wchodzi na 15. Chodzi o tył.
334mm R32 - minimum 17"
312mm TT - minimum 16"
288mm minimum 15"
280mm minimum 15"
256mm tylne - minimum 16" (15"zapasówka nie będzie pasować !)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość