[mk4] [Bora] Czy jest sens swap hamulców

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qwerty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców

Post autor: qwerty01 » śr sty 22, 2020 18:17

W innym samochodzie zmieniałem 288->312 i zauważyłem, że lepiej hamuje (na 288 hamując z 200 do 30 pod koniec hamowania tarcza już mocno rozgrzana i siła hamowania była znacznie mniejsza). W swojej pracy opisywałeś poślizg opony na długość hamowania. Wrzuć rozdział. Temu zadałem pytanie jaka jest różnica odczuwalna (a nie teoretyczna) przechodząc 280/232->288/256.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8199
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: [Bora] Czy jest sens swap hamulców

Post autor: wesol » śr sty 22, 2020 20:47

No patrz a ja w Sharanie z 230 km/h hamowałem i jakoś nie odczuwałem spadku i miałem 288 mm tarcze. Na górskich drogach owszem możesz zagotować hamulce jadąc spokojnie. Skuteczność hamowania jednorazowego czy nawet dwu z prędkości 100 czy 150 na tarczach 280 będzie w zasadzie taka sama jak w 300mm. Nie może być tak w aucie że hamulce słabną po hamowaniu. To jest niedopuszczalne.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość