Strona 1 z 1

[mk4] 1.8T problem z twardymi hamulcami.

: pt cze 28, 2019 06:57
autor: nesill
Pacjent Skoda Octavia 1 2002r, 1.8T czysta benzyna
Tarcze i kocki przód tył, praktycznie nowe max. 10tys km, wymienione bo wcześniej był ten sam problem, że samochód ledwo hamował i mechanik stwierdził, że to tarcze i kocki.
Miesiąc temu samochód przeszedł przegląd bez problemu po 2t+ na kole.

Podczas jazdy hamulce są bardzo twarde, spowalniają samochód zamiast hamować, dopiero jak wcisnę do końca to nurkuje/hamuje na piskach.

Po rozpędzeniu się do 70km/h i awaryjnym hamowaniu przez parę sekund pedał jest miękki i lekkie dotknięcie hamuje bardzo dobrze jak w nowych samochodach ale po dodaniu gazu lub upływie kilku sekund znowu pedał twardy jak drewno....

Jeden z mechaników, stwierdził, że to dlatego, że żona jeździ jak piz..... i trzeba ostro pojeździć to się rozchodzą, ale zamieniłem się z nią samochodami i gów... też nie udało mi się ich rozjeździć, żeby było dobrze.

Chce to zrobić, bo można narobić biedy podczas próby płynnej jazdy w mieście a hamowanie na piskach przed każdymi światłami to żadne rozwiązanie.

Co to może być?

[mk4] Re: 1.8T problem z twardymi hamulcami.

: ndz cze 30, 2019 21:49
autor: luckyboy
Servo czyli wspomaganie hamulców, dokładnie jego brak.

[mk4] Re: 1.8T problem z twardymi hamulcami.

: pn lip 01, 2019 19:20
autor: Tygrysq
Sprawdź przewód z pompy vacu do serwo. Jak masz silnik vp to w pompie wyrabia się kruciec i podciśnienie ucieka

[mk4] Re: 1.8T problem z twardymi hamulcami.

: wt lip 02, 2019 17:37
autor: nesill
Tygrysq pisze:
pn lip 01, 2019 19:20
Sprawdź przewód z pompy vacu do serwo. Jak masz silnik vp to w pompie wyrabia się kruciec i podciśnienie ucieka
To jest 1.8 T oznaczenie AUM benzyna tam jest chyba to inaczej rozwiązane niż 1.9 tdi bo nie wiedziałem pompy vacum jak miałem w golfie 1.9tdi.
Jutro jak będzie pogoda to rzucę okiem co tam się dzieje bo to samochód żony i nie zawsze mam do niego dostęp.