[mk4] Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Mogę. Na PW wyśle ci tel.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Dziś po raz kolejny zabrałem się za temat:
Założyłem nowy zestaw i przed montażyłem poczyniłem takie rzeczy jak:
-wciskanie tłoczka z aplikacją pod uszczelkę ATE bremszylinder, sam tloczek wkręcił się bardzo ładnie do samego końca.
- czyszczenie i smarowanie prowadnic zacisku, prowadnice chodzą w jarzmie płynnie. Jedna dolna prowadnica miała trochę korozji przy nakrętce 15', ale chodzi płynnie to nie zmieniałem na nową.
- czyszczenie na tzw "błysk" miejsca w jarzmie gdzie idzie blaszka od klocków
- czyszczenie na błysk samych blaszek pod klocki
- smar ATE BREMSZYLINDER na blaszki klocków a także delikatnie na sam klocek.
Po obróceniu tarczą na złożonym zestawie tarcza ładnie się kręciła, załozyłem koło odpaliłem silnik podpompowałem hebel.
Podnoszę samochód żeby zobaczyć czy obrót koła jest swobodny. Okazuje się, że nie! Samą tarczą po podpompowaniu hebla było bardzo ciężko ruszyć.Na prawdę musiałem uzyć sporej siły, żeby ruszyć tarczą.
Gdzie mam szukać w takim razie przyczyny? Ręczny po zaciągnięciu trzyma jak pierun, a po spuszczeniu ręcznego linka wraca do poprzedniego położenia. Samej łapki także już ręką nie da się cofnąć więc na 100% linka cofa do końca.
Poniżej zdjęcia z prac żeby nikt mi nie zarzucił, że coś niechlujnie zrobiłem:
P.S Te naklejki z klocków zostały zdjęte!
Założyłem nowy zestaw i przed montażyłem poczyniłem takie rzeczy jak:
-wciskanie tłoczka z aplikacją pod uszczelkę ATE bremszylinder, sam tloczek wkręcił się bardzo ładnie do samego końca.
- czyszczenie i smarowanie prowadnic zacisku, prowadnice chodzą w jarzmie płynnie. Jedna dolna prowadnica miała trochę korozji przy nakrętce 15', ale chodzi płynnie to nie zmieniałem na nową.
- czyszczenie na tzw "błysk" miejsca w jarzmie gdzie idzie blaszka od klocków
- czyszczenie na błysk samych blaszek pod klocki
- smar ATE BREMSZYLINDER na blaszki klocków a także delikatnie na sam klocek.
Po obróceniu tarczą na złożonym zestawie tarcza ładnie się kręciła, załozyłem koło odpaliłem silnik podpompowałem hebel.
Podnoszę samochód żeby zobaczyć czy obrót koła jest swobodny. Okazuje się, że nie! Samą tarczą po podpompowaniu hebla było bardzo ciężko ruszyć.Na prawdę musiałem uzyć sporej siły, żeby ruszyć tarczą.
Gdzie mam szukać w takim razie przyczyny? Ręczny po zaciągnięciu trzyma jak pierun, a po spuszczeniu ręcznego linka wraca do poprzedniego położenia. Samej łapki także już ręką nie da się cofnąć więc na 100% linka cofa do końca.
Poniżej zdjęcia z prac żeby nikt mi nie zarzucił, że coś niechlujnie zrobiłem:
P.S Te naklejki z klocków zostały zdjęte!
Ostatnio zmieniony śr mar 07, 2018 16:21 przez Boski23, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
w przewodzie lub gumka która siedzi w koło tłoczka wewnątrz zacisku ale żeby wykluczyć przewód napompuj hamulec i jeśli trzyma klocek to popuść odpowietrznik jeśli płyn poleci i tarcz pójdzie ruszyć to na pewno przewód jeśli dalej trzyma może być ta gumka
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Po napompowaniu hamulca na nowym zestawie tarcza prawie wcale nie chciała się kręcić. Założyłem stara tarcze i stare klocki żeby nie katować nowej póki nie rozwiąże problemu. Jutro poluzuje odpowietrznik i zobaczę czy to coś da. Na starej tarczy też trzyma ale jakby trochę mniej. Gumka wkoło tłoka może być też winna?
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Dziwne jest tylko to że wszystko ładnie się kręciło na nowym i starym komplecie póki nie dotknąłem hamulca. Po kilku depnieciach już czuć dość duży opór. Nawet bardzo duży bym powiedział.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
tak ona odpowiada za uszczelnienie i powrót tłoczka chodzi o tą w środku zacisku w koło tłoczka nieraz pomaga popukanie młotkiem po zacisku i też puści ale to przeważnie na chwileBoski23 pisze: ↑śr mar 07, 2018 20:55Po napompowaniu hamulca na nowym zestawie tarcza prawie wcale nie chciała się kręcić. Założyłem stara tarcze i stare klocki żeby nie katować nowej póki nie rozwiąże problemu. Jutro poluzuje odpowietrznik i zobaczę czy to coś da. Na starej tarczy też trzyma ale jakby trochę mniej. Gumka wkoło tłoka może być też winna?
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
A ta zewnętrzna uszczelka która podczas cofania tłoka cofa się razem z nim też ma znaczenie jakieś? Bo ona była na końcu taka troszke podwinieta, harmonijkowata. Ale po cofnięciu tłoka ułożyła się.
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Nie nie ma znaczenia. To tylko gumka osłonowa przed brudem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Czyli albo uszczelka tą wąska wewnątrz zacisku albo przewód. Jutro sprawdzę ten przewód.
[mk4] Re: Jazda z jedną nową a druga stara tarcza
Hamulec zrobiony!
Winny był zacisk,a dokładniej gumki w środku.
Kupiony i założony zestaw do regeneracji. Teraz koło z tarczą obracają się bardzo ładnie. Wręcz idealnie
Winny był zacisk,a dokładniej gumki w środku.
Kupiony i założony zestaw do regeneracji. Teraz koło z tarczą obracają się bardzo ładnie. Wręcz idealnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości