Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Witam.
Nie jestem pewien, gdzie ten temat umieścić, bo właściwie dotyczy podwozia i hamulców jednocześnie, że już elektrykę/elektronikę pominę...
Otóż, w mk3 Variant po wizycie w myjni, jak napisane w temacie, ale też po intensywnych opadach deszczu(choć tu sporadycznie) zaczyna świecić I NIE WYŁĄCZA SIĘ kontrolka ABS na desce rozdzielczej. Podwozie NIE BYŁO MYTE(!)
Czy ktoś ma pomysł na to, co może być przyczyną?
Trochę mnie to dziwi, nie mniej jednak muszę się tym zająć, bo ABS dobrze jest po 1sze mieć w aucie, po 2gie dobrze, aby był sprawny.
Gdzie szukać przyczyny? Przy kołach?
Najwygodniej było by podłączyć komputer, ale praktycznie nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam!
Nie jestem pewien, gdzie ten temat umieścić, bo właściwie dotyczy podwozia i hamulców jednocześnie, że już elektrykę/elektronikę pominę...
Otóż, w mk3 Variant po wizycie w myjni, jak napisane w temacie, ale też po intensywnych opadach deszczu(choć tu sporadycznie) zaczyna świecić I NIE WYŁĄCZA SIĘ kontrolka ABS na desce rozdzielczej. Podwozie NIE BYŁO MYTE(!)
Czy ktoś ma pomysł na to, co może być przyczyną?
Trochę mnie to dziwi, nie mniej jednak muszę się tym zająć, bo ABS dobrze jest po 1sze mieć w aucie, po 2gie dobrze, aby był sprawny.
Gdzie szukać przyczyny? Przy kołach?
Najwygodniej było by podłączyć komputer, ale praktycznie nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam!
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
No a gdzie? Jak nie masz możliwości podpięcia kompa,to tylko czujniki ci pozostają do sprawdzenia,choć też pod warunkiem,że masz chociaż miernik elektryczny. Zdejmujesz kostkę z czujnika i mierzysz omomierzem. Ma być wartość w okolicach 1200-1300 ohm. I tak każde kółeczko.TDI.SUBARU pisze:Gdzie szukać przyczyny? Przy kołach?
Możesz też sprężonym powietrzem przedmuchać czujnik,ale nie w kostkę,tylko czujnik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
"choć też pod warunkiem,że masz chociaż miernik elektryczny" - spokojnie, posiadam, używam
Jaja są z tym ABSem, bo raz świeci kontrolka, raz nie świeci. I potrafi nie świecić przy uruchamianiu silnika, a po przejechaniu kilku/kilkunastu metrów zaświecić. Albo na odwrót.
Dziwne to dla mnie. Zastanawiam się nad tym, czy któraś kostka przypadkiem może jest poluzowana, źle połączona(choć to chyba działa "zero-jedynkowo", jest spięte albo nie jest), czy może gdzieś jakiś przewód uszkodzony. A może źle zamocowany.
Ale można "wróżyć" długo, trzeba zobaczyć.
Jaja są z tym ABSem, bo raz świeci kontrolka, raz nie świeci. I potrafi nie świecić przy uruchamianiu silnika, a po przejechaniu kilku/kilkunastu metrów zaświecić. Albo na odwrót.
Dziwne to dla mnie. Zastanawiam się nad tym, czy któraś kostka przypadkiem może jest poluzowana, źle połączona(choć to chyba działa "zero-jedynkowo", jest spięte albo nie jest), czy może gdzieś jakiś przewód uszkodzony. A może źle zamocowany.
Ale można "wróżyć" długo, trzeba zobaczyć.
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Witam.
Problem rozwiązany. Przyczyną był uszkodzony prawy tylny czujnik ABS'u. Nie używałem komputera, użyłem miernika. Wartości rezystancji dobrych czujników były rzędu bodaj 1140 Ohm'ów. Napięcie elektryczne pomiędzy pinami w gniazdach wtyczek wynosiło chyba 2,4 Volta.
Czujnik wymieniony na sprawny już jakieś 2-3 tygodnie temu, ale dopiero teraz zabrałem się za wpis na forum.
Później jeszcze umieszczę w tym temacie zdjęcia uszkodzonego czujnika(nie pamiętam, czy miernik pokazywał ok. 300 Ohm'ów, czy nie pokazywał niczego.
Osobna kwestia to kształt samego czujnika. Sprzedawca mówił o "okrągłym" i "kwadratowym/prostokątnym", nie pamiętam, który ja kupiłem. W każdym razie został ściągnięty z magazynu ostatni w firmie.
Zapłaciłem PO RABACIE ~27-28 zł.
Wychodzi na to, że wspomniana wizyta w myjnii i po niej usterka, to zbieg okoliczności. Podejrzewam, że czujnik przestał działać od wstrząsów(wiemy, jakie mamy w kraju drogi, pokryte "wyrobem asfaltopodobnym").
Podziękowania dla zainteresowanych tematem, w szczególności dla Mavrick!
Problem rozwiązany. Przyczyną był uszkodzony prawy tylny czujnik ABS'u. Nie używałem komputera, użyłem miernika. Wartości rezystancji dobrych czujników były rzędu bodaj 1140 Ohm'ów. Napięcie elektryczne pomiędzy pinami w gniazdach wtyczek wynosiło chyba 2,4 Volta.
Czujnik wymieniony na sprawny już jakieś 2-3 tygodnie temu, ale dopiero teraz zabrałem się za wpis na forum.
Później jeszcze umieszczę w tym temacie zdjęcia uszkodzonego czujnika(nie pamiętam, czy miernik pokazywał ok. 300 Ohm'ów, czy nie pokazywał niczego.
Osobna kwestia to kształt samego czujnika. Sprzedawca mówił o "okrągłym" i "kwadratowym/prostokątnym", nie pamiętam, który ja kupiłem. W każdym razie został ściągnięty z magazynu ostatni w firmie.
Zapłaciłem PO RABACIE ~27-28 zł.
Wychodzi na to, że wspomniana wizyta w myjnii i po niej usterka, to zbieg okoliczności. Podejrzewam, że czujnik przestał działać od wstrząsów(wiemy, jakie mamy w kraju drogi, pokryte "wyrobem asfaltopodobnym").
Podziękowania dla zainteresowanych tematem, w szczególności dla Mavrick!
Ostatnio zmieniony śr sie 09, 2017 23:11 przez TDI.SUBARU, łącznie zmieniany 1 raz.
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Problem świecącej kontrolki ABS powrócił kilka tygodni temu.
Czujniki sprawdzone ponownie, wszystko ok. Napięcia również są ok. Bezpieczniki też sprawdzone WSZYSTKIE, są ok.
Co tu jeszcze mogło odmówić posłuszeństwa?
Pompa? Sterowanie? Przekaźniki/i? Jeżeli tak, to który/e? Jak się do nich dobrać? Czytałem gdzieś na chyba tym forum, że od ABSu są przekaźniki oznaczone "79" i "179". Spróbuję się do nich dobrać i powąchać.(Tym zdjęciem się sugerowałem, podrzucone na tym forum: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/58040531068c7cbe" onclick="window.open(this.href);return false;)
O, to czytałem na pewno: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=192909" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj też zajrzałem, ale to chyba jest opisana poważniejsza usterka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=670805" onclick="window.open(this.href);return false;
Tymczasem.
Czujniki sprawdzone ponownie, wszystko ok. Napięcia również są ok. Bezpieczniki też sprawdzone WSZYSTKIE, są ok.
Co tu jeszcze mogło odmówić posłuszeństwa?
Pompa? Sterowanie? Przekaźniki/i? Jeżeli tak, to który/e? Jak się do nich dobrać? Czytałem gdzieś na chyba tym forum, że od ABSu są przekaźniki oznaczone "79" i "179". Spróbuję się do nich dobrać i powąchać.(Tym zdjęciem się sugerowałem, podrzucone na tym forum: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/58040531068c7cbe" onclick="window.open(this.href);return false;)
O, to czytałem na pewno: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=192909" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj też zajrzałem, ale to chyba jest opisana poważniejsza usterka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=670805" onclick="window.open(this.href);return false;
Tymczasem.
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Tak jak napisałem, oto zdjęcie USZKODZONEGO czujnika koła tylnego(w tym przypadku akurat prawego):
Kilka zdjęć z bliska:
A to pokazuje miernik(czujnik USZKODZONY):
Obecne wartości napięć dochodzących do czujników oraz rezystancje tych czujników(w aucie):
Tak jak jets napisane we wcześniejszym poście, sprawdzone były bezpieczniki. Przekaźniki też, tzn. nie czuć spalenizny z żadnego z nich. Choć akurat nie widzę przekaźnika oznaczonego "79" i/lub "179". Zdjęcia:
Jakieś pomysły? Czy bez komputera się nie obejdzie?
Pozdrawiam.
Kilka zdjęć z bliska:
A to pokazuje miernik(czujnik USZKODZONY):
Obecne wartości napięć dochodzących do czujników oraz rezystancje tych czujników(w aucie):
Tak jak jets napisane we wcześniejszym poście, sprawdzone były bezpieczniki. Przekaźniki też, tzn. nie czuć spalenizny z żadnego z nich. Choć akurat nie widzę przekaźnika oznaczonego "79" i/lub "179". Zdjęcia:
Jakieś pomysły? Czy bez komputera się nie obejdzie?
Pozdrawiam.
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 22, 2010 16:50
- Lokalizacja: Łódź
Po wizycie w myjni świeci się kontrolka ABS.
Odczyt komputerowy z "Polski VAG", dzięki uprzejmości znajomego.
Błąd 1276(na zdjęciu "ucięte")
Oznaczenie pompy(odczyt z programu):
Teraz pytanie: co dalej?
Błąd 1276(na zdjęciu "ucięte")
Oznaczenie pompy(odczyt z programu):
Teraz pytanie: co dalej?
Staram się używać poprawnej polszczyzny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości