Świecąca się kotrolka ESP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Świecąca się kotrolka ESP
Witajcie,
Od kilku tygodni walczę z moim mechanikiem z kontrolką ESP. Ale po kolei...
W listopadzie zakupiłem golfika. 1,9TDi, 2002r w stanie... hmm...nie najgorszym Wiadomo - kilka rzeczy było do zrobienia, ale cóż... Po około 3tygodniach oddałem do zrobienia: Przekładnia kierownicza, układ hamulcowy (tylne przewody), przednie zawieszenie.
Od czasu remontu, świeci się ciągle na żółto kontrolka ESP, a 3 krotnie w tym czasie załączyła się kontrolka ABS i ten system przestał działać - po kilku dniach, a za innym razem po kilku godzinach "samo" przeszło i ABS działał normalnie. Do tego przy maksymalnym obrocie kierownicy w lewo słychać było jakby plastik tarł o plastik...
Od poniedziałku mam trochę więcej czasu i postanowiłem zabrać się za ESP - w końcu po to on jest żeby działał
Pierwsza wizyta u mechanika i strzał że to walnięty czujnik g200. Po powrocie do domu, googlowanie i ... nie mam g200 - od 2002 jest duosensor - został wymieniony na sprawny - od bliźniaczego auta sąsiada - żadnej zmiany. Kolejna wizyta - zagłębienie się w komputer - błąd czujnika kąta skrętu.
Wczoraj rozebrałem kierownicę i owy czujnik - okazało się że przy wyprostowanych kołach - czujnik był przestawiony o obrót - brak żółtego kółeczka w "okienku", do tego taśma od airbagu przy maksymalnym skręcie w lewo była napięta jak baranie jaja na wiosnę - stąd te odgłosy trzaskania przy skręcie.
Wyprostowałem wszystko, taśma w połowie zakresu (przedzwoniłem wszystkie "druciki" klakson działa, airbag błędu nie zgłasza), żółte okienko widoczne i znowu do mechanika.
Po podpięciu komputera, widać zmiany kąta skrętu przy kręceniu kierownicą, przy ustawieniu kół na wprost jest około 0st, błąd się niby kasuje, ale po wyłączeniu zapłonu i włączeniu powraca, a kontrolka ESP ani myśleć zgasnąć...
Moje pytanie... co jeszcze mogę sprawdzić, zmierzyć, przetestować? Czy jest możliwość że kontrolka od ESP tak na prawdę nie jest od ESP? Że może wskazywać błąd od czegoś innego? Tylko dlaczego w komputerze widać to wyraźnie jako błąd czujnika skrętu?
Od kilku tygodni walczę z moim mechanikiem z kontrolką ESP. Ale po kolei...
W listopadzie zakupiłem golfika. 1,9TDi, 2002r w stanie... hmm...nie najgorszym Wiadomo - kilka rzeczy było do zrobienia, ale cóż... Po około 3tygodniach oddałem do zrobienia: Przekładnia kierownicza, układ hamulcowy (tylne przewody), przednie zawieszenie.
Od czasu remontu, świeci się ciągle na żółto kontrolka ESP, a 3 krotnie w tym czasie załączyła się kontrolka ABS i ten system przestał działać - po kilku dniach, a za innym razem po kilku godzinach "samo" przeszło i ABS działał normalnie. Do tego przy maksymalnym obrocie kierownicy w lewo słychać było jakby plastik tarł o plastik...
Od poniedziałku mam trochę więcej czasu i postanowiłem zabrać się za ESP - w końcu po to on jest żeby działał
Pierwsza wizyta u mechanika i strzał że to walnięty czujnik g200. Po powrocie do domu, googlowanie i ... nie mam g200 - od 2002 jest duosensor - został wymieniony na sprawny - od bliźniaczego auta sąsiada - żadnej zmiany. Kolejna wizyta - zagłębienie się w komputer - błąd czujnika kąta skrętu.
Wczoraj rozebrałem kierownicę i owy czujnik - okazało się że przy wyprostowanych kołach - czujnik był przestawiony o obrót - brak żółtego kółeczka w "okienku", do tego taśma od airbagu przy maksymalnym skręcie w lewo była napięta jak baranie jaja na wiosnę - stąd te odgłosy trzaskania przy skręcie.
Wyprostowałem wszystko, taśma w połowie zakresu (przedzwoniłem wszystkie "druciki" klakson działa, airbag błędu nie zgłasza), żółte okienko widoczne i znowu do mechanika.
Po podpięciu komputera, widać zmiany kąta skrętu przy kręceniu kierownicą, przy ustawieniu kół na wprost jest około 0st, błąd się niby kasuje, ale po wyłączeniu zapłonu i włączeniu powraca, a kontrolka ESP ani myśleć zgasnąć...
Moje pytanie... co jeszcze mogę sprawdzić, zmierzyć, przetestować? Czy jest możliwość że kontrolka od ESP tak na prawdę nie jest od ESP? Że może wskazywać błąd od czegoś innego? Tylko dlaczego w komputerze widać to wyraźnie jako błąd czujnika skrętu?
Świecąca się kotrolka ESP
Jeśli chodzi o skręcanie kierownicą w lewo i w prawo do oporu, to mechanik to robił, choć nie wiem czy dokładnie wiedział co robi. Czy jest jeszcze inny sposób na kalibracje, czy może to co robił to nie kalibracja?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Świecąca się kotrolka ESP
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J" onclick="window.open(this.href);return false;)_Brake_Electronics_(MK60)#Special_Procedures
Świecąca się kotrolka ESP
Ta...właśnie przed chwilą wyczytałem jak wygląda cała procedura - czyli mechanik nie bardzo wie co robił...
Dziękuję, może jutro ponowna wycieczka i uda się coś sensownego zrobić.
Dzisiaj wystąpił do tego problem z poduszką w kierownicy - od wczoraj była odpięta - pojechałem dzisiaj do niego bez niej -w razie jakby trzeba było rozbierać (kontrolka od poduchy świciła cały czas od momentu przekręcenia kluczyka).
Przed chwilą złożyłem całą kierownicę, wraz z poduszką (na wyłączonym zapłonie oczywiście - podobno ma to znaczenie) i po włączeniu zapłonu kontrolka poduchy się zapala (wraz z innymi kontrolkami), na chwile gaśnie, a po ok 3 sek się zapala i wywala błąd poduszki. Taśma jest sprawna - wszystkie przewodu mają przejście od wtyczki do wtyczki - raczej to nie ma związku z niedziałającym ESP i czujnikiem skrętu?
Dziękuję, może jutro ponowna wycieczka i uda się coś sensownego zrobić.
Dzisiaj wystąpił do tego problem z poduszką w kierownicy - od wczoraj była odpięta - pojechałem dzisiaj do niego bez niej -w razie jakby trzeba było rozbierać (kontrolka od poduchy świciła cały czas od momentu przekręcenia kluczyka).
Przed chwilą złożyłem całą kierownicę, wraz z poduszką (na wyłączonym zapłonie oczywiście - podobno ma to znaczenie) i po włączeniu zapłonu kontrolka poduchy się zapala (wraz z innymi kontrolkami), na chwile gaśnie, a po ok 3 sek się zapala i wywala błąd poduszki. Taśma jest sprawna - wszystkie przewodu mają przejście od wtyczki do wtyczki - raczej to nie ma związku z niedziałającym ESP i czujnikiem skrętu?
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Świecąca się kotrolka ESP
Jeżeli jeździłeś bez poduszki to sterownik zapisał błąd i montaż poduszki nie zgasi kontrolki. Błąd należy wykasować kompem.
Świecąca się kotrolka ESP
No to wszystko jasne. Dziękuję za pomoc.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie komputerów typu VAGCOM - czy te z allegro w okolicach cenowych 30-50zł są coś warte? Zaoszczędziłoby mi sporo czasu gdybym mógł to sam zrobić aniżeli jeździć do mechanika który na ślepo coś robi. Słyszałem opinie że te komputerki potrafią tylko pokazać błędy, ale i nie wszystkie.
Jaki ewentualnie by się nadał dla prywatnego człowieka do golfika 4 żeby oszczędzić sobie czasu. Nie interesuje mnie jakiś chip tuning jak na niektórych aukcjach piszą - tylko właśnie takie sprawy jak np kalibracja czujnika skrętu, czy skasowanie błędu od poduszki.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie komputerów typu VAGCOM - czy te z allegro w okolicach cenowych 30-50zł są coś warte? Zaoszczędziłoby mi sporo czasu gdybym mógł to sam zrobić aniżeli jeździć do mechanika który na ślepo coś robi. Słyszałem opinie że te komputerki potrafią tylko pokazać błędy, ale i nie wszystkie.
Jaki ewentualnie by się nadał dla prywatnego człowieka do golfika 4 żeby oszczędzić sobie czasu. Nie interesuje mnie jakiś chip tuning jak na niektórych aukcjach piszą - tylko właśnie takie sprawy jak np kalibracja czujnika skrętu, czy skasowanie błędu od poduszki.
Świecąca się kotrolka ESP
Po dłuższej przerwie.
4 wizyty u 3 różnych "szpeców" od golfa i nic...
Zakupiłem interface z viakena, 3min roboty z adaptacją czujnika skrętu i ... ESP działa Przecież to banalnie proste - bez ruszania kierownicą, bez jazdy na wprost, a oni kombinowali... Co za ludzie...
Dziękuję Ci waski1 za pomoc!
4 wizyty u 3 różnych "szpeców" od golfa i nic...
Zakupiłem interface z viakena, 3min roboty z adaptacją czujnika skrętu i ... ESP działa Przecież to banalnie proste - bez ruszania kierownicą, bez jazdy na wprost, a oni kombinowali... Co za ludzie...
Dziękuję Ci waski1 za pomoc!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości