sprawdzenie czujnika ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
sprawdzenie czujnika ABS
Witam.
przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A więc mam problem czujnikiem abs prawy tył.
Po sprawdzeniu vagiem pokazał brak osprzętu, wymieniłem czjnik na nowy i nadal jest to samo. Sprawdziłem instalację od samej pompy i jest ok.
Zmierzyłem oporność czujnika i wyszło że brak odczytu. Zamieniłem wtyczki pod kanapą lewy z prawym, vag pokazał brak osprzętu lewy tył.To sugeruje że padł czujnik, ale jest nowy. Moje pytanie czy odległość czujnika od koronki ma wpływ na pomiar rezystancji? Może kupiłem uszkodzony czjnik?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A więc mam problem czujnikiem abs prawy tył.
Po sprawdzeniu vagiem pokazał brak osprzętu, wymieniłem czjnik na nowy i nadal jest to samo. Sprawdziłem instalację od samej pompy i jest ok.
Zmierzyłem oporność czujnika i wyszło że brak odczytu. Zamieniłem wtyczki pod kanapą lewy z prawym, vag pokazał brak osprzętu lewy tył.To sugeruje że padł czujnik, ale jest nowy. Moje pytanie czy odległość czujnika od koronki ma wpływ na pomiar rezystancji? Może kupiłem uszkodzony czjnik?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
sprawdzenie czujnika ABS
mariusz131 pisze:Zmierzyłem oporność czujnika i wyszło że brak odczytu.
No skoro na nowym czujniku multimer nic Ci nie pokazuje, to ewidentnie jest uszkodzony. Powinno być ok 1000Ω z tego co pamiętam, a przy kręceniu kołem opór ten spada. Ale sprawdź, czy na pewno dobrze włożyłeś te końcówki od miernika we wtyczkę od czujnika, bo one są grube i mogą nie kontaktować. W takim razie można najpierw włożyć małe gwoździki, a potem do gwoździków końcówki multimera przyłożyć.mariusz131 pisze:Może kupiłem uszkodzony czjnik?
A koronka na pewno siedzi? Może się poluzowała i spadła. Ja miałem tak, jak przez oszczędność założyłem starą koronkę na nową tarcze. Była za luźno i spadła już podczas montażu tarczy.
Koronki raczej wymieniamy na nowe, no chyba, że na prawdę ciasno (młotkiem gumowym) wchodzi.
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
sprawdzenie czujnika ABS
Dzięki za odpowiedź. Pomiar czujnika wykonany był dobrze. Dla pewności zmierzyłem lewy czujnik i pokazało 1,08k. Jeśli chodzi o koronkę to mam z tyłu bębny i tam wygląda wszystko dobrze(niedawno wymieniłem wszystkie sprężyny i rozpierak z klinem). Koronka siedzi sztywno na bębnie. Jeśli chodzi o pomiar czujnika to rozumiem że niema znaczenia czy mierzę go na aucie czy na stole?
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
sprawdzenie czujnika ABS
Kupiłem jeszcze jeden czujnik, jutro go wymienie i zobaczę czy jest ok.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
sprawdzenie czujnika ABS
Czujnik wymieniony, wszystko ok. Rada dla innych nie kupować taniochy.
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
sprawdzenie czujnika ABS
Kupowałeś jakiś zamiennik ?
Jeśli możesz to podaj nam bliższe dane gdzie, jaki i za ile kupiłeś ten pierwszy a potem tego drugiego - gdzie i za ile (tak dla naszej wiadomości) bo mam błąd tego samego czujnika z tym, że mi podaje dwa błędy :
2 Faults Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-10 - - - Intermittent
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent (sygnał poza specyfikacją)
więc bardziej obstawiam raczej, że zawalony będzie albo opiłkami sam czujnik ABS lub tarcza impulsowa (sugeruje to zwłaszcza drugi błąd) bo i błąd czasami nie pokazuje się wcale i kontrolka ABS na zegarach się nie zawsze zapala (przebieg 220 tyś km może sugerować, że jednak opiłków się za ten czas nazbierało tym bardziej, że nigdy układu ABS nie pielęgnowałem w tym czasie).
Z samochodu ciągle muszę korzystać więc na razie nie chce mi się zrzucać koła i tarczy hamulcowej aby sprawdzić tarczę impulsową tylnego prawego koła.
Wstępnie sprawdzona kabloteka i wtyczka do czujnika wygląda jak nówka jednak bez zrzucenia tarczy hamulcowej nie zobaczę jak zawalony jest czujnik i tarcza impulsowa opiłkami a podejrzewam, że jednak się tych opiłków nazbierało a jestem z tych forumowiczów, którzy nie wymieniają czujnika (lub innego podzespołu) jak nie wyeliminuję innych przypadków bo kasy mi szkoda, której notabene nie mam w nadmiarze. Wiadomym jest też to, że by czujnik wymienić to trzeba aktualny wybić na siłę a to już wiąże się z jego stałym uszkodzeniem a nie chcę niszczyć czegoś co może być w pełni sprawne.
Jeśli możesz to podaj nam bliższe dane gdzie, jaki i za ile kupiłeś ten pierwszy a potem tego drugiego - gdzie i za ile (tak dla naszej wiadomości) bo mam błąd tego samego czujnika z tym, że mi podaje dwa błędy :
2 Faults Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-10 - - - Intermittent
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent (sygnał poza specyfikacją)
więc bardziej obstawiam raczej, że zawalony będzie albo opiłkami sam czujnik ABS lub tarcza impulsowa (sugeruje to zwłaszcza drugi błąd) bo i błąd czasami nie pokazuje się wcale i kontrolka ABS na zegarach się nie zawsze zapala (przebieg 220 tyś km może sugerować, że jednak opiłków się za ten czas nazbierało tym bardziej, że nigdy układu ABS nie pielęgnowałem w tym czasie).
Z samochodu ciągle muszę korzystać więc na razie nie chce mi się zrzucać koła i tarczy hamulcowej aby sprawdzić tarczę impulsową tylnego prawego koła.
Wstępnie sprawdzona kabloteka i wtyczka do czujnika wygląda jak nówka jednak bez zrzucenia tarczy hamulcowej nie zobaczę jak zawalony jest czujnik i tarcza impulsowa opiłkami a podejrzewam, że jednak się tych opiłków nazbierało a jestem z tych forumowiczów, którzy nie wymieniają czujnika (lub innego podzespołu) jak nie wyeliminuję innych przypadków bo kasy mi szkoda, której notabene nie mam w nadmiarze. Wiadomym jest też to, że by czujnik wymienić to trzeba aktualny wybić na siłę a to już wiąże się z jego stałym uszkodzeniem a nie chcę niszczyć czegoś co może być w pełni sprawne.
- mariusz131
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM
sprawdzenie czujnika ABS
Pierwszy czujnik kosztował ok 30zł. Niestety nie pamiętam marki, a drugi czujnik DELPHI 70zł. Oba kupowane w sklepie NIEMCARS ul. Modlińska 219a Warszawa
Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości