Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: Skrzak » wt kwie 12, 2016 12:16

Ciąg dalszy. Zmieniam tył 232 na takie same regenerowane lucas. Pytanko jak wcisnąć ten tłoczek do piaskowania i malowania? Przy przednich to było dosyć proste. Czy ten mechanizm z trzeciego zdjęcia z tyłu zacisku też odkręcać? Bo na tym dodatkowo jest gwint który trzebaby zabezpieczyć. Bez sensu wydaje się malowanie tego elementu. A może są zestawy naprawcze na ten tył?
Kupiłem ten zestaw x2 + blaszki na prowadnice i nie wiem czy coś tam jeszcze będzie trzeba:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaci ... 31474.html

ObrazekObrazekObrazek



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: riccardoa » wt kwie 12, 2016 12:59

Skrzak pisze:Pytanko jak wcisnąć ten tłoczek do piaskowania i malowania?
Trzeba go wciskać i wkręcać jednocześnie.



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: Skrzak » wt kwie 26, 2016 11:47

Musze wtedy jeszcze prowadnice zacisków dokupić.

Ale nie widzę nigdzie zestawów naprawczych hamulca ręcznego, tzn tego mechanizmu przykręconego u szczytu zacisku... bez sensu taki mały element dawać do piaskowania, wolałbym nowe.

No i pytanie za 100pkt. - czy są zestawy naprawcze tego wewnętrznego bębenka, którego "śruba" wychodzi na zewnątrz u szczytu i do której właśnie ręczny jest przykręcony?

Tak jakbym miał sam goły zacisk i potrzebował:
- wszystkie gumki,
- tłoczki
- prowadnice jarzm
- odpowietrzniki
- i tu właśnie ten wewnętrzny tłoczek i mechanizm ręcznego... skąd to wziąć?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: needved » wt kwie 26, 2016 12:31

Jeżeli chodzi o dźwignię hamulca ręcznego, to nie dokupisz nowych, nie są nigdzie dostępne.
Musisz je odkręcić przed piaskowaniem.
Przykręcone są na torx T30 i śrubka M8 z kołnierzem, którą widzę odkręciłeś.
Dźwignie wystarczy że porządnie wyczyścisz szczotką drucianą.
Uszczelniacz który jest pod dźwignią musisz wydłubać.
Sworznie hamulca ręcznego można dokupić nowe, ale jeżeli stary nie jest skorodowany to go zostawiasz.
Obrazek
Jak chcesz wymienić tłoczki i uszczelki oraz prowadnice jarzm to musisz kupić:
2 zestawy naprawcze autofren D41941C
w zestawach powinne być odpowietrzniki, jeżeli nie ma to dokupujesz osobno. Gwint M10X1 długość ok 20mm
1 zestaw prowadnic TRW ST1160 (w zestawie jest komplet prowadnic uszczelek i smar na dwa jarzma)
Przyda się też dobry smar do zacisków.
Musisz mieć długie gięte szczypce do pierścienia segiera inaczej nie rozbierzesz zacisku na części pierwsze.
Przy tylnych pracy jest trochę więcej niż przy przednich.
Obrazek



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: Skrzak » wt kwie 26, 2016 12:56

No to jest konkret. Dzięki. Właśnie pytałem ile za przerobienie zwykłych szczypiec - 40pln spawanie a nowe gięte za 50pln na alledrogo więc lepiej kupić.
Chyba czeka mnie kupno jednego zacisku bo nie idzie wykręcić odpowietrznika mimo wiadra wd-40 przez parę dni. Chyba żeby zostawić jeden stary ale z drugiej str chciałbym to zrobić porządnie skoro już robie, jak myślicie?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?

Post autor: needved » wt kwie 26, 2016 14:47

Jak nie chce się odkręcić to podgrzej go porządnie palnikiem. Gdy ostygnie powinien puścić.
Jeżeli gwint będzie uszkodzony to można przerobić na większy odpowietrznik M12X1
ale do tego trzeba trochę precyzji i narzędzi. :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości