Ciąg dalszy. Zmieniam tył 232 na takie same regenerowane lucas. Pytanko jak wcisnąć ten tłoczek do piaskowania i malowania? Przy przednich to było dosyć proste. Czy ten mechanizm z trzeciego zdjęcia z tyłu zacisku też odkręcać? Bo na tym dodatkowo jest gwint który trzebaby zabezpieczyć. Bez sensu wydaje się malowanie tego elementu. A może są zestawy naprawcze na ten tył?
Kupiłem ten zestaw x2 + blaszki na prowadnice i nie wiem czy coś tam jeszcze będzie trzeba:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaci ... 31474.html
Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?
Trzeba go wciskać i wkręcać jednocześnie.Skrzak pisze:Pytanko jak wcisnąć ten tłoczek do piaskowania i malowania?
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?
Musze wtedy jeszcze prowadnice zacisków dokupić.
Ale nie widzę nigdzie zestawów naprawczych hamulca ręcznego, tzn tego mechanizmu przykręconego u szczytu zacisku... bez sensu taki mały element dawać do piaskowania, wolałbym nowe.
No i pytanie za 100pkt. - czy są zestawy naprawcze tego wewnętrznego bębenka, którego "śruba" wychodzi na zewnątrz u szczytu i do której właśnie ręczny jest przykręcony?
Tak jakbym miał sam goły zacisk i potrzebował:
- wszystkie gumki,
- tłoczki
- prowadnice jarzm
- odpowietrzniki
- i tu właśnie ten wewnętrzny tłoczek i mechanizm ręcznego... skąd to wziąć?
Ale nie widzę nigdzie zestawów naprawczych hamulca ręcznego, tzn tego mechanizmu przykręconego u szczytu zacisku... bez sensu taki mały element dawać do piaskowania, wolałbym nowe.
No i pytanie za 100pkt. - czy są zestawy naprawcze tego wewnętrznego bębenka, którego "śruba" wychodzi na zewnątrz u szczytu i do której właśnie ręczny jest przykręcony?
Tak jakbym miał sam goły zacisk i potrzebował:
- wszystkie gumki,
- tłoczki
- prowadnice jarzm
- odpowietrzniki
- i tu właśnie ten wewnętrzny tłoczek i mechanizm ręcznego... skąd to wziąć?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Regeneracja hamulców przód 280/288 i 232 tył, co dokupić?
Jeżeli chodzi o dźwignię hamulca ręcznego, to nie dokupisz nowych, nie są nigdzie dostępne.
Musisz je odkręcić przed piaskowaniem.
Przykręcone są na torx T30 i śrubka M8 z kołnierzem, którą widzę odkręciłeś.
Dźwignie wystarczy że porządnie wyczyścisz szczotką drucianą.
Uszczelniacz który jest pod dźwignią musisz wydłubać.
Sworznie hamulca ręcznego można dokupić nowe, ale jeżeli stary nie jest skorodowany to go zostawiasz.
Jak chcesz wymienić tłoczki i uszczelki oraz prowadnice jarzm to musisz kupić:
2 zestawy naprawcze autofren D41941C
w zestawach powinne być odpowietrzniki, jeżeli nie ma to dokupujesz osobno. Gwint M10X1 długość ok 20mm
1 zestaw prowadnic TRW ST1160 (w zestawie jest komplet prowadnic uszczelek i smar na dwa jarzma)
Przyda się też dobry smar do zacisków.
Musisz mieć długie gięte szczypce do pierścienia segiera inaczej nie rozbierzesz zacisku na części pierwsze.
Przy tylnych pracy jest trochę więcej niż przy przednich.
Musisz je odkręcić przed piaskowaniem.
Przykręcone są na torx T30 i śrubka M8 z kołnierzem, którą widzę odkręciłeś.
Dźwignie wystarczy że porządnie wyczyścisz szczotką drucianą.
Uszczelniacz który jest pod dźwignią musisz wydłubać.
Sworznie hamulca ręcznego można dokupić nowe, ale jeżeli stary nie jest skorodowany to go zostawiasz.
Jak chcesz wymienić tłoczki i uszczelki oraz prowadnice jarzm to musisz kupić:
2 zestawy naprawcze autofren D41941C
w zestawach powinne być odpowietrzniki, jeżeli nie ma to dokupujesz osobno. Gwint M10X1 długość ok 20mm
1 zestaw prowadnic TRW ST1160 (w zestawie jest komplet prowadnic uszczelek i smar na dwa jarzma)
Przyda się też dobry smar do zacisków.
Musisz mieć długie gięte szczypce do pierścienia segiera inaczej nie rozbierzesz zacisku na części pierwsze.
Przy tylnych pracy jest trochę więcej niż przy przednich.
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?
No to jest konkret. Dzięki. Właśnie pytałem ile za przerobienie zwykłych szczypiec - 40pln spawanie a nowe gięte za 50pln na alledrogo więc lepiej kupić.
Chyba czeka mnie kupno jednego zacisku bo nie idzie wykręcić odpowietrznika mimo wiadra wd-40 przez parę dni. Chyba żeby zostawić jeden stary ale z drugiej str chciałbym to zrobić porządnie skoro już robie, jak myślicie?
Chyba czeka mnie kupno jednego zacisku bo nie idzie wykręcić odpowietrznika mimo wiadra wd-40 przez parę dni. Chyba żeby zostawić jeden stary ale z drugiej str chciałbym to zrobić porządnie skoro już robie, jak myślicie?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?
Jak nie chce się odkręcić to podgrzej go porządnie palnikiem. Gdy ostygnie powinien puścić.
Jeżeli gwint będzie uszkodzony to można przerobić na większy odpowietrznik M12X1
ale do tego trzeba trochę precyzji i narzędzi.
Jeżeli gwint będzie uszkodzony to można przerobić na większy odpowietrznik M12X1
ale do tego trzeba trochę precyzji i narzędzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości