Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Regeneracja hamulców przód 288 i 232 tył, co dokupić?
Witam. Od razu zaznaczam, że na heblach kompletnie się nie znam. Wiem tylko tyle, że prawdopodobnie mam przód 280, wnioskuję po nadwoziu i silniku (w podpisie).
Zakupiłem od kolegi z forum kompletny swap hebli, napisał: "288 przod 232 tyl ate power disc prawie nowe malo jezdzone kpl przod i tył zwrotnice zaciski tarcze klocki" nie dość, że po wpłacie czekałem prawie miesiąc to jeszcze obiecanych zwrotnic nie dostałem i w połowie czekania stwierdził, że z tyłu są zwykłe ate... no nie ważne, na razie nie będę pisał kto to bo może mi dośle te zwrotnice ale z gadki wynika, że to jakiś handlarz. Tyle.
Moje pytania póki co tylko o przednie.
Chciałbym zaciski i jarzma oddać do piaskowania i malowania proszkowego. Czy wszystkie gwinty powinienem jakoś zaślepić? Na fotach nie widać ale zdaje mi się że jak je oglądałem to był napis lukas - czyli ten system. Jakieś zestawy naprawcze są, np wszystkie gumowe części, inne? Czy te klocki waszym zdaniem się jeszcze nadają (grubość), tarcze przyszlifować ten lekki rancik? Czy w ogóle tarcze np można dać do piaskowania? Klocki to pewnie nie piaskować, tymbardziej lewego przedniego z czujnikiem zużycia. Oczywiście wiem, że że zwrotnice muszę pod 288 zeswapować, no ale na razie pytam tylko o to co tu regenerować i co wymienić. Pewnie po drodze jeszcze wyjdą jakieś gwinty ukręcone.
Zakupiłem od kolegi z forum kompletny swap hebli, napisał: "288 przod 232 tyl ate power disc prawie nowe malo jezdzone kpl przod i tył zwrotnice zaciski tarcze klocki" nie dość, że po wpłacie czekałem prawie miesiąc to jeszcze obiecanych zwrotnic nie dostałem i w połowie czekania stwierdził, że z tyłu są zwykłe ate... no nie ważne, na razie nie będę pisał kto to bo może mi dośle te zwrotnice ale z gadki wynika, że to jakiś handlarz. Tyle.
Moje pytania póki co tylko o przednie.
Chciałbym zaciski i jarzma oddać do piaskowania i malowania proszkowego. Czy wszystkie gwinty powinienem jakoś zaślepić? Na fotach nie widać ale zdaje mi się że jak je oglądałem to był napis lukas - czyli ten system. Jakieś zestawy naprawcze są, np wszystkie gumowe części, inne? Czy te klocki waszym zdaniem się jeszcze nadają (grubość), tarcze przyszlifować ten lekki rancik? Czy w ogóle tarcze np można dać do piaskowania? Klocki to pewnie nie piaskować, tymbardziej lewego przedniego z czujnikiem zużycia. Oczywiście wiem, że że zwrotnice muszę pod 288 zeswapować, no ale na razie pytam tylko o to co tu regenerować i co wymienić. Pewnie po drodze jeszcze wyjdą jakieś gwinty ukręcone.
Ostatnio zmieniony wt kwie 26, 2016 11:56 przez Skrzak, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Jeśli znasz średnice tłoczków to spokojnie można kupić zestawy naprawcze z kompletem gumek do zacisku. Wszystkie gwinty muszą być zabezpieczone przed malowaniem proszkowym.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
O dzięki. A słyszałem coś o przewodach hamulcowych w stalowym oplocie...? W ogóle te przewody kupuje się dedykowane czy na metry czy konkretną długość i średnicę?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Jak juz chcesz zmieniac zwrotnice to zaloz zaciski pod tarcze 312mm bo duzo lepiej hamuja niz te co masz(ew zalatw jarzma w zaleznosci od tego jaki masz zacisk) ze wzgledu na wielkosc tarczy. Zwrotnice to koszt jakies 200-300zl, do tego od razu lozyska do wymiany wiec kolejne minimum 100zl. Tarcze maja miec 25mm grubosci, zmierz suwmiarka ile maja i trzeba sprawdzic czy nie bija. Ogolnie to sobie kosztow narobiles, bo nie bedzie tak latwo jak myslisz. przewody w stalowym oplocie koszt na przod ok 200zl. Podsumowujac najlepiej zaloz 312mm zaciski z jarzmai z allegro dostaniesz za 400zl, tarcze 312mm 400zl, klocki mozesz zostawic te co masz, zwrotnice ok 300zl , lozyska 100zl, przewody zostaw te co masz. Te 288 ate power disc sprzedaj lepiej komus jak sa w dobrym stanie min th 22mm moga miec ale w dobrym stanie to tak raczej 24mm+
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Nie pytałem o swap na 312 tylko o to co zrobić konkretnie z tymi co kupiłem. Po za tym na zimę mam koła 15 więc maks 288. Zwrotnice ma mi dosłać sprzedawca. Nie będę nic sprzedawać, nie po to kupiłem. Nie wykluczam zmiany na 312 w dalekiej przyszłości ale dopiero jak zużyję klocki i tarcze, które kupiłem.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
To jak wszystko wiesz to po co sie pytasz, kto piaskuje klocki? Widac ze pojecia nie masz zadnego wiec dostales prosta porade i najbardziej ekonomiczna bo glupota jest zmiana zwrotnic i przejscie z 280 zamiast na 288 zamiast zrobic to juz dobrze i zalozyc 312 bo koszt po sprzedazy tego co masz jest zaden, w ogole po co ta zmiana z 280 na 288 bo jakiejs wielkiej roznicy na + nie odczujesz?roznica jest przy wiekszej tarczy ale +8mm na srednicy i 3mm na grubosci i dupy nie urwie
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Re: Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokup
I ta porada jest coś warta a nie z dupy: "trzeba było 312 kupić". Trzeba było kupić A3 a nie ibizę. Kupiłem za małe pieniadze to pytam jak się regeneruje a nie szukam porady co lepiej a co nie.elemenateur pisze:Jeśli znasz średnice tłoczków to spokojnie można kupić zestawy naprawcze z kompletem gumek do zacisku. Wszystkie gwinty muszą być zabezpieczone przed malowaniem proszkowym.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Jeżeli byś chciał wypiaskować to musisz:
- Wyjąć zewnętrzną gumową osłonę tłoczka a tłoczek wcisnąć na max. Uszczelniacza głównego nie wyjmujemy żeby nie dostał się do środka piach.
- Odpowietrznika nie wykręcasz, zdejmujesz jedynie kapturek gumowy. Możesz jedynie sprawdzić czy wykręca się bez problemu.
- Zaślepiasz otwór na przewód hamulcowy, najlepiej wkręcając odpowiednią śrubę, piach do środka zacisku nie może się dostać
- Demontujesz resztę gumek i uszczelek.
- Gwinty w jarzmach zabezpieczasz wkręcając śruby bo piaskowanie niszczy gwinty.
- Przy lakierowaniu miejsca mocowania jarzm, przewodu hamulcowego i gwinty muszą być zabezpieczone, nie może być tak, że przewód hamulcowy przykręcasz na lakier itd.
Do wymiany komplet uszczelek, tłoczki jeżeli pod uszczelką nie mają korozji mogą zostać.
Osobiście nigdy bym używanych tarcz ani klocków nie kupił, bo nie wiadomo czy nie krzywe, przegrzane itp.
Co do poprawy skuteczności hamowania to będzie niewielka jeżeli w ogóle będzie. Co innego jeżeli robisz to ze względów estetycznych.
Zwrotnice też najlepiej od razu wypiaskować i polakierować.
Jeżeli byś chciał to profesjonalnie zrobić zapraszam na PW, zajmuję się takimi rzeczami codziennie.
- Wyjąć zewnętrzną gumową osłonę tłoczka a tłoczek wcisnąć na max. Uszczelniacza głównego nie wyjmujemy żeby nie dostał się do środka piach.
- Odpowietrznika nie wykręcasz, zdejmujesz jedynie kapturek gumowy. Możesz jedynie sprawdzić czy wykręca się bez problemu.
- Zaślepiasz otwór na przewód hamulcowy, najlepiej wkręcając odpowiednią śrubę, piach do środka zacisku nie może się dostać
- Demontujesz resztę gumek i uszczelek.
- Gwinty w jarzmach zabezpieczasz wkręcając śruby bo piaskowanie niszczy gwinty.
- Przy lakierowaniu miejsca mocowania jarzm, przewodu hamulcowego i gwinty muszą być zabezpieczone, nie może być tak, że przewód hamulcowy przykręcasz na lakier itd.
Do wymiany komplet uszczelek, tłoczki jeżeli pod uszczelką nie mają korozji mogą zostać.
Osobiście nigdy bym używanych tarcz ani klocków nie kupił, bo nie wiadomo czy nie krzywe, przegrzane itp.
Co do poprawy skuteczności hamowania to będzie niewielka jeżeli w ogóle będzie. Co innego jeżeli robisz to ze względów estetycznych.
Zwrotnice też najlepiej od razu wypiaskować i polakierować.
Jeżeli byś chciał to profesjonalnie zrobić zapraszam na PW, zajmuję się takimi rzeczami codziennie.
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Pytanko o przewody w oplocie stalowym jeszcze.
Auto jak w podpisie + swap na 288 przód mam już wszystko - zwrotnice, tarcze (wypiaskowane), klocki, zaciski i jarzma (wypiaskowane, pomalowane), tylko uszczelki z tłoczkami idą już do mnie pocztą.
Czyli co konkretnie dokupić:
- te przewody w oplocie stalowym jakie,
- płyn hamulcowy jaki,
- coś jeszcze, np jakiś smar, z przodu też są blaszki ślizgowe na jarzmach?
Znajomy mechanik będzie mi to składać ale muszę mieć wszystkie graty przygotowane.
Auto jak w podpisie + swap na 288 przód mam już wszystko - zwrotnice, tarcze (wypiaskowane), klocki, zaciski i jarzma (wypiaskowane, pomalowane), tylko uszczelki z tłoczkami idą już do mnie pocztą.
Czyli co konkretnie dokupić:
- te przewody w oplocie stalowym jakie,
- płyn hamulcowy jaki,
- coś jeszcze, np jakiś smar, z przodu też są blaszki ślizgowe na jarzmach?
Znajomy mechanik będzie mi to składać ale muszę mieć wszystkie graty przygotowane.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
raczej na sam przod ciezko dostac zestaw oplotu, pod wymiar jakies 240zl bedzie za ta dlugosc, jak cos mam na stanie czerwone. Nie wiem tylko po co tak naprawde pakowac sie w oplot jezeli nie bedziesz katowal hebli to jest to zbyteczny wydatek. Plyn dowolny dot 5.1 trw motul itp. 1 L musisz miec, cos na przeplukanie i reszta na zalanie. Smar mechanik powinien miec wiec tym sie nie przejmuj
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Te prowadnice na jarzmach gdzie klocki się przesuwają i otwory na sworznie wyczyścić z farby? Gwinty zabezpieczyłem ale o tych miejscach nie pomyślałem.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Kolego Skrzak nie kupuj przewodów w oplocie bo przy normalnym użytkowaniu auta i wielkości hamulców jakie montujesz jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto! Po wymianie zalej wszystko płynem ATE TYP200(nie kupuj nic innego) i będziesz naprawdę zadowolony.
Różnica między 280 a 288 jest mimo wszystko bardzo odczuwalna.
Różnica między 280 a 288 jest mimo wszystko bardzo odczuwalna.
Re: Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokup
Ważne bo z mordy się nie robi.Skrzak pisze:Witam. Od razu zaznaczam, że na heblach kompletnie się nie znam. Wiem tylko tyle, że prawdopodobnie mam przód 280, wnioskuję po nadwoziu i silniku (w podpisie).
Zakupiłem od kolegi z forum kompletny swap hebli, napisał: "288 przod 232 tyl ate power disc prawie nowe malo jezdzone kpl przod i tył zwrotnice zaciski tarcze klocki" nie dość, że po wpłacie czekałem prawie miesiąc to jeszcze obiecanych zwrotnic nie dostałem i w połowie czekania stwierdził, że z tyłu są zwykłe ate...
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Swap hebli przód 280 na 288, co do regeneracji, co dokupić?
Dobrze że mi przypomniałeś. Zaraz napiszę kto to bo zwrotnic nie dosłał mimo, że po moim telefonie miał jednak dosłać, Tłumaczył, że nie może znaleźć ich i że kupi i mi dośle. To on, pavo71, miały być kompletny swap z tarczami ate pd i zwrotnicami a zwrotnice nigdy nie dotarły mimo telefonów i na tyle są zwykłe ate. To jego psofil
memberlist.php?mode=viewprofile&u=67219
Zaraz go dodam do tematu na giełdzie.
A hebelki 288 są zayebiste (z zestawem naprawczym oczywiście). Przed swapem miałem parę sytuacji, że wjechałbym komuś w doopę a teraz mam spory zapas jak na to co mam pod maską. Zobaczymy po programie czy wystarczą.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=67219
Zaraz go dodam do tematu na giełdzie.
A hebelki 288 są zayebiste (z zestawem naprawczym oczywiście). Przed swapem miałem parę sytuacji, że wjechałbym komuś w doopę a teraz mam spory zapas jak na to co mam pod maską. Zobaczymy po programie czy wystarczą.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości