Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Dodam jeszcze, że u kolegi linka od zacisku który słabo trzyma jest jakby dłuższa i przy mechaniźmię regulacji za dźwignią ręcznego w środku auta jest jak wiadomo taki płaskowniczek na którym zaczepione są końcówki linek i on się układa po skosie i muszę jeszcze go obejrzeć. Rakun1 możesz powiedzieć jak to u ciebie wygląda? Z tego co zawsze mi się zdawało to to nie ma wpływu, ale ja częściej w mk2 mk3 to robiłem mogę być w błędzie Panowie mam prośbę związaną z tym żeby ktoś mógł i po krótce opisać jak przestawić mechanizm wysuwania się tłoczka ręcznego w zacisku, bo coś mi się zdaje że jest przestawiony, by mi to ułatwiło sprawę wiele, bo tam przy dźwigni ręcznego na zacisku jest jakaś sprężyna która trzyma ją i boję się trochę że będzie problem z założeniem jej Z góry dziękuję za podpowiedzi
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
U mnie też się on układa po ukosie, ale nie wiem czy tak powinno być.
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
olek1995 możesz bardziej sprecyzować swoje pytanie?
Sprężyna na zewnątrz zacisku(tak mi się wydaje że o to pytasz) odpowiada za odbijanie ręcznego.
W środku mechanizmu nie przestawisz ponieważ wewnątrz zacisku znajduje się bolec prowadzący, ustala on prawidłowe położenie mechanizmu i blokuje jego przesuwanie względem własnej osi.
rakun złap ręczny na ''krótko'' fizycznie na zacisku, wyeliminujesz linkę ręcznego bez jej ściągania.
Sprężyna na zewnątrz zacisku(tak mi się wydaje że o to pytasz) odpowiada za odbijanie ręcznego.
W środku mechanizmu nie przestawisz ponieważ wewnątrz zacisku znajduje się bolec prowadzący, ustala on prawidłowe położenie mechanizmu i blokuje jego przesuwanie względem własnej osi.
rakun złap ręczny na ''krótko'' fizycznie na zacisku, wyeliminujesz linkę ręcznego bez jej ściągania.
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Nie bardzo rozumiem jak dokładnie ma wyglądać to "fizycznie"?
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Ja chciałem przestawić o tzw. ząbek w zacisku ten mechanizm co popycha tłoczek po zaciągnięciu ręcznego, bo może on ma po prostu daleko i po zaciągnięciu ręcznego ledwie ściska tarcze, ale nie wiem czy to możliwe, żeby przestawić Dedukowałem tym że radzono sprawdzić czy tłoczek po zdjęciu zacisku się wysuwa dobrze i własnie tego pewny nie jestem i spytałem na wszelki wypadek
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
proponuje w tej skomplikowanej sytuacji siegnac do fabrycznej badz serwisowej instrukcji regulacji recznego i prosze zwrocic baczna uwage na dobor wlasciwych linek bo wystepuja rozne
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Niezła myśl, też jestem ciekaw czy ktoś miał problemy z ręcznym, poprzez niewłaściwy dobór linek?
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Panowie ja rozkminiłem temat Kolega wpadł i obejrzałem zaciski i zauważyłem, ze dźwigienki ręcznego na zaciskach, po zaciągnięciu były w różnych pozycjach i od tego linki były po skosie, a nie od ich rozciągnięcia nierównego. Do rzeczy, zdjąłem zacisk i naciskałem dźwignie ręcznego kilkukrotnie aż tłoczek był w takiej pozycji że bardzo ciasno zakładałem zacisk na jarzmo z klockami, wtedy przykręcałem go i sprawdzałem 13 kluczem ile trzeba przekręcić dźwignie na zacisku żeby był zaciśnięty ręczny(ok 5mm wydało mi się ok, a nie jak było ok 10-15 mm). Ustawiłem tak oba zaciski, oczywiście koła po przykręceniu swobodnie się obracały, naciągnąłem linki i jazda Ręczny jest taki że jak kolega wrzucił wsteczny to na zaciągniętym ręczny koła przesuwały się po betonie, a jak wyjechał na asfalt to jak mocniej pociągnął to koła stawały przy 60km/h czyli moim zdaniem lepiej nie trzeba Linki są równiutko Myślałem jak mu zakładałem nowe klocki, że trzeba cofnąć tłoczki do końca i samo się dopasuje, ale tak nie jest, może byłem źle poinformowany albo coś jest nie tak z zaciskami(pracuje gładko i płynnie mechanizm ręcznego), ale po tej operacji ręczny jak marzenie Jeżeli tylko u Ciebie rakun1 zaciski są ok to po zrobieniu tego co ja to musi działać, a linki być równo o ile są tak samo stare Życzę powodzenia i w razie co służę swoją skromna wiedzą
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Gdyby rakun1 czytał wszystkie posty to by pewnie już dawno problem był rozwiązany.
Pisałem prośbę o zrobienie i wrzucenie zdjęć zacisku na forum właśnie w celu wyeliminowania przyczyny o której pisze olek1995
Pisałem prośbę o zrobienie i wrzucenie zdjęć zacisku na forum właśnie w celu wyeliminowania przyczyny o której pisze olek1995
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Dzięki Olek, na pewno spróbuję zrobić to samo. Co do zdjęć zacisku, to postaram się je wrzucić jutro, wiec mam nadzieję, że MiKar też mi coś wtedy o nich powie..
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Zgodnie z obietnicą, podsyłam zdjęcia prawego (nowy, srebrny) oraz lewego (przybrudzony i ciemny) zacisku tylnych kół. Jedno zdjęcie ukazuje mechanizm regulacji ręcznego. Dodam, że wszystkie zdjęcia zostały wykonane na maksymalnie zaciągniętym hamulcu ręcznym.
Proszę zatem o spostrzeżenia i porady, jak Waszym zdaniem wygląda sytuacja.. Słowa te szczególnie kieruję do olka1995 oraz MiKara..
Proszę zatem o spostrzeżenia i porady, jak Waszym zdaniem wygląda sytuacja.. Słowa te szczególnie kieruję do olka1995 oraz MiKara..
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
A tutaj 2 kolejne fotki i pytanie do olka1995. Czy mógłbyś mi w bardziej dla mnie zrozumiały sposób wyjaśnić słowa ujęte w cytacie?: "przykręcałem go i sprawdzałem 13 kluczem ile trzeba przekręcić dźwignie na zacisku żeby był zaciśnięty ręczny(ok 5mm wydało mi się ok, a nie jak było ok 10-15 mm). Ustawiłem tak oba zaciski". Na czym dokładnie polega to ustawienie zacisku? Bo rozumiem czynności poprzedzające te słowa, natomiast nie bardzo umiem sobie wyobrazić te, o które pytam. Może jestem mało kumaty, ale proszę o doprecyzowanie.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Rakun1
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Pisałem dosyć późno i może dlatego mało zrozumiale ale spróbuje. Chodzi o to że zdejmujesz zacisk i odpinasz linkę ręcznego od niego, naciskasz ręką tą dźwignię z której zdjąłeś linkę, na której była końcówka linki do końca naciskasz, zauważ że tłoczek się wysunie o ok 1mm i się nie cofnie, a jak naciśniesz do połowy to powróci do poprzedniego położenia. Naciskasz ją tyle razy, żeby zacisk zakładany na jarzmo z klockami wszedł tak ciasno, że go ręką musisz "nabijać' (byle nie młotkiem, bo może tego nie wytrzymać zacisk, a klocki być za ciasno). Jeżeli wyciśniesz za mocno to nie założysz na klocki i musisz go cofnąć, jak nie wiesz jak to spojrzyj opisy na forum cofasz go tak aby się ciasno wpasował (o pół obrotu kluczem od szlifierki) i dopasowujesz, Gdy już go dopasujesz to go przykręcasz koło prowizorycznie i bez zakładania linki sprawdzasz czy koło nie jest hamowane przez za ciasno dopasowany zacisk( jeżeli ''nabijesz'' go ręką to wątpię) ale radzę sprawdzić Potem jeżeli jest ok koło to odkręcasz je i dociągasz kluczem śruby m8 od zacisku, następnie bierzesz klucz 13mm oczkowy, zakładasz na nakrętkę którą jest przykręcona dźwigienka ręcznego i sprawdzasz przekręcając o ile przekręci, ugnie się ta dźwigienka(na prawym kole śmiało na lewym ostrożniej bo tam może się odkręcić, więc możesz użyć małej żabki) jeśli jest ok 5mm to ok, zakładasz koło i sprawdzasz kluczem jeszcze raz tą dźwigienkę czy jeżeli ugnie się zacisk o 3-4mm to koło powinno być bardzo ciasno, ledwo dać się ruszyć, a najlepiej żebyś nie mógł przekręcić (przyda się pomocnik do kręcenia kołem jeżeli jesteś w kanale). Następnie jeśli wszystko jest tak jak wyżej opisałem to zakładasz linkę i regulujesz (oczywiście jak zrobisz oba zaciski) tak aby koła nie hamowały bez zaciągniętego rękawa. Kolega jak szarpnął na chyba 7 zębów to na zaciskach ugięła się pewnie dźwigienka z 5-7mm, to jak cofał z garażu to tylne koła przesuwały się po betonie , na 4-5 zębów to może stanąć pod każdą górkę a a samochód żeby ruszył na ręcznym to przodek się mocno podnosi, ale tylne koła opornie się toczą. Mam nadzieje, że teraz jest dość jasno, od razu się bronie, że te moje wymiary które podałem to orientacyjnie, żebyś z suwmiarką po zaciskach nie skakał Ręczny musi działać po takiej operacji albo przynajmniej powinien Nie jest to porada serwisowa, ale działa Pozdrawiam i czekam na relacje
Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?
Dzięki wielkie kolego.. Brzmi bardzo zrozumiale, na pewno będę czytał wnikliwie i zechcę zastosować u siebie.. Na razie mam problem z wolnym czasem, ale na pewno napiszę o ewentualnym sukcesie, bądź też jakąś prośbę o dalsze wskazówki . ....Rozumiem, ze z moich foto nie można wiele wywnioskować?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Rakun1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości