ABS+EDS 2,0 16V ABF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ABS+EDS 2,0 16V ABF
Witam, prawdopodobnie uszkodzony mam sterownik abs+eds, vag nie łączy sie ze sterownikiem, wymieniłem na inna z eds ale inne numery i tez nie chce sie łaczyc, swieci kontrolka abs i czerwona lampka od hamulcy, czy muszę kupić dokładnie taki sam sterownik z takimi samymi numerami czy kupiłem trafiony sterownik czy problem jest gdzie indziej, chodzi o seat ibiza cupra 1997 rok
ABS+EDS 2,0 16V ABF
Mam podobny problem, ale w Toledo z ABFem. Kontrolka świeci, połączyć się nie da. Dużo czytam o tym i ABFy miały niestety problemy ale dokładnie z elektroniką zamontowaną na samej pompie a nie sterownikiem ABS. Z tego co mi wiadomo to roczniki do 95r miały inną pompę a po 95r inną. U mnie podmiana sterownika na taki sam nic nie dała. Trzeba wymienić pompę albo nawet sam sterownik ale ten na pompię, gdyż on jest padnięty (zimne luty "podobno"). Sam dążę do rozwiązania problemu ale to dopiero po zimie.
Jak coś wymyślisz to opisz w tym temacie, będę śledzić.
Jak coś wymyślisz to opisz w tym temacie, będę śledzić.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
ABS+EDS 2,0 16V ABF
dziś patrzyłem i u mnie jakiś magik wyrwał kabel od sterownika abs do gniazda diagnostycznego muszę popatrzeć gdzie to ma iść, może ma ktoś jakiś schemat
ABS+EDS 2,0 16V ABF
Znalazłem ciekawy artykuł który prawdopodobnie jest także naszym problemem: viewtopic.php?t=170122" onclick="window.open(this.href);return false;
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
ABS+EDS 2,0 16V ABF
W seatach sterowniki z przed 1997roku mają inny układ pinów wiec musisz kupić sterownik z takimi samymi numerami lub poprzekładać piny we wiązce.
ABS+EDS 2,0 16V ABF
Dodam coś od siebie bo ostatnio kilka dni siedzę i naprawiam ABS w Toledo.
Posiadam Tolka z 1995r. Niestety te roczaniki dla ABFa były specyficzne, bo już w 1996r były montowane inne pompy ABS+EDS gdzie sterownik był wbudowany na pompie, ja mam sterownik w bagażniku. Ale do czego dążę...:
Oto moje spostrzeżenia:
Pompę ABSu wyjąłem całą wczoraj i rozebrałem elektronikę.
Pomierzyłem miernikiem wszystkie luty na płytce czy przewodzą do pinów we wtyczce.
2 luty się nie odzywały, więc je poprawiłem. Odzyskały łączność z wtyczką.
Tak wyglądał sterownik na pompie:
Jak widać za dużo roboty przy nim nie było jeżeli chodzi o sprawdzenie.
Wszystkie piny we wtyczce łączą się z lutami na płytce, czyli ścieżki są OK, tak samo jak luty.
Sprawdzałem brzęczkiem w mierniku i omomierzem. Wartości były między 400ohm a 600ohm, zależnie od pinu.
Pompę ABSu podłączyłem na krótko - działa. Słychać ją bardzo dobrze.
Niestety nie sprawdziłem sterownika z bagażnika, rozkręciłem go tylko i wygląda jak nowy. Przeglądałem wszystkie miejsca na płytce, żadne nie wyglądały na "niewyraźne".
Dzisiaj wszystko włożyłem do auta wpierw czyszcząc wszystkie wtyczki i złącza. Sprawdziłem też opornik EDSu. Na nim jest napisane "0.66ohm +-5%" sprawdziłem i wartość wynosiła 0.64ohm.
Więc:pompa jest OK, sterownik na pompie też OK, opornik EDS OK, wtyczki wyczyszczone. Został tylko sterownik ABS+EDS w bagażniku.
Z tego co wiem, Misiek (poprzedni właściciel) go już kiedyś wymieniał. ABS dalej nie działa.
Teraz prośba do Was. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić jaki numer powinien mieć sterownik ABS+EDS w bagażniku z Toledo ABF 1995r?
PS: musi być 95r ze względu na to, że po lifcie były już inne pompy - sterownik był na pompie i był to ATE MARK IV kzP lub MARK 20, a ja mam ATE MARK IV kzL.
Dokładnie taki:
Muszę wiedzieć jaki numer ma sterownik ABS+EDS w bagażniku. Najważniejsza jest końcówka, były A,C,D,E, aktualnie mam końcówkę A.
A np w golfie III ABF z taką pompą były sterownik z końcówką C.
Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1L0 907 379 A i drugi 1H0 907 379 E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1L0 907 379 A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1H0 907 379 E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1H0 907 379 E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.
Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20, a ja mam MARK IV.
Niestety nie da się połączyć z ABSem ani VCDSem, ani VAG-COM czy też Polski VAG (4.9 i 2.5). Inne sterowniki (Immo, silnik, poduchy) łączą się bez problemu, nawet skasowałem jeden błąd immo, bo raz mi auto nie chciało odpalić i błąd się zapisał).
Proszę o pomoc
Posiadam Tolka z 1995r. Niestety te roczaniki dla ABFa były specyficzne, bo już w 1996r były montowane inne pompy ABS+EDS gdzie sterownik był wbudowany na pompie, ja mam sterownik w bagażniku. Ale do czego dążę...:
Oto moje spostrzeżenia:
Pompę ABSu wyjąłem całą wczoraj i rozebrałem elektronikę.
Pomierzyłem miernikiem wszystkie luty na płytce czy przewodzą do pinów we wtyczce.
2 luty się nie odzywały, więc je poprawiłem. Odzyskały łączność z wtyczką.
Tak wyglądał sterownik na pompie:
Jak widać za dużo roboty przy nim nie było jeżeli chodzi o sprawdzenie.
Wszystkie piny we wtyczce łączą się z lutami na płytce, czyli ścieżki są OK, tak samo jak luty.
Sprawdzałem brzęczkiem w mierniku i omomierzem. Wartości były między 400ohm a 600ohm, zależnie od pinu.
Pompę ABSu podłączyłem na krótko - działa. Słychać ją bardzo dobrze.
Niestety nie sprawdziłem sterownika z bagażnika, rozkręciłem go tylko i wygląda jak nowy. Przeglądałem wszystkie miejsca na płytce, żadne nie wyglądały na "niewyraźne".
Dzisiaj wszystko włożyłem do auta wpierw czyszcząc wszystkie wtyczki i złącza. Sprawdziłem też opornik EDSu. Na nim jest napisane "0.66ohm +-5%" sprawdziłem i wartość wynosiła 0.64ohm.
Więc:pompa jest OK, sterownik na pompie też OK, opornik EDS OK, wtyczki wyczyszczone. Został tylko sterownik ABS+EDS w bagażniku.
Z tego co wiem, Misiek (poprzedni właściciel) go już kiedyś wymieniał. ABS dalej nie działa.
Teraz prośba do Was. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić jaki numer powinien mieć sterownik ABS+EDS w bagażniku z Toledo ABF 1995r?
PS: musi być 95r ze względu na to, że po lifcie były już inne pompy - sterownik był na pompie i był to ATE MARK IV kzP lub MARK 20, a ja mam ATE MARK IV kzL.
Dokładnie taki:
Muszę wiedzieć jaki numer ma sterownik ABS+EDS w bagażniku. Najważniejsza jest końcówka, były A,C,D,E, aktualnie mam końcówkę A.
A np w golfie III ABF z taką pompą były sterownik z końcówką C.
Według ETKI, były dwa sterownik ABS z EDS w Toledo 1L.
Jeden: 1L0 907 379 A i drugi 1H0 907 379 E
Teraz nie wiem który powinien być u mnie, aktualnie jest 1L0 907 379 A ale na tabeli w ETCE pierwszy jest ten 1H0 907 379 E czyli wygląda na to, że przed liftem były sterowniki 1H0 907 379 E. Chyba że ETKA nie ma tabelki według roczników, wtedy jest problem, bo nie wiem który powinien siedzieć u mnie.
Były jeszcze sterowniki 3A0 907 379 C, ale według ETKI były dla pomp MARK 20, a ja mam MARK IV.
Niestety nie da się połączyć z ABSem ani VCDSem, ani VAG-COM czy też Polski VAG (4.9 i 2.5). Inne sterowniki (Immo, silnik, poduchy) łączą się bez problemu, nawet skasowałem jeden błąd immo, bo raz mi auto nie chciało odpalić i błąd się zapisał).
Proszę o pomoc
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
ABS+EDS 2,0 16V ABF
Pompę zregenerowałem.. musiałem przelutować sterownik na pompie (tak, na pompie też jest sterownik elektrozaworów). Były zimne luty na wtyczce, wyciąłem wtyczke, pociągnąłem kable bezpośrednio z złącza ABS do elektrozaworów.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości