Witam
Pomozcie zdiagnozowac nastepujacy problem:
Niedawno kolega zauwazyl, ze w jego Golf IV Variant 110KM 2000r doszczetnie starly sie klocki tylnego prawego kola. Tarcza wyzlobiona i ogolnie wszystko do wymiany. Zakasalismy rekawy, i oczywiscie standardowy problem - zapieczony tloczek - i to w obydwu zaciskach ! Akurat mielismy dobre dojscie, wiec dlugo sie nei zastanawiajac kumpel kupil nowiutkie zaciski (TRW). Zatem znow do roboty - calosc zrobilismy BARDZO DOKLADNIE, z pelnym czyszczeniem piasty, jarzm, etc. (dopowiem, ze hamulce przerabialem wielokrotnie w roznych autach, lacznie z regeneracja zaciskow). Zadowoleni zlozylismy wszystko... i zonk.
Przy hamowaniu prawa strona trze niemilosiernie - dzwiek jest niemal identyczny jakby klocki byly zdarte do blachy. Dodatkowo kolo (tarcza) grzeje sie 3-4x bardziej niz lewa strona, ktorej to nic nie dolega...
Gdzie lezy problem ? O_o
Krzywe jarzmo ? A moze piasta ? (nie ma bicia !)
Dodam tez, ze auto jakis czas temu (ok. rok) dostalo lekkiego strzala wlasnie w prawy tyl (okolice kola). Niestety kumpel nie obserwowal i nie ma pojecia od kiedy zjadalo mu te klocki. byc moze wlasnie od czasu tego incydentu.
A moze skrzywiony sam czop, na ktorym osadzona jest piasta z lozyskiem ? Czy sa jeszcze jakies mozliwosci ?
Podpowiedzcie gdzie i jak szukac problemu
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Elastyczny wężyk hamulcowy był zmieniany? czasem lubi blokować powrót płynu, zwłaszcza jeżeli był wcześniej zgniatany przy wymianie zacisków no i ma swoje lata
Re: tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Witam
Tarcze nie tra podczas jazdy ale podczas hamowania. Faktycznie ta strona grzeje sie bardziej, ale brak jest jakiegokolwiek slyszalnego tarcia. Poza tym wezyk nie byl zgniatany przy wymianach - podczas odlaczania wezyka od zacisku wystarczy wdusic do polowy i zablokowac czyms pedal hamulca - wowczas robi sie podcisnienie i plyn nie wycieknie z wezyka
A wracajac do samego sedna problemu... wczoraj przelozylem cale jarzmo z innego golfa bo myslalem, ze moze z nim jest cos nei tak... niestety, ZADNEJ zmiany. Czyli nowe jarzmo, nowe zaciski, tarcza i klocki a nadal niemilosierne tarcie podczas hamowania.
Obejrzalem dokladnie wszystko i stwierdzilem, ze tarcza wyciera sie w dwoch miejscach:
-od strony zewnetrznej (kola) - przy gornym rancie (czerwony punkt na rysunku)
-od strony wewnetrznej - przy dolnym rancie (czerwony punkt na rysunku)
Wyglada to tak jakby cala piasta (a razem z nia tarcza) byla skrzywiona i krecila sie pod katem... ale czy to mozliwe zeby sie tak wygiela ? I czy wygiela sie piasta z lozyskiem (chyba raczej nie bo przeciez wowczas powinno byc bicie) czy sam czop, na ktorym osadzone jest lozysko ??
Tarcze nie tra podczas jazdy ale podczas hamowania. Faktycznie ta strona grzeje sie bardziej, ale brak jest jakiegokolwiek slyszalnego tarcia. Poza tym wezyk nie byl zgniatany przy wymianach - podczas odlaczania wezyka od zacisku wystarczy wdusic do polowy i zablokowac czyms pedal hamulca - wowczas robi sie podcisnienie i plyn nie wycieknie z wezyka
A wracajac do samego sedna problemu... wczoraj przelozylem cale jarzmo z innego golfa bo myslalem, ze moze z nim jest cos nei tak... niestety, ZADNEJ zmiany. Czyli nowe jarzmo, nowe zaciski, tarcza i klocki a nadal niemilosierne tarcie podczas hamowania.
Obejrzalem dokladnie wszystko i stwierdzilem, ze tarcza wyciera sie w dwoch miejscach:
-od strony zewnetrznej (kola) - przy gornym rancie (czerwony punkt na rysunku)
-od strony wewnetrznej - przy dolnym rancie (czerwony punkt na rysunku)
Wyglada to tak jakby cala piasta (a razem z nia tarcza) byla skrzywiona i krecila sie pod katem... ale czy to mozliwe zeby sie tak wygiela ? I czy wygiela sie piasta z lozyskiem (chyba raczej nie bo przeciez wowczas powinno byc bicie) czy sam czop, na ktorym osadzone jest lozysko ??
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Mam ten sam problem w mk2 też prawa strona zrobiona regeneracja tarcze klocki nowe i dalej to samo
jeszcze muszę wymienić wężyki tak jak kolega wyżej pisał ale wątpie że to pomoże
jeszcze muszę wymienić wężyki tak jak kolega wyżej pisał ale wątpie że to pomoże
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Mógł się skrzywić sam czop, nie musi być wtedy bicia samej tarczy czy piasty, ale właśnie tarcza będzie pod kątem do zacisku. Trudno tylko będzie chyba to stwierdzić domowymi metodami. Jedynie chyba podmiana całej piasty z łożyskiem i czopem.
Jeśli jest tak w rzeczywistości to myślę że łożysko długo tego nie wytrzyma.
Jeśli jest tak w rzeczywistości to myślę że łożysko długo tego nie wytrzyma.
tarcie klockow z jednej strony, nawet po pelnej wymianie
Witam ponownie
Dzieki za podpowiedzi. Prowdopodobnie byl winny czop, chociaz nie wiem jak to mozliwe bo odlew z jakiego jest wykonanny praktycznie nei ma prawa sie "krzywic". Jak juz to powinien po prostu sie zlamac...
W kazdym razie wymienilem czop z piasta i lozyskiem i to pomoglo tarcza sciera sie teraz normalnie...
pozdrawiam
Dzieki za podpowiedzi. Prowdopodobnie byl winny czop, chociaz nie wiem jak to mozliwe bo odlew z jakiego jest wykonanny praktycznie nei ma prawa sie "krzywic". Jak juz to powinien po prostu sie zlamac...
W kazdym razie wymienilem czop z piasta i lozyskiem i to pomoglo tarcza sciera sie teraz normalnie...
pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości