często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: Gnolf » pn wrz 02, 2013 21:52

tam akurat mechanicznych uszkodzen nie ma ,moga byc jedynie wzery od korozji



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: Shmatan » wt wrz 03, 2013 09:44

Założyłem wczoraj te sprężynki z ASO (20zł) bo miałem wrażenie że coś jeden zacisk delikatnie bardziej grzał po użyciu ręcznego. Albo pomyliłem sobie sztuki, albo prawą spręzynkę założyłem po lewej a lewą po prawej, plus troszkę podgiąłem na imadle młotkiem końcówkę sprężynki żeby chowała się w dodatkowym otworze w górnej części zacisku. Poza tym ręczny chodzi troszkę ciężej ale zupełnie mi to nie przeszkadza - będę sprawdzał jak to wpłynie na grzanie się.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: jointone » wt wrz 03, 2013 12:04

hehe ja tez na poczatku zle je zalozylem, nameczylem sie zeby ja dogiac , starsznie sie naprezyla, ale pozniej mowie cos chyba nie tak i oczywiscie sie okazalo ze zle
tak to ma wygladac:

Obrazek

Obrazek



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: majuDJ » wt wrz 03, 2013 15:12

Mi sprężynki uratowały skórę, i to nie oryginalne tylko jakieś takie co miał mechanik pod ręką. Pięknie odbijają hamulec ręczny, tak jak wcześnie było tu napisane ręczny zaciąga się troszkę ciężej teraz, mi to też w zupełności nie przeszkadza. Myślę, że taki mod starczy na długo :)
Jak ktoś ma za dużo kasy, to może kupić przy oddaniu swojego zacisku zregenerowany profesjonalnie z 24 miesięczną gwarancją za 180zł, lub zregenerować swój :) Lub kupić nówkę TRW za 220zł



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: Shmatan » wt wrz 03, 2013 18:11

jointone, ten otwór który Ty masz zaznaczony jako wolny jest u mnie zapełniony zakończeniem sprężyny.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: jointone » wt wrz 03, 2013 20:23

Shmatan, spezyne masz wtedy odwrocona, tez tak sam zrobilem i wiem ze wtedy to na maksa dociaga, pewnie dlatego masz wrazenie ze ciezej chodzi, w przypadku prawidlowego montazu troche odpusci i latwiej jest ja zamontowac. pozdrawiam



Awatar użytkownika
piotrb79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: piotrb79 » wt wrz 03, 2013 20:27

Też muszę u siebie wymienić gumki od ślizgu z tylnych zacisków. Tylko mam pytanie brać pierwsze lepsze w sklepie czy macie jakieś sprawdzone typy i czy do tego dobrać jakiś smar?


Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: Shmatan » śr wrz 04, 2013 09:23

piotrb79, mogą być dowolne, weź do tego małą tubkę smaru do tłoczków

jointone, A widzisz - u mnie montaż był bez problemu (po jednej stronie nawet koła nie zdejmowałem), ale odciąga mocno. Tak czy inaczej - na razie sprężynki działają dobrze i na pewno w zimie mogą się przydać.



Awatar użytkownika
gregzorba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:01
Lokalizacja: ślask

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: gregzorba » śr wrz 04, 2013 11:18

Witam, a więc po przeczytaniu waszych podpowiedzi, postanowiłem zacząć od założenia sprężynek. Kupiłem je w sklepie moto 10zł/szt
Założenie trwało 5 minut. Oczywiście kupując musisz nabyć sprężynkę prawą i lewą.
Tak oto wyglądają po założeniu.
ObrazekObrazek



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: jointone » śr wrz 04, 2013 12:39

gregzorba, jest ok:)

czy wiecie moze czy mozna dostac te gumowe oslonki na linke recznego? moze da sie cos dobrac?



p14c3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 14:44
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: p14c3k » wt wrz 24, 2013 13:12

jointone, oj nie wiem, one sa razem z linka

piotrb79, gumki np. autofren, smar moze byc ATE do cylinderkow, ja np mam cos takiego:
Obrazek



Awatar użytkownika
ziolo10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr sty 20, 2010 12:43
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: ziolo10 » wt paź 22, 2013 20:21

Również jestem posiadaczem VW Golfa 4 i mam problem z zapiekającym się zaciskiem, za kilka dni będę regenerował, ale chciałbym też założyć te sprężyny które próbowałem dzisiaj zdobyć w ASO VW. Powiedziano mi, że w Golfie nie montowano takich sprężyn, ale nie są w stanie powiedzieć mi w jakim aucie były montowane. Jak zdobyć te sprężyny, co im powiedzieć?



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: majuDJ » wt paź 22, 2013 22:15

Wydrukować zdjęcie i pokazać im te sprężynki :) Oznaczenia strona lewa: 1K0 615 295
strona prawa: 1K0 615 296 w Serwisie Skody będą wiedzieli po tych oznaczeniach, nie wiem jak w VW/Audi/ Seacie
po 10 zł szt.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

często zapiekający się zacisk hamulca prawy tył...

Post autor: Shmatan » śr paź 23, 2013 15:54

Jak przyniesiesz numery to nie ma znaczenia czy montowali to w mk4 czy nie. A numery 1k0 to chyba mk5



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości