Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
Golf III kombi Variant TDI (z 1998 r), 1,9 dcm3, 110 kM... Byłem zbyt pewny siebie i nie zajrzałem do instrukcji nowych szczęk.
W instrukcji szczęk są takie zdania:
- Odłączyć linkę hamulca ręcznego.(NIE ODŁĄCZYŁEM)
(I TU SIĘ ZATRZYMAŁEM)
- Cofnąć samoregulację szczęk hamulcowych.
Przykłady:
System VW:
Włożyć śrubokręt przez otwór na śrubę koła i przy jego pomocy przestawić klin do góry.
DALEJ JAK NA ZDJĘCIU:
Zdjąłem kolo i bęben.
Teraz z powrotem założyłem bęben, łożysko i koło. Może włączyć silnik i przejechać kilkaset metrów i zacząć z tym co piszą o klinach hamulca ręcznego.
Czy to A! i A2 to kliny hamulca ręcznego, które miałem poprzestawiać, przez otwory w kole?... Czy dalej zaczynać - odkręcając śruby C1 i C2 (one są w strasznym stanie - zapieczone)?
W instrukcji szczęk są takie zdania:
- Odłączyć linkę hamulca ręcznego.(NIE ODŁĄCZYŁEM)
(I TU SIĘ ZATRZYMAŁEM)
- Cofnąć samoregulację szczęk hamulcowych.
Przykłady:
System VW:
Włożyć śrubokręt przez otwór na śrubę koła i przy jego pomocy przestawić klin do góry.
DALEJ JAK NA ZDJĘCIU:
Zdjąłem kolo i bęben.
Teraz z powrotem założyłem bęben, łożysko i koło. Może włączyć silnik i przejechać kilkaset metrów i zacząć z tym co piszą o klinach hamulca ręcznego.
Czy to A! i A2 to kliny hamulca ręcznego, które miałem poprzestawiać, przez otwory w kole?... Czy dalej zaczynać - odkręcając śruby C1 i C2 (one są w strasznym stanie - zapieczone)?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
chodzi o klin koło A1 ten z tą sprężynką nim reguluje się luz między szczękami a bębnem w przypadku gdy masz rant w bębnie pod niesienie tego klina zluzuje szczęki i masz luz który umożliwia swobodne ściągnięcie bębna
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
Za szybko i bezceremonialnie się do tego zabrałem. I co teraz - sprawdzić, czy coś się stało ręcznemu, bo mam założone koło i nic stricto ze sprężynami, szczękami i samoregulatorem - nie robiłem. Pojechać i zatrzymać się na wzniesieniu? Jednak nie chciałbym więcej popsuć... A i przyznam się "bez bicia", że zdjąłem koło na ręcznym i dopiero jak nie chciał zejść bęben - zorientowałem się i opuściłem dźwignię... Za co odpowiada niejednakowa pozycja A1 i A2?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
ten regulator sam się reguluje jak złożysz bęben i naciśniesz nożny sam się wyreguluje cylinderek spowoduje rozejście się szczęk i w powstałą lukę wsunie się tan klin a A1 i A2 to mocowanie szczęk niema tam regulacji to tylko trzyma szczęki
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
Ale podpowiedz - uszkodziłem ręczny? Po czym to poznać?..
Zdarte są szczęki i powyszczerbiane zęby samoregulatora... A w meritum - przy zdejmowaniu koła jakbyś naprowadzał otwór szpilkowy na klin ręcznego - otwór pod kątem 45 stopni? I jaki ruch wykonać śrubokrętem (rozumiem, że nie-krzyżakiem)... A co potem? Jak "leci" rozpinać sprężyny? Będę się posiłkował algorytmem podanym przez Gitfunfla - viewtopic.php?f=14&t=118939 - chociaż akurat w aspekcie ręcznego - nie ma obrazka i nie rozumiem:
Pytanie: A co ze śrubami C1 i C2. Odkręca się je, czy tylko łapią one jedno z ramion szczęk?
Zdarte są szczęki i powyszczerbiane zęby samoregulatora... A w meritum - przy zdejmowaniu koła jakbyś naprowadzał otwór szpilkowy na klin ręcznego - otwór pod kątem 45 stopni? I jaki ruch wykonać śrubokrętem (rozumiem, że nie-krzyżakiem)... A co potem? Jak "leci" rozpinać sprężyny? Będę się posiłkował algorytmem podanym przez Gitfunfla - viewtopic.php?f=14&t=118939 - chociaż akurat w aspekcie ręcznego - nie ma obrazka i nie rozumiem:
Pytanie :Gdzie ja mam poluzować te linki? Przy dźwigni h. ręcznego tj. między kierowcą i pasażerem?7. Luzujemy linki przy ręcznym (odkręcając nakrętki):
Obrazek
Pytanie: A co ze śrubami C1 i C2. Odkręca się je, czy tylko łapią one jedno z ramion szczęk?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Wymiana szczęk hamulcowych i samoregulatora
linki luzujesz przy ręcznym w środku auta pod plastikiem musisz go zdjąć a C1 i C2 nic z tym nie zrobisz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości