przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
Witam,
posiadam golfa 3 z 1996r. 1,9TDI 5dzwi i chciałbym wymienić tylne hamulce bębnowe na tarcze. wiąże się to z wymianą całej belki i tu rodzi się moje pytanie:
- Czy będzie pasowała cała belka z golfa 1.8 GT chyba 3dzwiowego (z tego modelu znalazłem całą belkę z tarczami i zaciskami) do mojego TDI ???
- czy efekt mojej pracy przełoży się na polepszenia siły hamowania ???
- no i decydując się na taką zmianę muszę brać pod uwagę wymianę pompy hamulcowej, korektora hamowania i serwa ???
Z góry dziękuję za porady
posiadam golfa 3 z 1996r. 1,9TDI 5dzwi i chciałbym wymienić tylne hamulce bębnowe na tarcze. wiąże się to z wymianą całej belki i tu rodzi się moje pytanie:
- Czy będzie pasowała cała belka z golfa 1.8 GT chyba 3dzwiowego (z tego modelu znalazłem całą belkę z tarczami i zaciskami) do mojego TDI ???
- czy efekt mojej pracy przełoży się na polepszenia siły hamowania ???
- no i decydując się na taką zmianę muszę brać pod uwagę wymianę pompy hamulcowej, korektora hamowania i serwa ???
Z góry dziękuję za porady
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
calej belki niemusisz przekladac, wystarczy czopy, jarzma, zaciski,tarcze, oslony, linki recznego, jesli masz tdi to pewnie z przodu masz hamulce 256mm i pompe 22mm wiec niemusisz zmeiniac, a poprawa bedzie, tylko dobrze wyreguluj korektor zeby na tyl za duzo sily nieszlo bo cie tyl na zakrcie wyprzedzi
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
możesz przekładać belkę w całości jeśli masz ją kompletną jest szybciej. Czy bedzie mocniejsze hamowanie - może, niekoniecznie, sprawnę bęby tez dają radę. Napewno potrzebujesz inne linki do recznego - zamienniki sąpo 20 zeta
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
belki jeszcze nie zakupiłem ale znalazłem kompletną niedrogo
Skoro pasują uchwyty zdecyduję się na zmianę całej belki, ponieważ wyczytałem iż posiada ona stabilizator, co jest niezbędne do tarcz. Natomiast jeszcze jedna sprawa, wyczytałem, że przydałby się jakiś "reduktor siły hamowania" ... co to jest i czy muszę go zakładać, czy wystarczy jak mówił slawko333 dobrze wyregulować korektor ???
Skoro pasują uchwyty zdecyduję się na zmianę całej belki, ponieważ wyczytałem iż posiada ona stabilizator, co jest niezbędne do tarcz. Natomiast jeszcze jedna sprawa, wyczytałem, że przydałby się jakiś "reduktor siły hamowania" ... co to jest i czy muszę go zakładać, czy wystarczy jak mówił slawko333 dobrze wyregulować korektor ???
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
jesli masz abs niemasz korektora sily hamowania, jesli niemasz absu to masz jak kazde inne auto, ja w dwoch autach jak robilem swap hebli to tyl zaczal mocno brac, musialem zmiejszyc troche sile hamowania korektorem
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
przerabiałem ten temat kilku krotnie, ogólnie to po zmianie bębnów na tarcze tył nie zauważyłem czegoś niebezpiecznego przy braku korektora siły hamowania, wszystkie manatki kupuje u kolegi shibbyOP (pozwolę sobie:) nie wiem czy mniej jest roboty przy zamianie całej belki, odkręcasz czopy i wszystko pasuje, jedynie w mk2 w belce trzeba wyciąć miejsca na czujniki od abs
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
Bo jeździsz za wolno.. Zrób tak nabierz prędkosci 60km/h i spróbuj przy ostrym hamowaniu wpasować się w zakręt 90st. a i zrób to w deszczu jeszcze Przód auta nurkuje w dół, tył idzie w górę. na dodatek przechył nadwozia, zawnętrzne koło przednie co do zakrętu nurkuje najmocniej, a wewnętrzne tylne co do zakrętu idzie w góre, brak docisku, przyczepności, koło staje wmiejscu, tył wpada w poślizg a zimą huh! szok21Golfista21 pisze:nie zauważyłem czegoś niebezpiecznego przy braku korektora siły hamowania,
eberhar, jak kolega nie masz korektora hamowania to musisz też wymienić łapę belko, lewą (kierowcy) Trzeba odpowiednio dociąć i oprawić węzyki. Tarcze są dobre tylko i wyłącznie jak masz zapakowane auto. puste, jest jak z bembnami.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
kolego to to samo, korektor redukuje siłę hamowania na tył stąd różne określeniaeberhar pisze:przydałby się jakiś "reduktor siły hamowania" ... co to jest i czy muszę go zakładać, czy wystarczy jak mówił slawko333 dobrze wyregulować korektor
nieprawda a dowód na to stoi mi pod domem czyli GTI z 93 rokuslawko333 pisze:jesli masz abs niemasz korektora sily hamowania
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
Re: przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
panowie pytanie za 100 pkt.czy zastosowanie takiego trójnika:
http://moto.allegro.pl/trojnik-hamulca- ... 17602.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i zaślepienie w pompie jednego wyjścia na tył zredukuje siłę hamowania z tyłu??bo obeżnie nawet na zapowietrzonych hamulcach tył blokuje wcześniej niż przód.żeby nie męczyć się z zakładaniem korektora pomyślałem ze można by zaślepić jedno wyjście na pompie i rozdzielić ciśnienie na pól montując taki jak wyżej trójnik.czy to zda egzamin??ewentualnie czy takie korektory z opla wkręcane w pompę się nadadzą??
http://moto.allegro.pl/trojnik-hamulca- ... 17602.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i zaślepienie w pompie jednego wyjścia na tył zredukuje siłę hamowania z tyłu??bo obeżnie nawet na zapowietrzonych hamulcach tył blokuje wcześniej niż przód.żeby nie męczyć się z zakładaniem korektora pomyślałem ze można by zaślepić jedno wyjście na pompie i rozdzielić ciśnienie na pól montując taki jak wyżej trójnik.czy to zda egzamin??ewentualnie czy takie korektory z opla wkręcane w pompę się nadadzą??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
dawid018, nie zredukuje.
Dwa nie przejdziesz przeglądu.
Dwa nie przejdziesz przeglądu.
Prędzejdawid018 pisze:ewentualnie czy takie korektory z opla wkręcane w pompę się nadadzą??
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
możesz mi łopatologicznie wyjaśnić dlaczego??jhosef pisze:nie zredukuje.
to narazie nie problem bo przegląd już jest więc cały sezon można śmigać a na przyszłą zimę poprawiło bi się to i owojhosef pisze:Dwa nie przejdziesz przeglądu.
znalazłem jeszcze korektory np z mazdy bez jakiś dziwnych regulacji chyba ale one są na 5 rurek.ktoś wie po co ta 5ta??
http://moto.allegro.pl/mazda-323-323f-1 ... 18598.html" onclick="window.open(this.href);return false;
honda też ma w miarę prosty
http://moto.allegro.pl/honda-civic-98-0 ... 65847.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy korektor trzeba dobierać w/g jakichś zasad??np wagi lub mocy auta??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
Lekcje fizyki to już dla mnie zamierzchła przeszłość. Ale z tego co kojarzę ciśnienie u układzie nie zmieni się. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę...dawid018 pisze:możesz mi łopatologicznie wyjaśnić dlaczego??
Moim zdaniem założyć oryginalny reduktor, ewentualnie w pompę.
Oryginalny trzeba jeszcze wyregulować manometrami.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
przekładka belki tył z GT do TDI-bębny na tarcze
a dla mnie czarna magiajhosef pisze:Lekcje fizyki to już dla mnie zamierzchła przeszłość.
czy te reduktory w pompę wkręcane się jakoś ustawia czy une już fabrycznie są ustawione na jakieś wartości??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości