Problem z hamulcami

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem z hamulcami

Post autor: JacekB » śr cze 15, 2011 13:37

Witam.
Mam problem z hamulcami i ABS'em.
Byłem na kompie i pokazał mi błąd lewego przedniego czujnika, który już jedzie do mnie (nowy siemens).
No więc tak, 3 tygodnie temu wymieniłem z tyłu tarcze, klocki i jarzma zacisków, wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ.

Problem z hamulcami jest następujący:
- czasem delikatnie hamując przy małych prędkościach (20-40km/h) hamulce zachowują się jak podczas poślizgu zimą (ledwo hamują i silnie odbijają hamulec,
- gdy wyłączę ESP (w tym ABS) to przy zahamowaniu na piachu całkowicie blokują mi się jedynie przednie oba koła,
- mam bardzo słaby ręczny
- często niezależnie od żadnych czynników auto wyłącza ESP, wystarczy wtedy ruszyć z piskiem opon i zahamować kilkukrotnie bardzo mocno (na granicy hamowania i blokowania kół) i potem zgasić i odpalić auto i kontrolki znikają i nie pojawiają się przez czasem 100 metrów, a czasem przez 1000 kilometrów.
- hamulec czasem łapie na środku swojego zakresu wciskania go w podłogę, a czasem wystarczy lekko położyć nogę na hamulcu aby bardzo ostro przyhamował,

Problem z hamulcami pojawił się po zimie wraz z problemem z paleniem gdy auto odstoi noc.
Byłem na kompie ale nic mi szczególnego nie pokazało prócz błędu czujnika ABS w lewym przednim kole.
Proszę o porady co tu może się dziać bo szlag mnie już jasny trafia, czasem strach jest gdzieś jechać bo hamulce raz działają bardzo dobrze, czasem przesadnie mocno, a czasem załącza się ABS i następuje bardzo delikatne hamowanie pulsacyjne.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: stonefree » śr cze 15, 2011 19:27

Wymiana czujnika to na pierwszy ogień. Przy padającym czujniku ABS dzieją się różne dziwne rzeczy z hamulcami.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem z hamulcami

Post autor: JacekB » pt cze 17, 2011 22:16

Czujnik wymieniony, ESP i ABS działa tak jak powinien.
Mam słaby ręczny oraz hamulce które trzeba mocno nadusić aby uzyskać stan igły, chciałbym aby łapały znacznie 'wyżej'.
Układ odpowietrzony, hamulce z najwyższej półki patrząc przez pryzmat tego co się montuje w autach tej ceny.

Nie mam na to pomysłu, wygląda na to, że będę musiał oddać auto do warsztatu... :/
Studencka kieszeń rozpacza. :satan:


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: stonefree » sob cze 18, 2011 07:49

Nie zapowietrzyłes przypadkiem pompy ABS?



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Problem z hamulcami

Post autor: JacekB » ndz cze 19, 2011 16:08

Wydaje mi się, że pompa mogła się zapowietrzyć gdy wymieniałem przewód hamulcowy i spuściłem cały płyn z układu (zbiornik był pusty)
Są dwie szkoły odpowietrzania ukladu ABS, jedna to przez kompa, druga inwazyjna. Opinie na temat pierwszej metody są bardzo podzielone.
stonefree, ogarniasz może ten temat? Chodzi mi o to jak się to robi lub ewentualnie ile to kosztuje?

Zastanawiam się czy może nie dostała się woda z podszybia do serwa...


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: stonefree » ndz cze 19, 2011 19:58

JacekB pisze:jak się to robi
Odpowietrzałem VAGiem w bloku 001 basic settings ABSu, ale i tak skutek dało dopiero luzowanie przewodów na wyjściu pompy i naciskanie pedału hamulca, aż płyn poleci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości