Witam.
Mam problem z hamulcami i ABS'em.
Byłem na kompie i pokazał mi błąd lewego przedniego czujnika, który już jedzie do mnie (nowy siemens).
No więc tak, 3 tygodnie temu wymieniłem z tyłu tarcze, klocki i jarzma zacisków, wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ.
Problem z hamulcami jest następujący:
- czasem delikatnie hamując przy małych prędkościach (20-40km/h) hamulce zachowują się jak podczas poślizgu zimą (ledwo hamują i silnie odbijają hamulec,
- gdy wyłączę ESP (w tym ABS) to przy zahamowaniu na piachu całkowicie blokują mi się jedynie przednie oba koła,
- mam bardzo słaby ręczny
- często niezależnie od żadnych czynników auto wyłącza ESP, wystarczy wtedy ruszyć z piskiem opon i zahamować kilkukrotnie bardzo mocno (na granicy hamowania i blokowania kół) i potem zgasić i odpalić auto i kontrolki znikają i nie pojawiają się przez czasem 100 metrów, a czasem przez 1000 kilometrów.
- hamulec czasem łapie na środku swojego zakresu wciskania go w podłogę, a czasem wystarczy lekko położyć nogę na hamulcu aby bardzo ostro przyhamował,
Problem z hamulcami pojawił się po zimie wraz z problemem z paleniem gdy auto odstoi noc.
Byłem na kompie ale nic mi szczególnego nie pokazało prócz błędu czujnika ABS w lewym przednim kole.
Proszę o porady co tu może się dziać bo szlag mnie już jasny trafia, czasem strach jest gdzieś jechać bo hamulce raz działają bardzo dobrze, czasem przesadnie mocno, a czasem załącza się ABS i następuje bardzo delikatne hamowanie pulsacyjne.
Problem z hamulcami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z hamulcami
Wymiana czujnika to na pierwszy ogień. Przy padającym czujniku ABS dzieją się różne dziwne rzeczy z hamulcami.
Problem z hamulcami
Czujnik wymieniony, ESP i ABS działa tak jak powinien.
Mam słaby ręczny oraz hamulce które trzeba mocno nadusić aby uzyskać stan igły, chciałbym aby łapały znacznie 'wyżej'.
Układ odpowietrzony, hamulce z najwyższej półki patrząc przez pryzmat tego co się montuje w autach tej ceny.
Nie mam na to pomysłu, wygląda na to, że będę musiał oddać auto do warsztatu... :/
Studencka kieszeń rozpacza.
Mam słaby ręczny oraz hamulce które trzeba mocno nadusić aby uzyskać stan igły, chciałbym aby łapały znacznie 'wyżej'.
Układ odpowietrzony, hamulce z najwyższej półki patrząc przez pryzmat tego co się montuje w autach tej ceny.
Nie mam na to pomysłu, wygląda na to, że będę musiał oddać auto do warsztatu... :/
Studencka kieszeń rozpacza.
Problem z hamulcami
Wydaje mi się, że pompa mogła się zapowietrzyć gdy wymieniałem przewód hamulcowy i spuściłem cały płyn z układu (zbiornik był pusty)
Są dwie szkoły odpowietrzania ukladu ABS, jedna to przez kompa, druga inwazyjna. Opinie na temat pierwszej metody są bardzo podzielone.
stonefree, ogarniasz może ten temat? Chodzi mi o to jak się to robi lub ewentualnie ile to kosztuje?
Zastanawiam się czy może nie dostała się woda z podszybia do serwa...
Są dwie szkoły odpowietrzania ukladu ABS, jedna to przez kompa, druga inwazyjna. Opinie na temat pierwszej metody są bardzo podzielone.
stonefree, ogarniasz może ten temat? Chodzi mi o to jak się to robi lub ewentualnie ile to kosztuje?
Zastanawiam się czy może nie dostała się woda z podszybia do serwa...
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z hamulcami
Odpowietrzałem VAGiem w bloku 001 basic settings ABSu, ale i tak skutek dało dopiero luzowanie przewodów na wyjściu pompy i naciskanie pedału hamulca, aż płyn poleci.JacekB pisze:jak się to robi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość