dziwny objaw - hamulce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
dziwny objaw - hamulce
witam
mam taki problem:
przy mocniejszym hamowaniu zauważyłem że blokuje tylne lewe koło
na śniegu / piasku widać że blokuje też prawy przód
badanie na stacji kontroli potwierdzają w pełni te obserwacje
układ ABS nie odnotowuje żadnych usterek
problem powstał po wymianie serwa - trzeba było zdemontować pompę ABS
najpierw myślałem że blokuje zacisk, klocki się blokują czy coś takiego ale nie - wszystko jest ok
odpowietrzyłem też hamulce kilkakrotnie
dodam jeszcze że po tej wymianie czasami (tak raz na tydzień) przy hamowaniu pedał staje się bardzo twardy, hamuje wtedy trochę słabiej - puszczenie hamulca i zahamowanie znowu znosi ten problem
mechanik który mi to wymieniał twierdzi że to wina serwa które kupiłem - dla mnie to nielogiczne bo serwo nie rozdziela siły hamowania
czy pompę ABS odpowietrza się jakoś oddzielnie? co jeszcze może być przyczyną takiego stanu?
z góry dziękuję za odpowiedź
aha auto to ford galaxy mk1 - rozumiem że to forum vw ale nie będę ściemniał że mam sharana
mam taki problem:
przy mocniejszym hamowaniu zauważyłem że blokuje tylne lewe koło
na śniegu / piasku widać że blokuje też prawy przód
badanie na stacji kontroli potwierdzają w pełni te obserwacje
układ ABS nie odnotowuje żadnych usterek
problem powstał po wymianie serwa - trzeba było zdemontować pompę ABS
najpierw myślałem że blokuje zacisk, klocki się blokują czy coś takiego ale nie - wszystko jest ok
odpowietrzyłem też hamulce kilkakrotnie
dodam jeszcze że po tej wymianie czasami (tak raz na tydzień) przy hamowaniu pedał staje się bardzo twardy, hamuje wtedy trochę słabiej - puszczenie hamulca i zahamowanie znowu znosi ten problem
mechanik który mi to wymieniał twierdzi że to wina serwa które kupiłem - dla mnie to nielogiczne bo serwo nie rozdziela siły hamowania
czy pompę ABS odpowietrza się jakoś oddzielnie? co jeszcze może być przyczyną takiego stanu?
z góry dziękuję za odpowiedź
aha auto to ford galaxy mk1 - rozumiem że to forum vw ale nie będę ściemniał że mam sharana
www.s7reklama.pl
dziwny objaw - hamulce
jak sie odpowietrza pompe abs masz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343" onclick="window.open(this.href);return false;
dziwny objaw - hamulce
dzięki kolego
tak byłem pochłonięty tą usterką że nie pomyślałem nawet żeby wyszukać tego wyrażenia
myślę że odpowietrzenie pomoże i usterka zostanie pomyślnie usunięta
napiszę szczegółowo co i jak wykonałem i jaki to skutek przyniosło
tak byłem pochłonięty tą usterką że nie pomyślałem nawet żeby wyszukać tego wyrażenia
myślę że odpowietrzenie pomoże i usterka zostanie pomyślnie usunięta
napiszę szczegółowo co i jak wykonałem i jaki to skutek przyniosło
www.s7reklama.pl
dziwny objaw - hamulce
odpowietrzałem pompę jak w instrukcji, po przejażdżce - to samo co wcześniej
powtórzyłem, do tego odpowietrzyłem wszystkie koła i dalej to samo
oprócz prawego tyłu powietrza w układzie nie było (prawy tył odpowietrzałem na początku sam więc mogłem to sam zapowietrzyć)
nawet przody nie były zapowietrzone - pomimo odkręcania odpowietrzników jak kazał VAG nie zapowietrzyły się
może źle odpowietrzałem hamulce - wył. zapłon, prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód, odpowietrzam wężykiem i butelką z płynem
pozatym czasem żarzy się lampka od hamulców
pytnie odnośnie VAGa: po naciśnięciu 10 razy hamulca trzeba go trzymać czy puścić?
ja robiłem i tak i tak i to samo
powtórzyłem, do tego odpowietrzyłem wszystkie koła i dalej to samo
oprócz prawego tyłu powietrza w układzie nie było (prawy tył odpowietrzałem na początku sam więc mogłem to sam zapowietrzyć)
nawet przody nie były zapowietrzone - pomimo odkręcania odpowietrzników jak kazał VAG nie zapowietrzyły się
może źle odpowietrzałem hamulce - wył. zapłon, prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód, odpowietrzam wężykiem i butelką z płynem
pozatym czasem żarzy się lampka od hamulców
pytnie odnośnie VAGa: po naciśnięciu 10 razy hamulca trzeba go trzymać czy puścić?
ja robiłem i tak i tak i to samo
www.s7reklama.pl
dziwny objaw - hamulce
a osiowosc kól zmierz od srodka kolo tylne z przednim tez srodek.......potem druga strona auta tak samo .
Re: dziwny objaw - hamulce
chodzi ci oto żeby "kolejny" był? raczej jestjacek100 pisze:a osiowosc kól zmierz od srodka kolo tylne z przednim tez srodek.......potem druga strona auta tak samo .
przed wymianą serwa było ok - na pewno nic nie blokowało ani nie ściągało - niestety serwo zaczęło syczeć i trzeba było je wymienić na świeże
przy wyjmowaniu serwa trzeba było wyjąć rozdzielacz ABS
dalszy ciąg tej historii już znasz
zastanawiam się czy może tą pompę odpowietrzyć kilka (lub kilkanaście razy) po 3 razach efektu nie było ale sam już nie wiem...
www.s7reklama.pl
dziwny objaw - hamulce
wszystkie koła obracają się bez trudu, żaden zacisk nie blokuje, wszystko jest niby ok
gdyby była krzywa tarcza to koło w jednym miejscu przyhamowałoby a tak nie jest
pozatym byłoby bicie jak nie w czasie jazdy to przy hamowaniu napewno
powalczę jeszcze z odpowietrzeniem - może coś uda się zwojować - i tak nie mam lepszego wyjścia
gdyby była krzywa tarcza to koło w jednym miejscu przyhamowałoby a tak nie jest
pozatym byłoby bicie jak nie w czasie jazdy to przy hamowaniu napewno
powalczę jeszcze z odpowietrzeniem - może coś uda się zwojować - i tak nie mam lepszego wyjścia
www.s7reklama.pl
Re: dziwny objaw - hamulce
witam wszystkich
problem rozwiązany - odpowietrzyłem pompę
co do odpowietrzania pompy - trochę inaczej to zrobiłem jak w linku a mianowicie:
auto wcale nie musi być podniesione - nie wiem jak inne ale galaxy (więc i sharan) nie mają żadnego czujnika który to zweryfikuje, pozatym samo odpowietrzanie VAGiem przebiega troszkę inaczej:
wszystko tak jak koledzy napisali ( 3 - ABS, 4 nastawy podstawowe) ale po wybraniu kanału 1 (naciśnij pedał hamulca i trzymaj a po chwili zwolnij pedał i odkręć odpowietrzniki w przednich kołach) wybieramy kanał 2 (naciśnij hamulec 10 razy i zakręć odpowietrzniki) i wchodzimy w 3 z identyczną komendą jak 1(tak samo 5,7,9,11,13,15) a potem w 4 taką samą jak 2 (też 6,8,10,12,14,16). W sumie całą procedurę należy powtórzyć 8 razy (kanały 1 - 16) i na koniec wybierając kanał 17 komputer informuje że odpowietrzanie zostało zakończone
należy pamiętać o dolewaniu płynu hamulcowego do zbiorniczka max. co 4 kanały
mam nadzieję że komuś się to przyda
problem rozwiązany - odpowietrzyłem pompę
co do odpowietrzania pompy - trochę inaczej to zrobiłem jak w linku a mianowicie:
auto wcale nie musi być podniesione - nie wiem jak inne ale galaxy (więc i sharan) nie mają żadnego czujnika który to zweryfikuje, pozatym samo odpowietrzanie VAGiem przebiega troszkę inaczej:
wszystko tak jak koledzy napisali ( 3 - ABS, 4 nastawy podstawowe) ale po wybraniu kanału 1 (naciśnij pedał hamulca i trzymaj a po chwili zwolnij pedał i odkręć odpowietrzniki w przednich kołach) wybieramy kanał 2 (naciśnij hamulec 10 razy i zakręć odpowietrzniki) i wchodzimy w 3 z identyczną komendą jak 1(tak samo 5,7,9,11,13,15) a potem w 4 taką samą jak 2 (też 6,8,10,12,14,16). W sumie całą procedurę należy powtórzyć 8 razy (kanały 1 - 16) i na koniec wybierając kanał 17 komputer informuje że odpowietrzanie zostało zakończone
należy pamiętać o dolewaniu płynu hamulcowego do zbiorniczka max. co 4 kanały
mam nadzieję że komuś się to przyda
www.s7reklama.pl
dziwny objaw - hamulce
niestety nie działa jak należy
jest dokładnie to samo co wcześniej
poprawa następuje jedynie po wejściu w "output tests" i wykonaniu testu - wtedy wszystko jest ok ale po odłączeniu komputera wraca problem
jest też niewielka różnica w prędkości prawego przedniego koła - czasem kręci się 2-3 km/h szybciej (oczywiście według komputera) od innych kół, czasem wolniej, czasami wykres pokazuje bzdury (np. na zakręcie potrafi pokazać zatrzymane koło) - może tu jest problem, tylko co wspólnego ma z tym lewy tył który blokuje? sprawdziłem kabel od prawego czujnika - ten czujnik jest sklecony z conajmniej 2 innych - lutowanie, rurki termokurczliwe, taśma
komputer nie rejestruje błędów
po odpięciu przewodu ABS (odpinałem prawy przód) dzieje się dokładnie to samo tylko bez odgłosów absu (blokuje prawy przód i lewy tył)
jest dokładnie to samo co wcześniej
poprawa następuje jedynie po wejściu w "output tests" i wykonaniu testu - wtedy wszystko jest ok ale po odłączeniu komputera wraca problem
jest też niewielka różnica w prędkości prawego przedniego koła - czasem kręci się 2-3 km/h szybciej (oczywiście według komputera) od innych kół, czasem wolniej, czasami wykres pokazuje bzdury (np. na zakręcie potrafi pokazać zatrzymane koło) - może tu jest problem, tylko co wspólnego ma z tym lewy tył który blokuje? sprawdziłem kabel od prawego czujnika - ten czujnik jest sklecony z conajmniej 2 innych - lutowanie, rurki termokurczliwe, taśma
komputer nie rejestruje błędów
po odpięciu przewodu ABS (odpinałem prawy przód) dzieje się dokładnie to samo tylko bez odgłosów absu (blokuje prawy przód i lewy tył)
www.s7reklama.pl
Re: dziwny objaw - hamulce
problem rozwiązany - przyczyna banalnie prosta - zamienione przewody na rozdzielaczu ABS
trochę czasu i nerwów kosztowało mnie niechlujstwo "mechanika" - raczej postaram się omijać tą firmę
dziękuję wszystkim, którzy czytali ten topic
pozdrawiam wszystkich
Robert
trochę czasu i nerwów kosztowało mnie niechlujstwo "mechanika" - raczej postaram się omijać tą firmę
dziękuję wszystkim, którzy czytali ten topic
pozdrawiam wszystkich
Robert
www.s7reklama.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości