Strona 1 z 1

[mk6] Problem z napędem 4motion

: pt gru 14, 2018 20:53
autor: krystek21
Witam. Nie spina mi tylnej ośki. Mam Haldexa 4 generacji. Na kompie podpiętym do auta wyskakuję błąd: Pompa sprzęgła haldex (181), - sporadyczny 011- przerwa w obwodzie.

Bezpieczniki sprawdzałem te po lewej stronie przy kierowcy i są ok, pod maską też i też są ok. Byłem u gościa i mi mówił że pompka siadła i że muszę kupić nową. Nie chciałbym wydawać 900 zł na nową pompkę nie wiedząc czy to naprawde to.

[mk6] Re: Problem z napędem 4motion

: śr sty 09, 2019 01:03
autor: Stunteer
Częsta przypadłość w Haldexie 4 generacji. W Tiguanie wymieniałem ostatnio. Spróbuj na początku kupić 1l oleju i wyciągnąć pompe sprawdzając jej stan. U mnie stara była zalepiona olejem możliwe, że przez to nie chciała chodzić. Dawno wymieniałeś olej w Haldexie??

[mk6] Re: Problem z napędem 4motion

: śr sty 09, 2019 15:57
autor: hubi_pl
Wymień olej i FILTR - często filtra serwisy nie wymieniają twierdząc że go nie ma....skasuj błędy i zobacz czy działa napęd.
Jak to nie pomoże to wymiana pompy.
PS. w butelce oleju jest 850 ML, nie zużyjesz wszystkiego więc zostaw co zostanie - przy wymianie pompy trochę uleci.
PS2. Kup olej albo z ASO G060...lub BorgWarner - nie inny.

pzdr
Hubert

[mk6] Re: Problem z napędem 4motion

: śr cze 26, 2019 10:49
autor: krystek21
Dawno tu nie zaglądałem ale napęd zrobiłem. Byłem u 2 speców którzy jasno dali mi do zrozumienia że pompa siadła. Pogrzebałem w internecie i na zdjęciach zobaczyłem jak ta pompa wygląda- i tu moje ogromne zdziwienie- jest tam zwykły silniczek elektryczny jak z maszynce do mielenia mięsa. :) Dlatego wyjąłem pompę, wyczyściłem szczotki, zwoje, stojan, bieżnię. Wyczyściłem sitko na wlocie do pompy. Zmieniłem filtr i olej który był zapierdzielony czarną smołą. Wszystko złożyłem do kupy, zalałem nowym olejem i dzida. Moje zdziwienie bo błędów nie pokazywało a napęd mimo pracy pompy nie działał. Kilka strzałów ze sprzęgła i dalej zdziwienie- coś strasznie stuka w tylnim moście. Ręce mi opadły i już bez szaleństwa spokojnie przyjechałem na warsztat. Pod kompa go znowu i testy pompy na sile. Wszystko słychać że działa. Po tym dalej nic. Ale gdy wracałem do domu tego samego dnia było tak slisko. Ja mu gazu a on idzie jak po sznurku. I w taki oto sposób napęd się znalazł.

Moim zdaniem zaczął działać tak późno przez zaolejone tarcze przez stary olej. Albo brudne przez ten czarny syf. Teraz będę robił wymianę oleju to zmienie też filtr i olej a potem wymianę filtra będę robić co 30 000 a oleju co 60 000. Obyło się bez wymiany dobrej pompy tylko wyczyszczeniu zabrudzonej syfem elektryki. Olej i filtr BorgWarner.