VW Golf IV 1.9 tdi Automat

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat

Post autor: Garrison » sob gru 23, 2017 21:57

dreyfus pisze:Jeżeli wrzucisz na d i tak dojeżdżasz do celu podpisuje się pod tym obiema rękami. Ale jednocześnie piszesz że auto pracuje a trzymasz je na N, wiesz kiedy automat jest smarowany a kiedy nie? Przecież napisałem Ci dokładnie to samo co w instrukcji pisze i tam nie ma nic o wrzucaniu na N przy parkowaniu. Nie ma ludzi nieomylnych pewnie ale akurat w kwestii używania N ma rację...
Faktycznie nie ma tam mowy o N przy pochyłościach :kac: Zatem nie wiem skąd mi się to przyzwyczajenie wzięło.



Awatar użytkownika
hubi_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr lis 27, 2013 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat

Post autor: hubi_pl » pt gru 29, 2017 10:53

dreyfus pisze:
hubi_pl pisze:Co do zostawiania auta na wzniesieniach, to dobrze robisz z Nką plus ręczny i dopiero P.
A co w tym dobrego? Stajesz, trzymasz nogę na hamulcu, zaciągasz ręczny, wrzucasz na P i auto ani drgnie żadnego problemu przy ponownym włączeniu innego biegu..
Dziewczyna wam ładnie napisała kiedy się N używa bo takiej informacji udzielił jej pan naprawiający skrzynie a wy jesteście mądrzejsi :kac:
To w tym dobrego że rozłączasz na chwilę skrzynie, auto się stabilizuje, po czym blokujesz ją na P.

Jak masz automat to zatrzymaj się na pochyłym terenie, tylko takim żebyś czuł ;) i zrób szybki test z tymi dwoma rozwiązaniami. ja mam zjazd do garażu i czasem tam auto zostawiałem, różnica jest duża w tych dwóch sposobach.


Mr Haldex ;)

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1125
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

VW Golf IV 1.9 tdi Automat

Post autor: dreyfus » pt gru 29, 2017 11:47

Podjeżdżam na wzniesienie, wciskam hamulec nożny, załącza mi się autohold, daje na p i nigdy nie było żadnego problemu po ponownym uruchomieniu by przełączyć z p na d...Tak mam w dsg jak jest w innych automatach nie wiem :pub:



Awatar użytkownika
hubi_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr lis 27, 2013 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

VW Golf IV 1.9 tdi Automat

Post autor: hubi_pl » pt gru 29, 2017 13:05

No widzisz, Ty masz autohold, ale mówimy ogólnie o automacie.
Autohold powoduje że po odpaleniu, przełączasz bez problemu na D i ruszasz a AH zwalnia hamulec awaryjny. Bez tego, po przełączeniu na P i puszczeniu hamulca nożnego auto przesunie się do momentu "oparcia" o tryby w skrzyni, co jest szkodliwe.


Mr Haldex ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości