Sprawdzenie stanu oleju w skrzyni biegów, silnik 1,9tdi bjb
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprawdzenie stanu oleju w skrzyni biegów, silnik 1,9tdi bjb
Witam
Chciałbym sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów. Czy to prawda, że skrzynia w 1,9 tdi bjb jest pochylona i nie sprawdzę stanu bo otwór kontrolny jest poniżej lustra oleju? Zastanawiałem się także nad wymianą, ale po przeczytaniu kilku postów chyba sobie odpuszczę.
Chciałbym sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów. Czy to prawda, że skrzynia w 1,9 tdi bjb jest pochylona i nie sprawdzę stanu bo otwór kontrolny jest poniżej lustra oleju? Zastanawiałem się także nad wymianą, ale po przeczytaniu kilku postów chyba sobie odpuszczę.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Sprawdzenie stanu oleju w skrzyni biegów, silnik 1,9tdi bjb
Czemu ? Zrób wymianę oleju i po kłopocie.
Sprawdzenie stanu oleju w skrzyni biegów, silnik 1,9tdi bjb
Nie chce wymieniać, chciałem tylko sprawdzić stan i dolać jak brakuje. Nie każdy jest zadowolony po wymianie oleju, u mnie wszystko dobrze chodzi, więc nie będę ryzykował.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Sprawdzenie stanu oleju w skrzyni biegów, silnik 1,9tdi bjb
W przypadku automatu (jeśli go nie masz, to możesz przestać czytać), gdy ktoś robi pierwszą wymianę oleju po 200 tysiącach kilometrów, to tak - zdarza się, że skrzynia zaczyna pracować gorzej. Wszystko dlatego, że zgromadzone opiłki w oleju sprawiały, że był on na tyle gęsty, by uszczelniać niektóre elementy skrzyni. Jak już ktoś się decyduje na wymianę oleju, to najczęściej robią to metodą statyczną. Tym samym nowy olej miesza się z pozostałością starego i może dlatego ludzie narzekają na różne kwiatki. Osobiście uważam, że wymieniając olej po takim przebiegu, robiąc to metodą statyczną, po pierwszej zmianie trzeba zrobić około 1000km by wypłukać skrzynię, a po tym wymienić olej ponownie i wrócić za 30-60tys. km. Zrobiłem tak u siebie w wiekowej AG4 i jeździ.
Dodatkowo problemy po wymianie oleju nie biorą się z niego samego (chyba, że wybrano niewłaściwy), a z przepalonych tarczek, wyrobionych uszczelnień itp, których warunki pracy się zmieniły - w przypadku pierwszych zmniejszyło się tarcie i, powiedzmy, zaczęło ślizganie.
Dodatkowo problemy po wymianie oleju nie biorą się z niego samego (chyba, że wybrano niewłaściwy), a z przepalonych tarczek, wyrobionych uszczelnień itp, których warunki pracy się zmieniły - w przypadku pierwszych zmniejszyło się tarcie i, powiedzmy, zaczęło ślizganie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości