Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » sob sty 07, 2017 22:32

Auto to vw golf 4 1.9 tdi silnik axr po delikatnym sofcie na 135km i 312nm. Po jakimś czasie po chiptuningu zaczęło się ślizgać sprzęgło. Zostało ono wymienione na nowe (sachs) czyli tarcza i docisk. Okazało się że zestaw który był pierwotnie zamontowany w aucie (dwumasa, tarcza i sprzęgło) wygląda na nowy a mimo to były uślizgi na rozgrzanym aucie. Na zupełnie nowej traczy i docisku jest identyczna sytuacja :( Miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną takiego zjawiska? Z góry dzięki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 08, 2017 10:21

log.ini pisze: Miał ktoś podobny problem?
Ja miałem w ASZ.Sprzęgło zmieniałem 2 razy,a za 3 dałem tarczę do nabicia kewlarem. Nie pomogło....
Winę ponosiła pompa sprzęgła,przez którą nie mógł cofnąć się płyn po puszczeniu pedału i sprzęgło było cały czas podparte przez łożysko dociskowe.
Nowa pompa Sachs,to ok. 150zł.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » ndz sty 08, 2017 11:21

Michał_1977 pisze:Winę ponosiła pompa sprzęgła,przez którą nie mógł cofnąć się płyn po puszczeniu pedału i sprzęgło było cały czas podparte przez łożysko dociskowe.
Nowa pompa Sachs,to ok. 150zł.
Dużo roboty z wymianą nowej pompy? Laik da sobie radę? :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 08, 2017 13:04

log.ini pisze:Dużo roboty z wymianą nowej pompy?
Trochę zabawy jest ze zdjęciem wężyka zasilającego w płyn i rurki ciśnieniowej,zabezpieczonej drucianą wsuwką.
Od środka musisz zdjąć osłonę nad nogami,odkręcić wspornik pomiędzy pedałem sprzęgła,a hamulca,odpiąć czujnik położenia pedału (samą kostkę!),kluczem 13 na przedłużkach odkręcisz 3 nakrętki przy ścianie grodziowej i wyjmiesz cały pedał z pompką.
Później to już banał.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » ndz sty 08, 2017 13:47

Michał_1977 pisze:Trochę zabawy jest ze zdjęciem wężyka zasilającego w płyn i rurki ciśnieniowej,zabezpieczonej drucianą wsuwką.
Tę czynność wykonuję z komory silnika tak? Dużo płynu wypłynie jeżeli wszystko rozłączę? Trzeba jakoś zablokować wyciek z odłączonego przewodu, czy raczej nie ma co panikować? :)

Jeszcze żeby się upewnić to pompa o której mówimy wygląda tak? http://allegro.pl/pompa-silownik-sprzeg ... 15892.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Troszkę pojeździłem skorupa i zauważyłem dziwne zjawisko. Uruchomiony silnik, auto na biegu jałowym, wciskam bardzo powoli sprzęgło i czuję jak praktycznie pedał sprzęgła "sam się wciska" (z moją minimalną pomocą). Cofając nogę, pedał zostaje głęboko, cofnąłem go do pierwotnej pozycji i naciskając pedał z normalną prędkością wszystko jest dobrze. To chyba wskazuję w 100% na pompę sprzęgła. Mam rację?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 08, 2017 20:45

log.ini pisze:Tę czynność wykonuję z komory silnika tak?
Tak.
log.ini pisze: Dużo płynu wypłynie jeżeli wszystko rozłączę?
Zdejmij wężyk gumowy przy pompce i podwieś jego koniec wyżej niż zbiorniczek.Wtedy tylko trochę wycieknie.
log.ini pisze:Jeszcze żeby się upewnić to pompa o której mówimy wygląda tak? http://allegro.pl/pompa-silownik-sprzeg" onclick="window.open(this.href);return false; ... 15892.html
Dokładnie to.
log.ini pisze:To chyba wskazuję w 100% na pompę sprzęgła. Mam rację?
Jeszcze pozostaje wysprzęglik,ale nie spotkałem się,żeby sprawcą ślizgającego sprzęgła był właśnie on. Opisany przeze mnie problem w ASZ,dotyczył mojego auta,a oprócz niego,miałem jeszcze takie przypadki w autach klientów: A3 ATD,mk4 ARL i mk4 AJM.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » ndz sty 08, 2017 21:23

Michał_1977, Plusik poleciał ;)

Czy po wymianie pompy sprzęgła konieczne jest odpowietrzenie układu? Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić, bo czytam o tym i każdy co innego pisze...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » pn sty 09, 2017 08:47

log.ini pisze:Czy po wymianie pompy sprzęgła konieczne jest odpowietrzenie układu?
Tak.
log.ini pisze:Jeżeli tak to prosiłbym o podpowiedz jak to zrobić, bo czytam o tym i każdy co innego pisze...
Na pewno nie robi się tego metodą tradycyjną-pedałem.
Powinno się to robić poprzez przepchnięcie płynu ze zbiorniczka. Możesz zaopatrzyć się w jakieś stare wieczko zbiorniczka i zrobić w nim dziurkę,przez którą będziesz pompował powietrze. Oczywiście musi być płynu "pod korek".
Odkręcasz odpowietrznik wysprzęglika (skrzynia 5-ka,to ponad 1 obrót,a 6-ka,to ½ - ¾ obrotu),zakładasz na niego przezroczysty wężyk z jakimś naczyniem i pompujesz powietrze w zbiorniczek wyrównawczy,czym tylko możesz,nawet ustami pójdzie (serio). Ja mam przyrządy do odpowietrzania lub taki dorobiony,właśnie nad zbiorniczek i zredukowanym ciśnieniem z kompresora przepycham płyn. Może masz kompresorek samochodowy? :bajer:
Pompujesz dotąd,aż całkowicie pozbędziesz się powietrza w wężyku. Gdy już go nie będzie,zakręcasz odpowietrznik,uzupełniasz płyn,zbierasz graty i idziesz na piwo :pub:

Pamiętaj aby w trakcie odpowietrzania kontrolować płyn w zbiorniczku! Nie rób tego od przodu,gdzie jest napisane min-max,tylko z boku,bo sprzęgło czerpie płyn z drugiej komory zbiorniczka. Lustro płynu,nie może opaść na równo lub niżej króćca z wężykiem do opisywanej pompki!

I jeszcze jedno,zanim kupisz nową pompę lub zaczniesz wykręcać starą,sprawdź,czy da się odpowietrzyć metodą wyżej opisaną. Jeśli płyn nie będzie chciał płynąć,to pompka jest uszkodzona.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Re: Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » pn sty 09, 2017 20:39

Dzięki bardzo za odpowiedz :pub:
Zrobię tak jak radzisz, najpierw odpowietrzę, jeżeli to nie pomoże kupię nową pompę :)
Michał_1977 pisze: [...] Jeśli płyn nie będzie chciał płynąć,to pompka jest uszkodzona.
Chodzi o wysprzęglik z którego płyn powinien płynąć podczas odpowietrzania?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » wt sty 10, 2017 04:50

log.ini pisze: Chodzi o wysprzęglik z którego płyn powinien płynąć podczas odpowietrzania?
Odpowietrznik jest tylko przy wysprzęgliku. Jeśli przy próbie odpowietrzania płynu nie da się przepchnąć (pedał w górze!),to pompka (nie wysprzęglik) jest do wymiany.
Jak ją zdemontujesz później,to spróbuj dmuchnąć w nią :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

log.ini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 18, 2010 00:00
Lokalizacja: Ostrołęka (Czerwin)

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: log.ini » śr sty 11, 2017 19:41

Jak na razie sprzęgło przestało się ślizgać, może musiało się "dotrzeć" / "ułożyć"? Od wymiany przejechałem ponad 300km.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Michał_1977 » czw sty 12, 2017 21:32

log.ini pisze:Jak na razie sprzęgło przestało się ślizgać, może musiało się "dotrzeć" / "ułożyć"? Od wymiany przejechałem ponad 300km.
Nie licz na cud. Nie ma takiej opcji.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

gpel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Krosno

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: gpel » wt sty 17, 2017 14:34

Mam typowy objaw ślizgania, na 3 i wyższym biegu przy mocnym naciśnięciu pedału gazu. Cz to na pewno tarcza sprzęgła, czy mogę się łudzić, że to pompa?
Golf z silnikiem 101 KM AXR ma przejechane 240 tys. i był nie dawno chip. To ślizganie nie jest zawsze, a jak śliźnie sprzęgło to na chwilę, obroty idą w górę, za chwilę spadają i dobrze ciągnie, mimo cały czas wciśniętego pedału gazu. Czy zależy od tego jak się tarcza ułoży, w której części złapie?
Szukając kompletnego sprzęgła znalazłem nowe Sachs w przedziale cenowym 350-650. Możliwa jest tak niska cena w tym przedziale?



Awatar użytkownika
Elvis_btm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn maja 12, 2014 08:31
Lokalizacja: Bytom

Nowy zestaw sprzęgła się ślizga

Post autor: Elvis_btm » wt lut 14, 2017 19:46

@qpel Mam dokładnie ten sam problem.
Na 3 i wyższym biegu ślizga lecz nie zawsze. Czasem nawet jak jadę w 5 i wcisnę to nie ślizga. Nie wiem od czego to zależne.
Dodam, że sprzegło łapie elegancko a dwumasa nie słychać.
Czy to może być pompka sprzęgła? Czy może simering w skrzyni i przedostaje się olej na tarczę?
Pomocy :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości