Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: hudy8 » wt gru 15, 2015 16:54

Witam. Panowie macie jakiś patent na odkręcenie korka kontrolnego w skrzyni biegów. Korek jest na klucz imbusowy 17 ale niestety otwór na klucz się obrobił i jest problem z odkręceniem. Nie mam pojęcia co teraz z tym fantem zrobić. Korek jest tego typu: https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... hoto%2cjpg



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: arka10 » wt gru 15, 2015 21:24

Potrzebujesz śrubę pod 17 klucz, 2 nakrętki 17, spawarkę i 2 klucze 17. Wkładasz śrubę łbem do środka i przyspawasz do tego korka. Nakręcasz te 2 nakrętki, kontrujesz i odkręcasz. Następnym razem potrzebujesz tylko klucz 17.



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: hudy8 » wt gru 15, 2015 21:40

W domu mam migomat mma. Używam go raczej do celów hobbistycznych i napraw w domu. Nigdy nie spawałem aluminium. Muszę pewnie mieć specjalny drut do tego?



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: arka10 » wt gru 15, 2015 22:25

Korek nie jest aluminiowy.



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: hudy8 » wt gru 15, 2015 22:30

Nie jest? Myślałem że jest aluminiowy bo podczas odkręcenia jest miękki jak cholera i klucz go strasznie niszczy. Ale jak nie jest to spróbuje dospawać śrubę.



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z odkręceniem korka w skrzyni biegów

Post autor: hudy8 » śr gru 23, 2015 09:19

Olej wymieniony. Zastanawiam się tylko czy wlewając przez korek kontrolny można zalać za dużo oleju? Do skrzyni według instrukcji ma wejść 2,25L starego zlałem 2,4L Teraz po odkręceniu korka kontrolnego olej ze skrzyni powoli się wylewa. Czekać aż z cieknie wszystko by stan był zaraz pod korek czy można zakręcić wcześniej mimo że olej dalej ścieka? Podobno olej ponad stan szkodzi skrzyni ale nie pisało ile ponad stan.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości