Witajcie!
Sprawa dotyczy VW Jetta V, 2008r. 1.9 TDI (BXE), 158kkm.
Mam drażniący problem z autkiem. Od jakiegoś czasu po wciśnięciu sprzęgła zdało się słyszeć charakterystyczne stukanie. Szybka diagnoza - łożysko oporowe. Wizyta w warsztacie, mechanik powiedział, że na bank, to łożysko. Mało tego, w trakcie wymiany dostałem telefon od niego, że łożysko było bardzo mocno zużyte.
Odebrałem dzisiaj samochód (niestety po godzinach działania warsztatu, gdzie już nie było mechaników), no i jest źle, generalnie gorzej niż było. Stukanie pojawia się w dalszym ciągu, jednak o innej charakterystyce. Donośne stuki, jak przed wymianą słychać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła do połowy zakresu położenia. Natomiast po wciśnięciu w podłogę dźwięk ten staje się cichszy, jednak (wydaje mi się) zwiększonej częstotliwości.
Miałem również sytuację, gdy stukanie było słyszalne przy postoju na luzie, a wciśnięcie sprzęgła niwelowało hałasy. Jednak szybko sytuacja się odwróciła i to po wciśnięciu sprzęgła ponownie można było coś usłyszeć.
Problemów w trakcie jazdy nie ma. NIc nie szarpie, biegi wchodzą ładnie. Budą generalnie nie trzęsie, o ile można to powiedzieć przy tym silniku.
Poniżej dodaję film, przepraszam za jakość dźwięku, ale przy podkręceniu głośników, da się to usłyszeć.
0:00-0:05 - normalna praca silnika
0:05-0:11 - pedał wciśnięty do połowy - stukanie (dźwięk po wymianie łożyska taki sam jak przed wymianą)
0:14-0:22 - pedał wciśnięty do podłogi - stukanie przytłumione
[youtube][/youtube]
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, zdaję sobie sprawę, że trudno ustalić coś na odległość, jednak przed wymianą łożyska byłem w kilku warsztatach i padały różne "diagnozy". Dwumasa, sprzęgło, łożysko oporowe, jakieś 16 łożysk w skrzyni
1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
Rawcio, jeśli było lepiej przed oddaniem auta do mechanika .. to zuruck do niego i niech robi tak jak ma być ... bo coś spie....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
hmm a może to stukanie koła dwumasowego i żadna wina mechanika? Zużyte było łożysko to je wymienił a jak rozumiem koła dwumasowego czy sprzęgła nie ruszał ...
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
grg474 pisze: i żadna wina mechanika
zdjąć skrzynie i nie sprawdzić choć by pokręcić dwumasą?grg474 pisze: koła dwumasowego czy sprzęgła nie ruszał ...
moim zdaniem błędnie zdiagnozował i powinien naprawić błąd.
czy przy odpalaniu słychać jak by uderzenie?
czuć drgania przy gwałtownym przyśpieszaniu?
drgania na pedale sprzęgła?
dzwiek jak by ewidentnie łożysko,najlepiej podjedz na jakiś kanał i nagraj dzwięk pod autem a ktoś niech naciska sprzęgło
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
1.9TDI | Łożysko czy dwumasa?
Łóżysko zapewne też miało dość, ale nie tylko, wygląda że dwumasa też domaga się już swojego....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości