Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » pt kwie 24, 2015 18:12

Witam Wszystkich jestem Świeżakiem na forum także proszę o wyrozumiałość zawsze fascynował mnie samochód GOLF II COUNTRY SYNCRO no i kupiłem i już są problemy :/. Otóż może przejdę do rzeczy po zakupie podczas jazdy zauważyłem regularne stuki podczas jazdy podczas holowania też i wpadłem na pomysł aby kolega kierował a ja podczas jazdy zajrzę pod spód no i zobaczyłem co jest grane że coś uderza regularnie w równych odstępach jakby o wydech. Wszedłem pod spód auta oczywiście po zatrzymaniu i zauważałem że na krzyżaku wału który przekazuje napęd na tył czy jak to tam nazwać tym pierwszym który wychodzi ze skrzyni uderza ewidentnie o maglownicę. jest cofnięty i gdy dopchnę ręką ten wał wtedy już nie styka się z maglownicą i teraz pytanie co spowodowane jest cofnięciem wału po prostu wał do regeneracji czy w skrzyni jest coś nie halo że wał się cofnął. Dodam jeszcze ze tuleje tylnej belki są w kiepskim stanie czy to wina tego czy też może jakaś poduszka skrzyni. Proszę o pomoc bo samochód pilnie potrzebny a mechanicy jakich znam to by wymienili wszystko łącznie z samochodem :shock:



murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: murgenzzr » ndz kwie 26, 2015 20:35

Chodzi ci o lacznik gumowy skrzyni z walem pewnie. jezeli stuka o maglownice i mozna go reka przesuwac to jest do wymiany, rozlecialy sie mocowania srub. Zamiennik cos kolo 300-400 zl z tego co pamietam.



winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » pn kwie 27, 2015 18:01

a kolego możesz powiedzieć jak to się dokładnie nazywa bądź może link. Powiedz trudna jest wymiana tego poradzę sam czy trzeba do jakiegoś mechaniora ??



murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: murgenzzr » pn kwie 27, 2015 19:32

http://allegro.pl/przegub-lacznik-elast ... 77113.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NIe wiem jak w country ale w mk3 bylo troche malo miejsca, ale jakichs duzych trudnosci nie bylo.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: OsteR9019 » pn kwie 27, 2015 21:02

Kolego rób zdjęcia i pokaż o co chodzi bo wydaje mi się że to może być coś innego.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » wt kwie 28, 2015 10:25

dołączam zdjęcie Obrazek
na zdjęciu widac otarcia na tym krzyżaku który styka sie z maglownica



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9342
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: jhosef » wt kwie 28, 2015 11:05

No przecież widać, że łącznik jest zmasakrowany. Dodatkowo ilość oleju mnie martwi.
Sądzę, że wali z przekładni kątowej. Jeśli to tłukło się długo - a na to wygląda - to mogło polecieć uszczelnienie oraz łożysko.

Wał jest do zdemontowania. Przekładnia kątowa moim zdaniem też.
murgenzzr pisze:NIe wiem jak w country ale w mk3 bylo troche malo miejsca, ale jakichs duzych trudnosci nie bylo.
W country demontowałem cały wał bez kanału w pojedynkę. da się to zrobić na luzie.



winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Re: Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » wt kwie 28, 2015 16:23

Kolego możesz mi więcej powiedzieć o tej przekładni kątowej przyznam się ze to mój pierwszy samochód typu 4x4 gdzie sprawdzić olej czy trudno zmienić to łożysko i uszczelniacz ?? :shock:



murgenzzr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob sty 12, 2013 18:17

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: murgenzzr » wt kwie 28, 2015 18:07

E tu to miejca w chu..... :-) Takie pytanko, po co oslona metalowa na łączniku, z tylu łącznik jest bez tej blachy sama guma. Jak mi padł łącznik z przodu to założyłem bez blachy bo taki akurat miałem zachomikowany.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9342
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: jhosef » wt kwie 28, 2015 18:18

Idzie obok wydechu więc pewnie przez to. Ja też mam w sumie bez osłony.
winiak111 pisze:Kolego możesz mi więcej powiedzieć o tej przekładni kątowej przyznam się ze to mój pierwszy samochód typu 4x4 gdzie sprawdzić olej czy trudno zmienić to łożysko i uszczelniacz ?? :shock:
Na przekładni kątowej jest wlew oleju. Nalewa sie tak dużo aż zaczyna się przelewać korkiem w skrzyni biegów.

Nie wymienisz sam łożyska. Ogólnie trzeba zdjąć wał i zobaczyć czy moja teoria się potwierdzi.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: OsteR9019 » wt kwie 28, 2015 20:06

Pytanie numer pierwsze czy to jeszcze przenosi napęd? Pytanie drugie jakie opony masz zamontowane na przedniej a jakie na tylnej osi?
Ogólnie wał do zdjęcia, da się bez kanału powiedzmy na kobyłkach, gdybyś nie wiedział jak odkręcić śruby 12-kątne przy kołnierzu to podpowiadam klucz oczkowy 10, przeguby musisz mieć bit spline chyba 8. Jak zdejmiesz wał (do diagnozy wystarczy tylko przednia część) i tam wyczyścisz będzie można powiedzieć więcej.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » wt maja 05, 2015 11:34

tak zdjąłem wał i tam jest taki mały uszczelniacz jest delikatnie pęknięty czy on jest bardzo istotny i czy to z niego olej sie wydobywa ?? i czy ten olej jest ze skrzyni biegów ?? opony mam wszystkie takie same rozmiar i wysokosc profilu na orginalnym alusie . Oto zdjęcia po wyjęciu wału
ObrazekObrazek i teraz drugie pytanie czy ten uszczelniacz w wałku jest wymienialny moze ma ktos namiary gdzie kupic jakie wymiary :)



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: OsteR9019 » wt maja 05, 2015 20:26

winiak111 pisze:tak zdjąłem wał i tam jest taki mały uszczelniacz jest delikatnie pęknięty czy on jest bardzo istotny i czy to z niego olej sie wydobywa ??
Ciężko określić dokładnie z czego leci ale obstawiam uszczelniacz pod kołnierzem. Jedyna opcja dla której uszczelniacz wału byłby potrzebny to dziura na wylot przez wałek do przekładni. Olej może też lecieć z maglownicy jeśli wał zdążył ją uszkodzić. Przydałoby się ustalić przyczynę uszkodzenia łącznika bo jeśli nie opony to może nieodpowiedni most z vr6 albo zablokowane na stałe visco. Musisz też sprawdzić luzy w przekładni bo co z tego że wymienisz uszczelniacz jak z powodu luzu wytrzyma kilka tys i znowu zacznie puszczać.
Może się przyda http://www.brokevw.com/syncro1.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

winiak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 24, 2015 17:54

Golf II Country Syncro cofnięty wał pilne

Post autor: winiak111 » śr maja 06, 2015 09:42

pogadałem z poprzednim właścicielem i nakasztanił z oponami i pewnie dlatego ten łącznik się posypał jego majster do końca nie wiedział co z tym zrobić i zrobił to na odczepnego podobno potem zmienił koła pojeździł kilka tys km i zaczęło stukać on z obawy ze poszła skrzynia postawił go i tak golfik stał zapytałem czy chce go sprzedać powiedział ze chce no i kupiłem po zakupie sprawdziłem co i jak i mam już elegancki łącznik gumowy i tylko czekałem czy wał zakładać czy nie bo nie wiedziałem czy ten uszczelniacz pełni jakąś poważną rolę :chytry: a ten olej jak się dzisiaj przyjrzałem to chyba z pod pokrywy zaworów z pod tego górnego dekla po troszku jakby leci. Powiem szczerze że kupiłem tego golfa na ryzykanta ale moja intuicja podpowiadała mi ze to nie możne być nic poważnego :hmm: :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości