1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Cześć,
od pewnego czasu słyszę dziwne stukanie z silnika. Po zlokalizowaniu źródła stuku okazało się, że to okolice skrzyni biegów. Stukanie słychać tylko na ciepłym silniku. Auto po odpaleniu na zimnym nie wydaje takich dźwięków. Gdy się rozgrzeje jest ten stuk. Dodam, że czasami (raz na miesiąc) auto ma fazę, ze na biegu jałowym trzęsie mi w środku, ale tylko na wolnych obrotach. Zdarza się to sporadycznie, ale jak zacznie trząść to trzęsie cały dzień. Nie ma zadnej róznicy czy wcisne sprzegło czy nie, stuk i tak jest. Ruszanie, zmiana biegów (na zimnym troche ciezko wchodzi 2gi ale to wiadomo zimny olej) jest jak nabardziej ok. Zadnych ślizgów itp. Zaobserwowałem też, ze na silniku odpalonym przy ok 60C przy nacisnieciu 1/4 sprzęgła był taki delikatny chrup, lecz to tylko przez chwile (na 90C tego nie ma). Do porównania dodaje filmik jak pracuje silnik na zimnym i cieplym 90C silniku. Na drugim filmiku słychac szczegolnie stuk jak nagrywam dół silnika.. Podejrzenia jak przy dwumasie, ale dwumas powinien dzwonic tez na zimnym.
Zimny:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciepły:
" onclick="window.open(this.href);return false;
od pewnego czasu słyszę dziwne stukanie z silnika. Po zlokalizowaniu źródła stuku okazało się, że to okolice skrzyni biegów. Stukanie słychać tylko na ciepłym silniku. Auto po odpaleniu na zimnym nie wydaje takich dźwięków. Gdy się rozgrzeje jest ten stuk. Dodam, że czasami (raz na miesiąc) auto ma fazę, ze na biegu jałowym trzęsie mi w środku, ale tylko na wolnych obrotach. Zdarza się to sporadycznie, ale jak zacznie trząść to trzęsie cały dzień. Nie ma zadnej róznicy czy wcisne sprzegło czy nie, stuk i tak jest. Ruszanie, zmiana biegów (na zimnym troche ciezko wchodzi 2gi ale to wiadomo zimny olej) jest jak nabardziej ok. Zadnych ślizgów itp. Zaobserwowałem też, ze na silniku odpalonym przy ok 60C przy nacisnieciu 1/4 sprzęgła był taki delikatny chrup, lecz to tylko przez chwile (na 90C tego nie ma). Do porównania dodaje filmik jak pracuje silnik na zimnym i cieplym 90C silniku. Na drugim filmiku słychac szczegolnie stuk jak nagrywam dół silnika.. Podejrzenia jak przy dwumasie, ale dwumas powinien dzwonic tez na zimnym.
Zimny:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciepły:
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
niech ktoś wciśnie sprzęgło a ty popatrz co i jak czy nadal słychać...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
ciekawe ,oby tylko nic w silniku ,bo dziwne to stukanie jakby korba była luźna...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Czyli dwumas to raczej nie jest? Podjade jutro wieczorem do znajomego mechanika co on na to powie.
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Witam Panowie mam ten sam problem czy ktoś wie co to za stuki ????
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
von AreS, DxSury, braciszek miał identycznie w swoim AJM-ie , po zdjęciu pokrywy z góry okazało się że i wałek i szklanka na 4tym cylindrze była już tak wytarta że konieczna była wymiana ,niestety wymiana pomogła na krótko bo po przejechaniu dosłownie 6kkm silnik powiedział PA PA , mianowicie zawory na 4tym cylindrze na wytartej szklance nie pracowały w pełnym zakresie i po wymianie na nowe szklanki doszło do przycięcia się zaworów i była kolizja tłoka z zaworami także po stanie głowicy i tłoka padło na swap na ASZ-ta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
von AreS sprawdze u jakiegoś dobrego znachora , też mi się wydaje ze to może być dwumasa , sprzęgło drga , dźwięk w większej mierze kumuluje się pod autem , klapy nie sciągałem i na 100% nie wiem jednak sadze ze to z okolic skrzyni biegów , dlatego sądze ze to może być dwumasa . Wykonałem pomiar pompowtryskówprogramem VCDS i tu proszę moje pomiary
Idealny stan ich nie jest ale przepuszczam ze te dzwięki nie wychodzą z okolic wtrysków przynajmniej dźwięk podczas pomiarów nie towarzyszył a jeżeli mowa o wtryskach to przecież pracują sekwencyjnie i przy pomiarze były by inne odczyty przynajmniej coś by skakało bądź coś podobnego by się działo . Takie są moje przepuszczenia chodz nie znam się na tym by takiej diagnizie postawić kropke .
Jak ktoś ma swoje , dawac na forum !! im więcej tym lepiej informacji !
Pozdrówka
Pomiar przy 3000rpm
Na biegu jałowym
Idealny stan ich nie jest ale przepuszczam ze te dzwięki nie wychodzą z okolic wtrysków przynajmniej dźwięk podczas pomiarów nie towarzyszył a jeżeli mowa o wtryskach to przecież pracują sekwencyjnie i przy pomiarze były by inne odczyty przynajmniej coś by skakało bądź coś podobnego by się działo . Takie są moje przepuszczenia chodz nie znam się na tym by takiej diagnizie postawić kropke .
Jak ktoś ma swoje , dawac na forum !! im więcej tym lepiej informacji !
Pozdrówka
Pomiar przy 3000rpm
Na biegu jałowym
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Witam mam tu link który agrałem jak stuka w autku . i co Panowie o tym mysla ??
czy to panewka , czy szklanka
" onclick="window.open(this.href);return false;
czy to panewka , czy szklanka
" onclick="window.open(this.href);return false;
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
a tu proszę pomiary z wtrysków
ODPALANIE
NA LUZIE
NA 2 BIEGU ZIMNY SILNIK
NA LUZIE TEMP.90ST.C
Mam podejrzenia ze ten problem nie lezy po stronie wtryskow acz kolwiek stukanie może swiadczyc o szklankach bądź panewce , gdy caciskam sprzęgło podczas pracy silnika na jalowym to slychac jakby cos się tarło jakiś walek bądź lozysko , nie nagram już filmiku bo szkoda mi silnika by go meczyc jeżeli panowie nie pomożecie z diagnoza najlepiej szukac chlopakow z tuning car bo pierwszy lebszy mechanik kaze jezdzic az się zepsuje wtedy będzie wiadome . jaka polityka ? nie chce im się bo zaduzo roboty bądź nie chcą brac na siebie odpowiedzialność albo takich mechanikow mamy w tym naszym kraju . smutne ale takie realia niestety sa !!!!!!!!!!!!!
ODPALANIE
NA LUZIE
NA 2 BIEGU ZIMNY SILNIK
NA LUZIE TEMP.90ST.C
Mam podejrzenia ze ten problem nie lezy po stronie wtryskow acz kolwiek stukanie może swiadczyc o szklankach bądź panewce , gdy caciskam sprzęgło podczas pracy silnika na jalowym to slychac jakby cos się tarło jakiś walek bądź lozysko , nie nagram już filmiku bo szkoda mi silnika by go meczyc jeżeli panowie nie pomożecie z diagnoza najlepiej szukac chlopakow z tuning car bo pierwszy lebszy mechanik kaze jezdzic az się zepsuje wtedy będzie wiadome . jaka polityka ? nie chce im się bo zaduzo roboty bądź nie chcą brac na siebie odpowiedzialność albo takich mechanikow mamy w tym naszym kraju . smutne ale takie realia niestety sa !!!!!!!!!!!!!
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Ja wymieniłem komplet sprzęgła i dalej mam ten dzwiek :/
1.9 TDi AJM dziwne stukanie tylko na ciepłym silniku
Panowie Wałek do remontu po wymianie dwumasy dalej to samo mało tego biorę sie za wałek , podejzenie o panewki oraz wał pewnie do szlifu pojdzie
tak na pocieszenie u mechanika 2200 sprzeglo lozyska wysprzeglik oraz robocizna nie zapomnijcie ze po zabiegu trzeba zbieżność ustawic !! po tym wszystkim biore sie za przejzenie walu a potem korbowodów mysle ze za remoncik szarpnie mnie okolo 6 000 zl. Zastanawiam sie czy skoro robie juz remoncik silnika to moż lekko go przeszlifowac na coś sportowego , troszke hp. dodać , tloki powymieniac .
A na koniec dorobię mu skrzydła i bedzie sam latał
Krótko na temat ten dzwięk oznacza koszta panowie ktore bez znajomości u mechaników przerawtają wartość GOLF-a IV tdi
tak na pocieszenie u mechanika 2200 sprzeglo lozyska wysprzeglik oraz robocizna nie zapomnijcie ze po zabiegu trzeba zbieżność ustawic !! po tym wszystkim biore sie za przejzenie walu a potem korbowodów mysle ze za remoncik szarpnie mnie okolo 6 000 zl. Zastanawiam sie czy skoro robie juz remoncik silnika to moż lekko go przeszlifowac na coś sportowego , troszke hp. dodać , tloki powymieniac .
A na koniec dorobię mu skrzydła i bedzie sam latał
Krótko na temat ten dzwięk oznacza koszta panowie ktore bez znajomości u mechaników przerawtają wartość GOLF-a IV tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości