Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » śr gru 10, 2014 18:58

Witam
Jestem posiadaczem vw golf variant 1.9 tdi pd 101km kod silnika ATD. od pewnego momentu zauwazyłem pewne problemy ze sprzegłem i kołem dwumasowym tzn; przede wszystkim mocne bicie i uderzenia na pedale sprzegła czasami większe czasami mniejsze, po naciśnięciu sprzegła słychac mocne dudnienie, czasami biegi haczą najgorzej jedynka i wsteczny, następnie po odpuszczeniu sprzęgła słychac delikatne pisczenie jakby łozysko oporowe, podczas przyspieszania od ok 1800 słychać mocne buczenie choc nie zawsze, a podczas ruszania w korku czy na skrzyzowaniu słychać owe dudnienie do ok 1300-1500 obr/min i musze rowniez podnosić obroty podczas ruszania bo czasami lubi sie zadławic i zgasnąć.
Koło, sprzegło, łożysko wymienione ok 60 tys temu nowy komplet sachs fabrycznie zmontowany do tego łozysko skf kpl. za ok 1500 pln.
Brak jakichkolwiek objawów trzesienia nadwozia podczas przyspieszania i hałasów podczas gaszenia i odpalania silnika.
inne objawy zauważone to mrowienie i wibracje siedzen kierowcy i pasazera oraz drżenie kierownicy na postoju.
Prosze o porady czy problem jest ze przegłem czy kołem dwumasowym? Srednio usmiecha mi sie wydac znowu 1500 pln.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » czw gru 11, 2014 08:07

marzio1 pisze:Koło, sprzegło, łożysko wymienione ok 60 tys
Nie powiedziane,że się nie posypały. Ja w ogóle mam wrażenie,że te części niedługo zaczną robić z papieru.
Objawy które opisujesz,wskazują właśnie na dwumasę i sprzęgło...
Sprawdź jeszcze poziom oleju w skrzyni i możesz też zerknąć na stan stabilizatora silnika,czyli tzw. lizak między skrzynią a sankami :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » czw gru 11, 2014 17:51

Poduszki wszystkie zalozone nowe z orginalu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 14, 2014 05:43

W takim razie dwumasa kończy swój żywot.
Sachs z pierwszego montażu wytrzyma blisko 300kkm,a taki ze sklepowej półki nigdy tyle nie pojeździ.Takie części teraz robią.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » pn gru 15, 2014 08:02

Dzięki za podpowiedzi tez mam takie odczucie ze w/w problemy pochodzą od sprzęgła i koła zamachowego.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: wesol » pn gru 15, 2014 08:46

niestety to moze byc prawda. Kola zamachowe coraz gorsze, slabsze. O objawach padajacych DM tez bylo pisane i tu tez nie chodzi tylko o luz po luku czy luz osiowy- to co sprawdza wiekszosc mechanikow. Pisalem o tym nie raz. Sam tak zreszta myslalem. Masz mozliwosc zalozenia jednomasy jaka wystepowala w skryzniach 5 biegowych to trzeb abylo takowa zalozyc odrazu. Teraz nic nie pozostaje jak doradzenie wlasnie takiego zestawu bo tak to bedzie tylko gorzej i gorzej a kto wie czy sie od tego skrzynia w koncu nie rozkrzaczy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » pt gru 19, 2014 08:28

Witam
Zauwazyłem właśnie ze koła dwumasowe padają na potege, Sa po prostu słabej jakości ale takiego jeszcze nie widziałem zeby po 60 tys wysiadło. Podjałem juz decyzje ze załoze własnie jednomasowe pytanie czy załozyc kit valeo czy po prostu szukac jednej masy z 1Z i do tego sachs 3000 332 001 co bedzie lepsze wiadomo ze zestaw składany taniej wyjdzie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: wesol » pt gru 19, 2014 09:16

bierz 1Z


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » pt gru 19, 2014 09:42

Ok dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam



marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » sob gru 27, 2014 15:16

Witam ponownie zakupiłem juz koło z 1z nrVW 037 105 273C pytanie moje jest nastepujace czy w w/w kole zamachowym wienec zebaty rozrusznika jest osadzony luzno i skrecany tylko srubami czy powinien byc osadzany na sztywno bez mozliwosci sciagania, szczerze mowiac nigdy nie spotkałem sie z takim rozwiazaniem. Wszystkie wience były osadzane na sztywno tzn zeby go wymienic trzeba było grzac palnikiem.
Prosze o wypowiedz w tej sprawie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: wesol » sob gru 27, 2014 16:41

Grzac palnikiem trzeba.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: marzio1 » sob gru 27, 2014 17:13

Czyli wychodzi na to ze kupiłem uszkodzone koło zamachowe? W moim wieniec jest luzno osadzony mozna go sciagnąc, sprzegło jest przykrecane poprzez wieniec na 6 srub długich.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: wesol » sob gru 27, 2014 19:43

Tak zgadza sie. Napewno luzno nie moze byc. Troszke to dziwne ale nei wiem czemu takie masz to kolo. Kiedys kolega z naszego forum przyjechal do mnie z podobnym kolem ale nie pamietam niku. Tez mial sciagniety wieniec ale chyba sam sciagal znaczy sie podgrzewal go i sciagnal by go odwrocic. Odwraca sei taki wieniec w celu wlasnei takim ze z drugiej strony zęby sa jeszcze okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.

Post autor: waski1 » sob gru 27, 2014 20:51

Zobacz na koło na zdjęciu z mojego byłego VR-6.Przyjrzyj się dobrze.
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości