dziura w skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
dziura w skrzyni biegów
Trzeba to wszystko przemyć zweryfikować co do wymiany a co pozostanie do dalszej eksploatacji.Łożysko na wałku pośrednim,tam idzie łożysko Timkena nie jest drogie.Przeliczyć zęby na kole mechanizmu i na wałku i dobrać koło o takiej samej liczbie zębów.Ale poszukać skrzyni o takim samym kodzie.
dziura w skrzyni biegów
A to są zdjęcia od zewnątrz tak ?
Kurde ale że też Ci zrobił aż trzy dziury. Montujesz już skrzynie ? Zdaj relację jak się sprawuje
Kurde ale że też Ci zrobił aż trzy dziury. Montujesz już skrzynie ? Zdaj relację jak się sprawuje
dziura w skrzyni biegów
jedno od wewnątrz to pierwsze a drugie od zewnątrz. dziura byla tylko na środku ale byly dwa pekniecia z wybrzuszniem więc postanowiłem to rozwiercic niz ryzykowac ze odpadna te 2 kawalki pekniete dziś po pracy zabieram sie za skręcanie jej do kupy jutro wrzuce do auta i zobaczymy co bedzie sie dziać
dziura w skrzyni biegów
Nom i masz rację. Raz a porządnie a nie babrać się kilka razy.
Jakim olejem ją zalejesz ? 75W90 jakiej firmy ?
Jakim olejem ją zalejesz ? 75W90 jakiej firmy ?
dziura w skrzyni biegów
xXAdiXx
Nie wiesz czy z wałka atakującego da radę ściągnąć ta zębatkę na samym dole a dokładnie tą co się zazębia z zębatką mechanizmu różnicowego ?
Bo tam idzie od dołu najpierw łożysko stożkowe, a później taka szeroka zębatka.
Nie wiesz czy z wałka atakującego da radę ściągnąć ta zębatkę na samym dole a dokładnie tą co się zazębia z zębatką mechanizmu różnicowego ?
Bo tam idzie od dołu najpierw łożysko stożkowe, a później taka szeroka zębatka.
dziura w skrzyni biegów
Jak najbardziej tak musisz kolejno ściągać wszystkie zębatki aż dojdziesz do tej na samym dole pózniej tylko złożyć wszystko w tej samej kolejności;) ogólnie każdą zebatkę da sie wyciągnąć ze skrzyni. a olej 75w90 castrol
Re: dziura w skrzyni biegów
Nom to superowo . Teraz muszą rozmyślić co kupić, czy zębatkę mechanizmu + zębatkę na wałku atakującym + obudowa od strony sprzęgła + śrubo-nity + olej i wszystko poskładać a czy po prostu kupić skrzynie na gwarancji za 1300zł. Doradźcie coś.xXAdiXx pisze:Jak najbardziej tak musisz kolejno ściągać wszystkie zębatki aż dojdziesz do tej na samym dole pózniej tylko złożyć wszystko w tej samej kolejności;) ogólnie każdą zebatkę da sie wyciągnąć ze skrzyni. a olej 75w90 castrol
dziura w skrzyni biegów
Raczej nie chce sprzedawać, tylko dla siebie . W roku robię gdzieś od 18-20 tysięcy
dziura w skrzyni biegów
to ja powiem ci tak jezeli chcesz sie pobawic i masz czas to zrob ta co masz ale jezeli nie masz czasu na zabawy to kup gotowa tylko pamietaj to zawsze bedzie regeneracja czyli stricte to co i ty mozesz zrobic ze swoją, kwestia chcęci i kasy w kieszeni ja ci pomogę w możliwy sposób ale podjąć decyzje musisz sam
Re: dziura w skrzyni biegów
No i super . Dziś myje dokładnie. Składam części w kupkę które do wymiany i będę szukał ich dzięki Ci bardzo:).xXAdiXx pisze:to ja powiem ci tak jezeli chcesz sie pobawic i masz czas to zrob ta co masz ale jezeli nie masz czasu na zabawy to kup gotowa tylko pamietaj to zawsze bedzie regeneracja czyli stricte to co i ty mozesz zrobic ze swoją, kwestia chcęci i kasy w kieszeni ja ci pomogę w możliwy sposób ale podjąć decyzje musisz sam
Złożyłeś już swojego ?
dziura w skrzyni biegów
xXAdiXx
Skrzynia została umyta. Jestem załamany..
Te opiłki rownież uszkodziły zębatki, 1,2,3 biegu to znaczy mają takie ząbki po wycinane parami. A z tego co mi wiadomo linia każego zęba jest idealnie równa. (Zdjecie na dole jest przykładowej zębatki)
Zrobiłem taki mały kosztorys:
Nazwa części Koszt
Obudowa od strony sprzęgła 100-150zł
Mechanizm różnicowy 150-200zł
Kpl. Łożyska +uszczelniacze 280-300zł
Śrubo nity 280-320zł
Zębatki 1 i 2, 3 biegu (pary) 190-250zł
Zębatka na wałku atakującym 80-100zł
Jeden synchronizator 80zł
Średni koszt: 1250zł
Z chęcią bym ją zrobił sam ale boję się kupna części bo nowe to kupe szmalu a używane to nie wiadomo w jakim stanie dostanę i jeszcze nie wiadomo z ilością zębów żeby koleś nie oszukał. Bo w takim wypadku przydały by się wszystkie zębatki z jednej skrzyni by były jednakowo wytarte bo w przeciwnym wypadku będzie buczeć.
Tak właśnie może rozwalić skrzynie jak w moim wypadku poprzez, nity obrywające i przez to że ktoś za mocno wkręcił korek spustu oleju i zawadził o zębatkę mechanizmu. A przez opiłki łozysko śadło i nie pracowało w osi i wycieło w obudowie trochę i w końcu pękła.
Skrzynia została umyta. Jestem załamany..
Te opiłki rownież uszkodziły zębatki, 1,2,3 biegu to znaczy mają takie ząbki po wycinane parami. A z tego co mi wiadomo linia każego zęba jest idealnie równa. (Zdjecie na dole jest przykładowej zębatki)
Zrobiłem taki mały kosztorys:
Nazwa części Koszt
Obudowa od strony sprzęgła 100-150zł
Mechanizm różnicowy 150-200zł
Kpl. Łożyska +uszczelniacze 280-300zł
Śrubo nity 280-320zł
Zębatki 1 i 2, 3 biegu (pary) 190-250zł
Zębatka na wałku atakującym 80-100zł
Jeden synchronizator 80zł
Średni koszt: 1250zł
Z chęcią bym ją zrobił sam ale boję się kupna części bo nowe to kupe szmalu a używane to nie wiadomo w jakim stanie dostanę i jeszcze nie wiadomo z ilością zębów żeby koleś nie oszukał. Bo w takim wypadku przydały by się wszystkie zębatki z jednej skrzyni by były jednakowo wytarte bo w przeciwnym wypadku będzie buczeć.
Tak właśnie może rozwalić skrzynie jak w moim wypadku poprzez, nity obrywające i przez to że ktoś za mocno wkręcił korek spustu oleju i zawadził o zębatkę mechanizmu. A przez opiłki łozysko śadło i nie pracowało w osi i wycieło w obudowie trochę i w końcu pękła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości