Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Re: Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » wt kwie 29, 2014 17:11

Siedziałam ponad godzine bawiac sie przy odpowietrzaniu tak jak kolega napisał,Nic z tego dalej jest ten sam problem

Jedynka haczy w połowie
(pomiedzy luzem i całkowitym wbiciu biegu)

Po wcisnieciu i przytrzymaniu sprzedła 5-7-10s wchodzi idealnie przy ponownym wbiciu jedynki chodzi płynnie do puki nie zmienie na inny bieg.



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Naparstek » wt kwie 29, 2014 19:53

Pedał sprzęgła jest nadal miękki? Może po prostu trzeba wyregulować mechanizm wyboru biegów. W jakim położeniu jest ten plastikowy zabierak? Jak pisałem wcześniej ma on regulację do przodu i do tyłu po poluzowaniu nakrętki. Nie wystarczy że się go wymieni trzeba jeszcze dokonać regulacji. Patrząc na nakrętkę jest ona w środkowym położeniu że jest jeszcze zakres regulacji, czy w skrajnym położeniu z przodu albo z tyłu, że już brakuje tego zakresu? Ten zabierak do którego przymocowana jest górne cięgno odpowiada za ruch wyboru biegu w prawo i w lewo lewarkiem zmiany biegów , a ta dolna linka odpowiada za włączenie biegu czyli przód, tył. Ciężko coś na odległość doradzić jak się tego nie widzi.
Masa przeciwwibracyjna ten czarny metalowy element przy wybieraku nie jest poluzowany, nie drga czasem jak jest silnik włączony?



Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Re: Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » śr kwie 30, 2014 05:35

Przy wybieraku siedziałam pare dni ustawiałam go juz o setne minimetry .

Teraz jest około 0,5 cm od chłodnicy ustawiony na tej śrubce .

Jesli mowa o tej macie (ja to nazywam klamke) jest odkrecona mechanik powiedział ze ona nie musi byc gdyz nie ma luzów na wybieraku.

Dzisiaj moge ja przykrecić poniewaz musze i tak wymienic rure od odmy gdyz cieknie lekko przy bloku (plastik ułamany)

Wiec pobawie sie jeszcze przy wybieraku podesle fotke jak to zrobie z ustawieniem .

Ta linka jedna fakt ma luzy (nie od wybieraka) tylko na dolna .

Cos mi sie wydaje jednak ze to bedzie głebsza sprawa :(



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Naparstek » śr kwie 30, 2014 07:04

Zmień lepiej mechanika bo głupoty opowiada. Ta masa przeciwwibracyjna musi być przykręcona! Zobaczysz że z tą klamką jak to nazywasz o wiele lepiej jest wkładać biegi. Przykręć masę i wtedy reguluj.



mk3gtd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 22:22

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: mk3gtd » wt maja 13, 2014 21:29

a sprawdzałeś czy na wybieraku ta guma jest cała czy zmurszała miałem podobnie jak u Ciebie w swoim guma poszła i jedynkę było ciężko wbić po wymianie było ok koszt tego jest dość mały bo dostaniesz w zamienniku więc trochę chęci i powinno zagrać



Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Re: Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » czw maja 15, 2014 11:22

Kolego o jakiej gumie mówisz ?

Czy znajdzie sie ktos z Rzeszowa lub okolic do 50km kto pomoze -podpowie co moze byc uszkodzone.

Kucze nie mam już sil z tym problemem.

Jak pojade do mechanika od skrzyn pooglada i mówi ze moze zrobic na moje ryzyko ale on obstawia sprzeglo.Nie udzieli gwarancji.

Jak pojade do mechanika o wymiena sprzegla to mówi ze skrzynia on moze wymienic sprzeglo ale nie odpowiada za skrzynie.I dalej nie udzieli gwarancji.

Kurcze skrzynia wymieniowa dalej ten same problem (nic lepiej nic gorzej ) to jak wygrana w totka trafic na skrzynie w 10000% z taka sama usterka.

Wymienione sprzeglo

Na skrzyni DSG (TEJ co miałam orgialnie) wymieniona została na dwumase .Dalej to samo .Pozniej wymieniłam na kolo sztywne z 1z dalej to samo.Wiec zaryzykowałam kupiłam skrzynie CTN wymieniona została wraz z sprzegłem sztywnym z 1z dalej ten sam problem .

Wiec kupilam nowa tarcze nowy docisk nowe łozysko nowa łape .I przestawiłam na skrzynie DGS i dalej to samo.

Na kazdej skrzyni każdym przegle chodzi tak samo .Problem z jednyna nic lepiej nic gorzej.

Pozdr.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: xXAdiXx » czw maja 15, 2014 12:03

Golfica szczerze można wymienić pół auta a i tak nie będzie wchodzić podstawa to dobra znajomość tematu poszukaj kogoś kto robi na servisie vag i sprawdzi ci to dokladnie bo tylko depresji się nabawisz przez tych pseudo mechaników. dwa to i na forum na odległość mało kto pomoze bo kazdy przytacza przyklady z zycia u mnie np byl juz stary plyn hydr. i tez biegi czasem wchodzily ciezko u kumpla przestawiona poducha na skrzyni u innego pompka jeszcze innego wybieraki wymieniac mozna w nieskonczonosc... ;/ mówie ci poważnie weź i poszukaj jakiegoś w porządku chłopaka z servisu vag(vw audi skoda seat) ogarnie ci temat i będziesz zadowolona ;) sam bym ci pomógł ale za daleko ;/



Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » czw maja 15, 2014 12:28

Czesc

I tu jest problem poniewaz ja bym chciała aby ktos pozagladał i powiedzial ze to jest uszkodzone.

Ale nie znam nikogo takiego.

Pytałam w ASO powiedzili mi ze usterka moze kosztowac 100zl a moze to byc 3 tys.

Dlatego pisałam na forum moze ktos jest z okolic i pomoze ogarnac temat.

Byłam wczoraj w Katowicach samochodem :(

Kurcze ja nie chce za darmo aby kto mi to sprawdził ZAPŁACE !!!

Pozdr.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: xXAdiXx » czw maja 15, 2014 14:26

napisz z kad dokladnie jestes moze kogos znam z tamtych okolc;) a reszta kolegow niech tez pomoze bo wkoncu jestesmy jak rodzina ;)



Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Re: Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » czw maja 15, 2014 16:14

Z Rzeszowa

Ale tak jak pisałam mogę podjechać w kierunku do 100 km nawet aby ktoś cos pomógł.

Rzeszów-Dębica jestem 2x w tygodniu

Pozdr.

Odwdziecze sie za wykrycie usterki :)



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: xXAdiXx » sob maja 17, 2014 10:50

pytałem ale nie mam tam nikogo nie bedziesz moze kiedys w kato ?



Golfica3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 02, 2013 13:23

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Golfica3 » wt maja 20, 2014 12:32

Czesc!!

Kurcze hmm mozliwe ze bede ale nie mam na teraz pojecia kiedy .

Jak cos odezwe sie wczesniej do kolegi .I napisze co i jak :)

Pozdr.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: xXAdiXx » wt maja 20, 2014 15:47

oki jak cos pisz na pv tam podam ci nr jak cos ;)



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Prosze o poradę dotyczącą problemu z jedynka

Post autor: Naparstek » wt maja 20, 2014 18:18

Proszę najpierw uzupełnić podstawowe rzeczy. Skompletować wybierak to znaczy zamontować masę przeciwwibracyjną do niego. Nr masy wg etki to 1H0 711 188 B. Jak można wymieniać skrzynie biegów, sprzęgła na inne jak najprostsze rzeczy nie są zrobione. Ewidentnie widać że ktoś w tym warsztacie nie ogarnia w ogóle tematu,nie zna działania podstawowych podzespołów.
Nie przemawia do mnie tłumaczenie
Golfica3 pisze: Jesli mowa o tej macie (ja to nazywam klamke) jest odkrecona mechanik powiedział ze ona nie musi byc gdyz nie ma luzów na wybieraku.
Poluzowanie tej masy jak to nazywasz klamką, już powoduje problemy przy wrzucaniu pierwszego i wstecznego biegu. Jeżeli silnik nie pracuje i nie jest w ruchu to nie posiada drgań i włączanie biegów jest dużo prostsze. Ta masa niweluje drgania układu napędowego i jest jakby przeciwwagą ułatwiającą wkładanie poszczególnych biegów. Ten element musi być zamontowany. Dopiero wtedy możemy rozpocząć regulacje calego mechanizmu przełączania biegów. Proszę uzupełnić podstawowe rzeczy, a nie mechanik szuka dziury w całym i naciąga na koszty. Na pewno jazda takim samochodem w którym są trudności z włączeniem biegu, że musimy się szarpać i wejdzie on albo nie i to jeszcze ze zgrzytem doprowadzi do tego, że prędzej czy później trzeba będzie robić synchronizatory



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości