Sprzęgło hydrauliczne

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mati1342
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: pt paź 07, 2011 20:04
Lokalizacja: Sieradz

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: mati1342 » czw mar 20, 2014 21:24

Witam całe forum!
Posiadam MK3 1,9 TDI 1Z 1996r. jadąc z miasta stałem na światłach chciałem wrzucić bieg pierwszy i ruszyć, ale niestety wpadło sprzęgło do podłogi, i musiałem zostać scholowany. W domu otworzyłem maskę i zobaczyłem to:Obrazek
dolna rurka prowadzi do (chyba to się nazywa wysprzęglik)Obrazek
coś mi świta, że ten otwór z obrazka 1 powinien łączyć się rurką, która wychodzi z pojemniczka na płyn hamulcowy Obrazek czy może po prostu go czym zaślepić, śruba bądź jakiś plastik. Jak uzupełnić utracony płyn, dolać go do skrzyni ? czy do zbiorniczka od płynu hamulcowego ? Proszę o pomoc, bo auto stoi, a bardzo mi potrzebne!



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 23, 2014 09:24

mati1342 pisze:coś mi świta, że ten otwór z obrazka 1 powinien łączyć się rurką, która wychodzi z pojemniczka na płyn hamulcowy
Bardzo dobrze Ci świta.Załóż go,odpowietrz układ i będzie po sprawie :bajer:
mati1342 pisze:Jak uzupełnić utracony płyn, dolać go do skrzyni ? czy do zbiorniczka od płynu hamulcowego ?
Do zbiorniczka- płyn hamulcowy DOT4.
Zastanów się,czy ktoś Ci psikusa nie zrobił,bo to trochę (a nawet bardzo) dziwne jest,że spadł przy pompie sprzęgłowej i przy zbiorniczku...
Wyparował? :goof:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mati1342
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: pt paź 07, 2011 20:04
Lokalizacja: Sieradz

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: mati1342 » ndz mar 23, 2014 11:23

Dobra wiec teraz tak, założyłem tą rurkę i zabrałem się za odpowietrzanie :) razem z kolega, ja naciskałem na pedał, a on odkręcał no i płyn sikał wiec zakręciliśmy. Jednak pedał chodzi bardzo dziwnie nie stawia oporu tylko wpada i mogę go tylko wyciągnąć, oczywiście jest sprężyna założona dlatego tak chodzi:) więc pomyślałem ze to wysprzęglik wiec go wykręciłem, ale wygląda na dobry. Jak wciskałem ten drut i tworzył jakieś ciśnienie jak zakrywałem palcem, powietrze wychodziło i syczało no to go wkręciłem. Ale pedał chodzi tak samo, chciałem odpowietrzyć ale nic z tego , namachałem się a płyn i tak nie leciał. Co tu teraz zrobić ? ta pompka poszła co wchodzi do środka i nachodzi na pedał ? tylko jak to wyjąć ? dojście to jedna masakra.. czy może coś innego. Pomocy !! :D



mati1342
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: pt paź 07, 2011 20:04
Lokalizacja: Sieradz

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: mati1342 » ndz mar 23, 2014 16:08

hmm ? :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: Michał_1977 » wt mar 25, 2014 19:56

mati1342 pisze:hmm ?
Nie smarujemy posta pod postem jednego dnia!
mati1342 pisze:Co tu teraz zrobić ?
Odpowietrzyć pompkę sprzęgłową. Nie zauważyłeś,że przy niej też jest odpowietrznik :bajer:
Zrób tak: wstępnie "odpowietrz" wysprzęglik,następnie całkowicie odpowietrz pompkę i na końcu całkowicie wysprzęglik.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Sprzęgło hydrauliczne

Post autor: Naparstek » czw mar 27, 2014 19:18

Układu sprzęgła nie odpowietrza się tak jak hamulców, że pompujesz pedałem sprzęgła bo on zostaje w podłodze i nie odbija. Zrób tak, że odciąg troszkę płynu strzykawką ze zbiorniczka hamulcowego, ale tyle żeby było powyżej przewodu zasilania pompy sprzęgła. Bierzesz dużą strzykawkę, nasadzasz na nią jakiś przewód przezroczysty średnicą dopasowany do odpowietrznika (musi być naprawdę duża strzykawka) i wypełniasz ją płynem hamulcowym. Koniec przewodu nasadzasz na odpowietrznik wysprzęglika. Jedna osoba luzuję delikatnie odpowietrznik, a druga w tym czasie wtłacza strzykawką płyn do układu. Jak zacznie rosnąć poziom płynu w zbiorniczku to zakręcamy odpowietrznik, żeby nadmiar płynu nie wypłynął ze zbiorniczka. Robisz tak kilka razy, że odlewasz nadmiar płynu ze zbiorniczka i wtłaczasz aż przestaną lecieć bąble powietrza w zbiorniczku tylko będzie sam płyn. Tylko należy pamiętać że odciągamy tyle płynu żeby nie było poniżej przewodu zasilającego pompę sprzęgła bo znowu ją zapowietrzymy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości