Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Oznaczenie na skrzyni biegów

Post autor: Seerq » czw gru 03, 2015 18:34

Coś z tą stronką nie mogę się uporać, próbuję liczyć i też mi coś nie wychodzi, nie jestem pewien co i jak podstawić pod lb i lg. Dla lb domyślam się że będzie to w przypadku skrzyni DUS 34:30 dla piątego biegu, ale jak to zapisać i policzyć? Za to dla lg nie mam pojęcia co podstawić. Jakbyś napisał co dokładnie i w jakiej formie podstawić pod lb i lg byłoby super :)

D dla opony 205/60/15 wyszło mi 0,627.


90km->120->160->???

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Oznaczenie na skrzyni biegów

Post autor: kornat » czw gru 03, 2015 19:17

lb to przełożenie danego biegu. W tym wypadku musisz wziąć przełożenie danego biegu ze stronki i podzielić. W przypadku pierwszego biegu masz 38:11 czyli przełożenie wynosi 3,455
lg to przełożenie głównej przekładni robisz jak w powyższym tylko, że bierzesz wartość z wiersza "Achsantrieb für 1. bis 4. Gang, wenn Achsantrieb 2 vorhanden, sonst für alle Gänge"

Zapomniałem wcześniej dopisać, że dzięki temu wzorowi policzysz prędkość max na danym biegu. Jako, że chciałeś dla danych prędkości i biegów policz przez stronę którą wcześniej podałem. Tam podajesz przełożenia biegów już podzielonej. W tabeli Gear wybierasz first,second etc. w zależności dla jakiego biegu Cię interesuje. Podobnie jest przy wpisywaniu czy chcesz wiedzieć jaką prędkość czy obroty Cię interesują.

P.S. Jak wpisujesz przełożenia to pamiętaj, że ma być kropka a nie przecinek ;)



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Oznaczenie na skrzyni biegów

Post autor: Seerq » czw gru 03, 2015 20:01

Policzyłem lecz nadal coś nie gra ale jest to chyba błąd tej stronki z przełożeniami bo wyszło mi że szybciej przy danych obrotach jadę na czwartym biegu niż na piątym :los2: (4 bieg- 32:31=1,03; 5 bieg- 34/30=1,13). Jednak gdy posiłkowałem się tą stroną: http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false; wyszło mi że mając 3000obr/min pojadę około 117km/h nie ważne czy liczę ze wzoru czy przez ten kalkulator, więc chyba ok. Ciekawe jak ma się to do rzeczywistości. Dzięki wielkie za pomoc :-)


90km->120->160->???

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Oznaczenie na skrzyni biegów

Post autor: kornat » czw gru 03, 2015 20:39

Ja porównałem teraz wyliczenia ze strony z logiem i przy danych obrotach w logu jest 100km/h, a na stronie 104,6km/h. Strona zawyżyła delikatnie o jakiś tam procent lub log zaniżył. W poniższych załącznika widać ;)
ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Oznaczenie na skrzyni biegów

Post autor: Seerq » pt gru 04, 2015 15:36

Kurcze, patrzyłem dzisiaj w zaznaczonym miejscu na załączniku na skrzyni ale nic tam nie ma :shock: Czyżby ktoś celowo usunął oznaczenia, może są gdzieś jeszcze?

Obrazek

@Edit
Doszukałem się informacji, że są dwa miejsca gdzie były oznaczenia skrzyni biegów.
1) Od 07.99 Na górze:
Obrazek

2) Do 06.99 Na dole:
Obrazek

Teraz muszę dostać się do kanału i będę szukał. Mam nadzieje że komuś jeszcze przydadzą się te informacje :)


90km->120->160->???

robek997
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob paź 17, 2015 18:40

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: robek997 » czw gru 10, 2015 12:58

Witam. Mam problem ze skrzynią w borze 2.3 v5 98r. Chciałbym dowiedzieć się jakie skrzynie do niej podejdą? (chyba z seata pasuje, gof też) Może ktoś ma na sprzedaż w dobrej cenie? Co myślicie o kupowaniu skrzyń np. na allegro? Jest sens? Pozdrawiam.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: kornat » ndz gru 13, 2015 16:55

robek997, http://allegro.pl/listing/user/listing. ... t-1-4-1202" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest to użytkownik z forum ToledoClub i dużo osób polecało go poleca



sebcio_T4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: pn lis 19, 2007 18:09
Lokalizacja: Kraków

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: sebcio_T4 » wt gru 15, 2015 00:39

Co z 02A mozna wsadzic do Passata B3 16v zeby w pelni wykorzystac walory poszczegolnych biegow i jednoczesnie nie meczyc sie bardzo w trasie?
Aktualnie mam AFE z 8v i poszczegolne biegi sa strasznie dlugie, ale za to na 5 przy 4000obr ma 160km/h
Potrzebuje czegos krotszego, bo muł okropny :helm:


vagmalopolska.pl

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1498
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze
Auto: Golf IV
Silnik: AXR

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Skrzak » czw gru 24, 2015 11:57

Skrzynia GGU, montowana chyba w ATD. Podobno najdłuższa pasująca do AXR (seryjnie jest EUH). Zastanawiam się jakie byłyby korzyści z takiej. Większa V-Maks? Na oko ile? Bo teraz najwyższa jaką osiągnąłem to 195km/h na płaskim bez wiatru :kac: . Z drugiej strony doczytałem się, że im dłuższa tym trudniej o dobry moment z dołu, a planuję mody na około 200KM/390-400Nm albo i więcej niutona (sprzęgło VR6).


Kupię:
- wiązkę środka lewej lampy xenon AL Golf 4.
Moje padło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6320126" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2642
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Chodzież/ Margonin
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: matisim » czw gru 24, 2015 17:36

przy 200km GGU bedzie Ci pasować, ja mam 240km co prawda ale jestem zadowolony z tej skrzyni bo przy sprincie szybko sie zbiera, a max prędkości jaką miałem na tej skrzyni to 220km/h przy 4tys obr/min więc pociągnęłaby jeszcze więcej :)


mój gofr 3/4 viewtopic.php?f=88&t=343053" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1498
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze
Auto: Golf IV
Silnik: AXR

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Skrzak » czw gru 24, 2015 22:52

A jak z tą skrzynią GGU wygoda jazdy autostradowej, powiedzmy z prędkościami 120-180km/h? Jakie obroty są przy 150km/h?


Kupię:
- wiązkę środka lewej lampy xenon AL Golf 4.
Moje padło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6320126" onclick="window.open(this.href);return false;

mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: mechatronik1988 » czw gru 24, 2015 23:40

Najdłuższa skrzynią 02A jest LBQ
Zakładając że masz koła 195/65r15

w exelu wyląda to lepiej
miłej lektury

ggu 2000obr
przełożenie główne 60 19 3,158
przełożenie prędkość spadek obrotow silnika
całkowite na następnym biegu
1bieg 34 9 ilośc zęów 3,778 przełożenie biegu 11,93 przełożenie całkowite na danym biegu 20,04 prędkość
2 33 16 2,063 6,51 36,7 1091,91 obroty silnika po zmnianie z niższego biegu
3 30 23 1,304 4,12 58,03 1264,82
4 28 31 0,903 2,85 83,81 1384,95
5 28 40 0,700 2,21 108,14 1550


euh 2000obr
przełożenie główne 61 18 3,389
przełożenie prędkość spadek obrotow silnika
całkowite na następnym biegu
1 34 9 3,778 12,80 18,67
2 33 16 2,063 6,99 34,2 1091,91
3 31 23 1,348 4,57 52,33 1306,98
4 29 30 0,967 3,28 72,97 1434,41
5 29 39 0,744 2,52 94,86 1538,46

lbq 2500obr
przełożenie główne 60 19 3,158
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 11,93 25,05
2 33 16 2,063 6,51 45,88 1364,89
3 33 26 1,269 4,01 74,55 1538,46
4 32 37 0,865 2,73 109,4 1703,52
5 30 48 0,625 1,97 151,39 1806,64


ggu 2500obr
przełożenie główne 60 19 3,158
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 11,93 25,05
2 33 16 2,063 6,51 45,88 1364,89
3 30 23 1,304 4,12 72,54 1581,03
4 28 31 0,903 2,85 104,76 1731,18
5 28 40 0,700 2,21 135,17 1937,5

euh 2500obr
przełożenie główne 61 18 3,389
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 12,80 23,34
2 33 16 2,063 6,99 42,75 1364,89
3 31 23 1,348 4,57 65,42 1633,73
4 29 30 0,967 3,28 91,21 1793,01
5 29 39 0,744 2,52 118,57 1923,08

ggu 3000obr
przełożenie główne 60 19 3,158
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 11,93 30,06
2 33 16 2,063 6,51 55,05 1637,87
3 30 23 1,304 4,12 87,05 1897,23
4 28 31 0,903 2,85 125,71 2077,42
5 28 40 0,700 2,21 162,21 2325

euh 3000obr
przełożenie główne 61 18 3,389
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 12,80 28,01
2 33 16 2,063 6,99 51,3 1637,87
3 31 23 1,348 4,57 78,5 1960,47
4 29 30 0,967 3,28 109,45 2151,61
5 29 39 0,744 2,52 142,29 2307,69

ggu 4000obr
przełożenie główne 60 19 3,158
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 11,93 40,07
2 33 16 2,063 6,51 73,4 2183,82
3 30 23 1,304 4,12 116,07 2529,64
4 28 31 0,903 2,85 167,61 2769,89
5 28 40 0,700 2,21 216,27 3100

euh 4000
przełożenie główne 61 18 3,389
przełożenie całkowite
1 34 9 3,778 12,80 37,34
2 33 16 2,063 6,99 68,4 2183,82
3 31 23 1,348 4,57 104,67 2613,97
4 29 30 0,967 3,28 145,94 2868,82
5 29 39 0,744 2,52 189,72 3076,92



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2642
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Chodzież/ Margonin
Kontakt:

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: matisim » pt gru 25, 2015 15:57

Ja na autostradach nie jeżdżę ale przy 3 tys obr jest coś koło 150 albo 160km/h.

Teraz rozglądam się za 5biegowa ale KBL- niby przy 2tys obr ma ok 120km/h :-)

Jest też jakaś skrzynia 6b w małej obudowie, montowana chyba w Touranach ale oznaczenia teraz nie pamiętam


mój gofr 3/4 viewtopic.php?f=88&t=343053" onclick="window.open(this.href);return false;

mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: mechatronik1988 » pt gru 25, 2015 20:33

Ta... 6 biegowa z tourana jest krótsza niż ggu, a nawet krótsza niż euh za sprawą przełożenia głównego 62/17 i 6 biegu 29/40 (w najlepszym przypadku) co daje przełożenie całkowite 2,64 na 6 biegu.... co daje jakieś 90km/h przy 2000obr/min.
Ja bym podziękował za taką modyfikacje.
przy KBL wychodzi 113km/h przy 2000obr/min, w ggu jest 108 więc szału nie ma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości