Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
MK4 1.9TDI ASZ 4Motion (172Hp i 380Nm)
Problem dotyczy źle pracującej skrzyni biegów - przede wszystkim 1 i 2, które wchodzą z oporem, a 2 nawet ze zgrzytem. Sprzęgło było niedawno robione, wzmocniony docisk. Czy regulacja mechanizmu zmiany biegów pomoże? Jeżeli tak to powiedzcie jak to zrobić.
Problem dotyczy źle pracującej skrzyni biegów - przede wszystkim 1 i 2, które wchodzą z oporem, a 2 nawet ze zgrzytem. Sprzęgło było niedawno robione, wzmocniony docisk. Czy regulacja mechanizmu zmiany biegów pomoże? Jeżeli tak to powiedzcie jak to zrobić.
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Zapomniałem dodać, że tydzień temu wymieniłem olej w skrzyni.
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Jaki olej wlałeś ?macieej pisze:Zapomniałem dodać, że tydzień temu wymieniłem olej w skrzyni.
Najlepszy jest Castrol TAF-X 75w90
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Ravenol 75W80. Ale tak jak były problemy na starym oleju tak i tutaj się nic nie zmieniło.
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
A dlaczego wlałeś przypadkowy olej do skrzyni zamiast właściwego?macieej pisze:Ravenol 75W80. Ale tak jak były problemy na starym oleju tak i tutaj się nic nie zmieniło.
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Nie przypadkowy tylko taki po specyfikacji taki w intercarsie był.
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
To trzeba było w ASO kupić a nie z jakiegoś "katalogu"
Przykładowo wg tych katalogów powinienem nalać do dyfra w Syncro olej ATF...
Olej w ASO to koszt zazwyczak niecałe 50 zł za litr i jest dobierany po VIN. Nie wiem po co w ogóle patrzeć na inne marki. VW za bardzo nigdzie nie podaje jakie mają paramerty te oleje. Są po prostu kody proguktu typu G00500 itp.
Ja widzę do skrzyni 4Motion oleje:
skrzynia EWN, EAG, EWL EAH, ERW, EWK,: G060726A2 cena w ACO 46,28 zł brutto.
Skrzynia DRP DRV EEJ FBS FEK FEM FEL: G052171A2 no i ten jest droższy: 100 zł za litr.
Ale najlepiej zadzwonić do ASO. Podać VIN i powiedzą bezpłatnie jaki ma być olej.
Przykładowo wg tych katalogów powinienem nalać do dyfra w Syncro olej ATF...
Olej w ASO to koszt zazwyczak niecałe 50 zł za litr i jest dobierany po VIN. Nie wiem po co w ogóle patrzeć na inne marki. VW za bardzo nigdzie nie podaje jakie mają paramerty te oleje. Są po prostu kody proguktu typu G00500 itp.
Ja widzę do skrzyni 4Motion oleje:
skrzynia EWN, EAG, EWL EAH, ERW, EWK,: G060726A2 cena w ACO 46,28 zł brutto.
Skrzynia DRP DRV EEJ FBS FEK FEM FEL: G052171A2 no i ten jest droższy: 100 zł za litr.
Ale najlepiej zadzwonić do ASO. Podać VIN i powiedzą bezpłatnie jaki ma być olej.
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Problem rozwiązany, temat do zamknięcia/usunięcia. Dziękuję
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Za duży moment w dole po korekcji mapy wszystko wróciło do normy.
* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
- Lokalizacja: Biłgoraj
Regulacja mechanizmu zmiany biegów?
Witam.
Podepnę się do tematu. Mam problem z 1 i 2 biegiem. Dokładnie chodzi o to że trudno je wbić w czasie jazdy. Na zimnej skrzyni praktyczne muszę się zaprzeć aby wbić. Na postoju wchodzą elegancko choć też nie idealnie bo z takim delikatnym haczeniem niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Kłopoty zaczynają się jak ruszę i przebicie z 1 na 2 to nieraz trwa do niemal zatrzymania auta. We wcześniejszych autach to była norma z jedynką, ale dwójka wchodziła dobrze. Problemy są mniejsze jeżeli wcześniej silnik pochodzi na luzie kilka minut. Niedawno wymieniłem olej, bo poprzedni był bardzo rzadki, prawie jak olej napędowy i dwójka zgrzytała przy wrzucaniu. Teraz nie zgrzyta to jest plus, ale nie daje się wbić (na siłę w wbije ale wtedy zazgrzyta). Inne biegi chodzą dobrze, a najlepiej 4. Czy czeka mnie wymiana skrzyni? Sprzęgło wydaje się dobre. Na postoju spokojnie wbijam każdy bieg na zapalonym silniku. Trudno jeździ się tak po mieście. Dla porównania w Octavii mojego brata z tym samym silnikiem, skrzynią i rocznikiem auta biegi można małym paluszkiem wbijać.
Podepnę się do tematu. Mam problem z 1 i 2 biegiem. Dokładnie chodzi o to że trudno je wbić w czasie jazdy. Na zimnej skrzyni praktyczne muszę się zaprzeć aby wbić. Na postoju wchodzą elegancko choć też nie idealnie bo z takim delikatnym haczeniem niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Kłopoty zaczynają się jak ruszę i przebicie z 1 na 2 to nieraz trwa do niemal zatrzymania auta. We wcześniejszych autach to była norma z jedynką, ale dwójka wchodziła dobrze. Problemy są mniejsze jeżeli wcześniej silnik pochodzi na luzie kilka minut. Niedawno wymieniłem olej, bo poprzedni był bardzo rzadki, prawie jak olej napędowy i dwójka zgrzytała przy wrzucaniu. Teraz nie zgrzyta to jest plus, ale nie daje się wbić (na siłę w wbije ale wtedy zazgrzyta). Inne biegi chodzą dobrze, a najlepiej 4. Czy czeka mnie wymiana skrzyni? Sprzęgło wydaje się dobre. Na postoju spokojnie wbijam każdy bieg na zapalonym silniku. Trudno jeździ się tak po mieście. Dla porównania w Octavii mojego brata z tym samym silnikiem, skrzynią i rocznikiem auta biegi można małym paluszkiem wbijać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości