ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
Witam,
SORRY, ŻE KOPIUJE TEMAT Z INNEGO DZIAŁU, ALE WYDAJE MI SIĘ, ŻE WCZEŚNIEJ ODNOŚNIE WYBORU DZIAŁU SIĘ POMYLIŁEM I DLATEGO TAM NIE OTRZYMAŁEM ŻADNEJ ODPOWIEDZI. DLATEGO CHCĘ SPRÓBOWAĆ W TYM DZIALE.
Jakieś półtora roku temu wymieniałem dwumas wraz z kompletem sprzęgła SACHSA. Niestety wtedy jeszcze nie wiedziałem, że można to zrobić lepiej i dzisiaj płacę za to. Niestety dwumasa się już sypnęła. Sprawdzone to zostało u mechaniora jak zmieniana była skrzynia.
W tej chwili myślę nad tym co zrobić.
Opcje są dwie.
1. albo zakładam valeo 835050 cały zestaw - pytanie moje jest takie: czy po jego założeniu, w przyszłości jak się skończy sprzęgło, to będę mógł dokupić bez problemu samo sprzęgło, czy będę zmuszony dokupić wtedy znowu cały zestaw?
2. albo zakładam dwumase od sharana, bodajże 038 105 266 AS - pytanie moje w tym przypadku jest takie: jako, że moje sprzęgło jest jeszcze w bardzo dobrym stanie, a padła tylko dwumasa, to nie chciał bym wymieniać całego zestawu, który jest bardzo drogi. Czy koło dwumasowe z sharana SACHS, pasuje do sprzęgła z golfa mk4 również firmy SACHS? Oczywiście w obu przypadkach mówimy o silnikach ARL.
Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ jest to temat, który chciałbym załatwić czym prędzej.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
Arek.
SORRY, ŻE KOPIUJE TEMAT Z INNEGO DZIAŁU, ALE WYDAJE MI SIĘ, ŻE WCZEŚNIEJ ODNOŚNIE WYBORU DZIAŁU SIĘ POMYLIŁEM I DLATEGO TAM NIE OTRZYMAŁEM ŻADNEJ ODPOWIEDZI. DLATEGO CHCĘ SPRÓBOWAĆ W TYM DZIALE.
Jakieś półtora roku temu wymieniałem dwumas wraz z kompletem sprzęgła SACHSA. Niestety wtedy jeszcze nie wiedziałem, że można to zrobić lepiej i dzisiaj płacę za to. Niestety dwumasa się już sypnęła. Sprawdzone to zostało u mechaniora jak zmieniana była skrzynia.
W tej chwili myślę nad tym co zrobić.
Opcje są dwie.
1. albo zakładam valeo 835050 cały zestaw - pytanie moje jest takie: czy po jego założeniu, w przyszłości jak się skończy sprzęgło, to będę mógł dokupić bez problemu samo sprzęgło, czy będę zmuszony dokupić wtedy znowu cały zestaw?
2. albo zakładam dwumase od sharana, bodajże 038 105 266 AS - pytanie moje w tym przypadku jest takie: jako, że moje sprzęgło jest jeszcze w bardzo dobrym stanie, a padła tylko dwumasa, to nie chciał bym wymieniać całego zestawu, który jest bardzo drogi. Czy koło dwumasowe z sharana SACHS, pasuje do sprzęgła z golfa mk4 również firmy SACHS? Oczywiście w obu przypadkach mówimy o silnikach ARL.
Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ jest to temat, który chciałbym załatwić czym prędzej.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
Arek.
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
Service Kitem do VALEO 835050 jest 826875
http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductD ... ,-1,-1,534
http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductD ... ,-1,-1,534
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
valeo to kibel wiec kazdy odradza. Zakladasz zestaw dwumasowy wlasnie od sharana ASZ/ BTB i masz najmocnieszy jaki tylko jest ale tylko i wylacznie LUKa a nie sachsa. Mocowanie docisku w takim zestawie jest nieco inne wiec nie pasuje docisk do takiego zamachu. Tarcza sprzeglowa jest taka sama wiec mozesz ja zostawic. Czyli potrzebujesz dwumasy i docisku. Dwumas mozesz kupic nowy a docisk moze uda ci sie kupic uzywke i masz to co potrzebujesz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
Witam,
Dzięki za odpowiedzi.
Sprawa się troszkę skomplikowała, więc napiszę o co chodzi już tutaj i nie będę zakładał nowego tematu. Sprawa jest o tyle ciekawa, że możliwe, że w ogóle nie będę wymieniał sprzęgła, a temat przyda się potomnym
Szczerze mówiąc byłem trochę w szoku jak się dowiedziałem od jednego mechanika, podczas wymiany skrzyni, że dwumas jest rozsypany, ponieważ wcześniej może 7 kkm był wymieniany. Generalnie rzecz ujmując nie miałem wtedy kasy na jego wymianę, więc tak jeździłem, mniej więcej 7 - 8 kkm, może 10 kkm, ale to maks. Tutaj muszę nadmienić, że stan samochodu przez te 10 kkm w ogóle się nie zmienił, nie jeżeli chodzi o sprzęgło, skrzynię, czy silnik. Przynajmniej nie było żadnej odczuwalnej zmiany w jego pracy.
Ostatnio wpadło trochę kasy i sobie myślę, zrobię turbo (bo ciekło), tego dwumasa (bo tamten mechanik tak gadał) i jakieś inne pierdoły typu tuleje tylnej belki, uszczelkę pod kopułą zaworów i tak dalej.
Zawiozłem auto do dobrego warsztatu, z którym wcześniej miałem do czynienia i mimo, że są drożsi od jakiegoś czasu robię tylko u nich, ponieważ widzę i wiem, ze znają się na robocie jak mało kto, a przede wszystkim robią wszystko "zgodnie ze sztuką".
Części zamówione, tuleje tylnej belki wymienione, turbo zregenerowane, sprzęgło czekało na montaż. Zrzucają skrzynię.
Pan do mnie dzwoni. Mówi, że muszę przyjechać do warsztatu, bo muszę coś zobaczyć i że generalnie ten dwumas to nowy nie jest, ale zdejmowali dużo gorsze i że oni by nie wymieniali. Za to znaleźli coś innego.
Jade do warsztatu, a oni mi pokazują luz na wale korbowym (już tyle wsadziłem w ten samochód, że wcale mnie to nie dziwi, że znaleźli coś takiego - niedługo będę miał cały nowy samochód ).
Jutro będzie zrzucany dół silnika i zobaczymy wtedy co powiedzą. Generalnie z tego co wcześniej słuchali auta i nim jeździli, powiedzieli, że nie powinno być jakiś bardzo dużych uszkodzeń, i że nawet możliwe, że nie będzie trzeba szlifować wału. Natomiast w takiej sytuacji panewki trzeba wymienić. Komplet panewek nie jest drogi. Zobaczymy jutro. Mam nadzieję, że uda się to nie drogo zrobić.
Ciekawostka: ten luz znaleźli przez to, że na misce olejowej było dość duże wytarcie, które pokryło się z wytarciem na dwumasie. Gdyby nie to, to pewnie nawet nikt by się nie zorientował i zamontował nowe sprzęgło, a jakiś czas cały silnik bym remontował.
Jak tylko będę znał dalsze losy autka i jego serducha to dam znać.
Pozdrawiam,
:EDIT:
Witam,
Autko odebrane i widać wielką różnicę w jeździe. Jeszcze nie do końca chcę go mocno testować, bo wiem, że ten dół się powinien troszkę dotrzeć, ale wszystko jest super. Wał w końcu nie był szlifowany, tylko wymienione panewki główne, nominalne i korbowodowe. Dodatkowo nowy pasek rozrządu (cały rozrząd był robiony jakies 25 kkm), nowe uszczelniacze. Samochodzik gasi się cichutko, nic nie stuka wreszcie.
Byłem przekonany, że to dwumasa, a się okazało, że luz na wale korbowym. Budżet z wymiany kompletu sprzęgła został przekierowany na dół silnika i dzięki temu koszta praktycznie pozostały na niezmienionym poziomie. Kiedyś tam ten dwu mas będzie trzeba zrobić, ale przeczuwam, że nie aż tak szybko
Pozdrawiam,
Dzięki za odpowiedzi.
Sprawa się troszkę skomplikowała, więc napiszę o co chodzi już tutaj i nie będę zakładał nowego tematu. Sprawa jest o tyle ciekawa, że możliwe, że w ogóle nie będę wymieniał sprzęgła, a temat przyda się potomnym
Szczerze mówiąc byłem trochę w szoku jak się dowiedziałem od jednego mechanika, podczas wymiany skrzyni, że dwumas jest rozsypany, ponieważ wcześniej może 7 kkm był wymieniany. Generalnie rzecz ujmując nie miałem wtedy kasy na jego wymianę, więc tak jeździłem, mniej więcej 7 - 8 kkm, może 10 kkm, ale to maks. Tutaj muszę nadmienić, że stan samochodu przez te 10 kkm w ogóle się nie zmienił, nie jeżeli chodzi o sprzęgło, skrzynię, czy silnik. Przynajmniej nie było żadnej odczuwalnej zmiany w jego pracy.
Ostatnio wpadło trochę kasy i sobie myślę, zrobię turbo (bo ciekło), tego dwumasa (bo tamten mechanik tak gadał) i jakieś inne pierdoły typu tuleje tylnej belki, uszczelkę pod kopułą zaworów i tak dalej.
Zawiozłem auto do dobrego warsztatu, z którym wcześniej miałem do czynienia i mimo, że są drożsi od jakiegoś czasu robię tylko u nich, ponieważ widzę i wiem, ze znają się na robocie jak mało kto, a przede wszystkim robią wszystko "zgodnie ze sztuką".
Części zamówione, tuleje tylnej belki wymienione, turbo zregenerowane, sprzęgło czekało na montaż. Zrzucają skrzynię.
Pan do mnie dzwoni. Mówi, że muszę przyjechać do warsztatu, bo muszę coś zobaczyć i że generalnie ten dwumas to nowy nie jest, ale zdejmowali dużo gorsze i że oni by nie wymieniali. Za to znaleźli coś innego.
Jade do warsztatu, a oni mi pokazują luz na wale korbowym (już tyle wsadziłem w ten samochód, że wcale mnie to nie dziwi, że znaleźli coś takiego - niedługo będę miał cały nowy samochód ).
Jutro będzie zrzucany dół silnika i zobaczymy wtedy co powiedzą. Generalnie z tego co wcześniej słuchali auta i nim jeździli, powiedzieli, że nie powinno być jakiś bardzo dużych uszkodzeń, i że nawet możliwe, że nie będzie trzeba szlifować wału. Natomiast w takiej sytuacji panewki trzeba wymienić. Komplet panewek nie jest drogi. Zobaczymy jutro. Mam nadzieję, że uda się to nie drogo zrobić.
Ciekawostka: ten luz znaleźli przez to, że na misce olejowej było dość duże wytarcie, które pokryło się z wytarciem na dwumasie. Gdyby nie to, to pewnie nawet nikt by się nie zorientował i zamontował nowe sprzęgło, a jakiś czas cały silnik bym remontował.
Jak tylko będę znał dalsze losy autka i jego serducha to dam znać.
Pozdrawiam,
:EDIT:
Witam,
Autko odebrane i widać wielką różnicę w jeździe. Jeszcze nie do końca chcę go mocno testować, bo wiem, że ten dół się powinien troszkę dotrzeć, ale wszystko jest super. Wał w końcu nie był szlifowany, tylko wymienione panewki główne, nominalne i korbowodowe. Dodatkowo nowy pasek rozrządu (cały rozrząd był robiony jakies 25 kkm), nowe uszczelniacze. Samochodzik gasi się cichutko, nic nie stuka wreszcie.
Byłem przekonany, że to dwumasa, a się okazało, że luz na wale korbowym. Budżet z wymiany kompletu sprzęgła został przekierowany na dół silnika i dzięki temu koszta praktycznie pozostały na niezmienionym poziomie. Kiedyś tam ten dwu mas będzie trzeba zrobić, ale przeczuwam, że nie aż tak szybko
Pozdrawiam,
Re: ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
Pozwole sobie odgrzac kotleta aby nie zakladac nowego tematu. Powoli umiera dwumas w mojej borze asz 2005r. Przymierzam sie do programu, dlatego bede wymienial caly zestaw sprzeglo + dwumas. Przegladajac internet i czytajac od najbardziej odpowiednich zestaw pod ten motor, co druga osoba poleca taki zestaw od wiekszego brata, vw sharana tdi 130/150. Wszystko wydaje sie byc proste, jednak zwracam sie z prosba o podanie/potwierdzenie numerow czesci. Szukalem na intercars i niestety nieznalazlem kompletnego zestawu sprzegla z dwumasem do sharana, jest kolo zamachowe dwumasowe i kompletne sprzeglo osobno, ale domyslam sie ze kupno oddzielnie tych czesci nie powinno stanowic problemu, czytajac specyfikacje czesci, wyglada ze rzeczywiscie wszystko pasuje do vw bora asz, ta sama srednica tarczy itd...
Czesci ktore chcialbym zakupic to
koło dwumasowe VW SHARAN
2294 000 871 (Sachs) link -> http://e-autoparts.pl/kolo-zamachowe-du ... 80024.html
sprzęgło VW SHARAN
3000 990 232 (Sachs) link -> http://e-autoparts.pl/zestaw-sprzegla-p ... 01060.html
Czy ww zestaw podpasuje do tdi asz w golfie/borze? Czy ktos posiada juz taki zestaw u siebie i jak sie sprawuje po podniesieniu mocy?
Czesci ktore chcialbym zakupic to
koło dwumasowe VW SHARAN
2294 000 871 (Sachs) link -> http://e-autoparts.pl/kolo-zamachowe-du ... 80024.html
sprzęgło VW SHARAN
3000 990 232 (Sachs) link -> http://e-autoparts.pl/zestaw-sprzegla-p ... 01060.html
Czy ww zestaw podpasuje do tdi asz w golfie/borze? Czy ktos posiada juz taki zestaw u siebie i jak sie sprawuje po podniesieniu mocy?
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
ja mam tkai zestaw ale walsnie w sharanie. Ktos przede mna wymienil ze standardowego zestawu AUY 115KM na taki zestaw od ASZ/BTB i tez mam sachsa. Aczkolwiek szukaj zestawu lucasa bo ponoc sa lepsze akurat te od ASZ BTB Sharan galax,ali.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
No wlasnie, chodzi o to, czy jest sens doplacac do takiego zestawu. Ja nie planuje isc mocowo jakos niewiadomo jak, sam program i tyle. Zestaw od Sharana podany wyzej jest ok 200zl drozszy od standardowego zestawu do asz/arl, dlatego nie bardzo wiem czy warto doplacac ekstra. Ma ktos taki zestaw w golfie/borze?? Luk'a kazdy odradzal, lacznie z mechanikiem.
ARL - Golf - 2001 rok - dwumas od Sharana
luka masz nawet tanszy jak sachsa i wlasnie tu nie chodzi co gada jakis mechanik z garazu tylko to co ci powiedzialem to mówia walsnie tunerzy ktorzy laduja takie zestawy do aut co podkrecaja nawet na moce grubo ponad 200 koni. Zakladaj luka od BTB i bedzie spokój na wieki nawet po programie na 180-190 koni w ARL.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości