Problem ze zmiana biegow
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze zmiana biegow
Witam . Posiadam VW Bora 99r 1.9tdi 66kw (90)KM skrzynia manual . Od jakiegos czasu mialem zgrzyty przy zmianie biegow i czasami cziezko sie je zmienialo. Nie bylo regoly raz bieg wchodzil dorze raz zle. Wymienilem olej w skrzyni zgrzyty tylko czasami na wstecznym , ale biegi rowniez racz wchodzily dobrze raz ciezkoa. Obecnie czaly czas wchodza ciezko rzadko sie zdarzy ze jakis bieg wchodzi lekko . Sprzeglo nie slizga sie. Spotkal sie kto z taka usterka? Dziekuje za pomoc
Problem ze zmiana biegow
możliwe że nie wysprzęgla Ci dokładnie , lub masz usterkę w samej skrzyni , synchronizatory , łożyska i.t.p
Problem ze zmiana biegow
przy wylaczonym silniku biegi chodza lekko problem jest jak silnik pracuje. Moze ktos napisac jak sprawdzic co jest nie tak . Wymiane sprzedgla czy skrzyni jestem w stanie sam (z pomoca ) zrobic . Tylko kwestia jest taka jak zdiagnozowac co jest nie tak zeby wiedziec co wymienic .
Problem ze zmiana biegow
jak nie wyjmiesz skrzyni i nie sprawdzisz sprzęgła i pozostałych rzeczy to diagnoza jest niewiarygodna
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
Problem ze zmiana biegow
Mialem taki problem
Ja za nim jednak zrzucilem skrzynie, to wykluczylem usterke ukladu hydraulicznego sprzegla ( sprawdzenie wyciekow, odpowietrzenie sprzegla) , sprawdzilem rowniez stan dolnej poduszki silnika, poziom oleju w skrzyni ( ty masz akurat nowy)
Jadac autem, przed zmiana biegow, podpompuj sprzeglo troche noga i zmien bieg , jesli pomoze i nie zazgrzyta to wina nieszczelnosci w ukladzie.
Umnie pekl docisk sprzegla, biegi zgrzytaly , chyba ze po wcisnieciu sprzegla poczekalem az obroty spadna ponizej 1000rpm i wtedy wchodzily.
Ja za nim jednak zrzucilem skrzynie, to wykluczylem usterke ukladu hydraulicznego sprzegla ( sprawdzenie wyciekow, odpowietrzenie sprzegla) , sprawdzilem rowniez stan dolnej poduszki silnika, poziom oleju w skrzyni ( ty masz akurat nowy)
Jadac autem, przed zmiana biegow, podpompuj sprzeglo troche noga i zmien bieg , jesli pomoze i nie zazgrzyta to wina nieszczelnosci w ukladzie.
Umnie pekl docisk sprzegla, biegi zgrzytaly , chyba ze po wcisnieciu sprzegla poczekalem az obroty spadna ponizej 1000rpm i wtedy wchodzily.
Problem ze zmiana biegow
faktycznie jak pare razy wsisnalem sprzeglo to bieg wchodzil lekko ale nie zawsze
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
Re: Problem ze zmiana biegow
Niektorzy ja nazywaja poduszka skrzyni, niektorzy silnika , chociaz przykrecona jest ona do skrzyni, ale tuz przy silniku. Jej zadaniem jest ograniczenie ruchu ( przod - tyl ) silnika/skrzyni podczas jazdy/pracy silnika. Mocne wybicie tej poduszki powoduje iz podczas jazdy caly zespol napedowy przesuwa sie na tyle ze wplywa to na zmiane biegow. Odczuwalne jest podczas dynamicznej jazdy szczegolnie.biegi444 pisze:mam jeszcze pytanie co ma poduszka silnika do skrzyni?
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
Re: Problem ze zmiana biegow
Zbiorniczek jest wspolny ze zbiorniczkiem plynu hamulcowego. Wyciek moze byc minimalny, takze jakiegos ubytku nie zobaczysz, ale mala nieszczelnosc mogla sie przyczynic do tego, ze do ukladu dostalo sie powietrze i wtedy jest problem z wysprzegleniem, jak podpompujesz pedal noga pare razy i bieg wejdzie normalnie, to wlasnie swiadczy, ze jest nieszczelnosc gdzies.
Trzeba sprawdzic wysprzeglik w pierwszej kolejnosci , nie wiem jak jest w twoim modelu, jesli jest na obudowie skrzyni to golym okiem go obejz czy sie gdzies nie poci , jesli jest w dzwonie skrzyni to jakby podciekal to powinno sie pocic na dole na laczeniu silnik/skrzynia. Jak to ok , to mozna spojrzec na pompke sprzegla przy pedale.
Trzeba sprawdzic wysprzeglik w pierwszej kolejnosci , nie wiem jak jest w twoim modelu, jesli jest na obudowie skrzyni to golym okiem go obejz czy sie gdzies nie poci , jesli jest w dzwonie skrzyni to jakby podciekal to powinno sie pocic na dole na laczeniu silnik/skrzynia. Jak to ok , to mozna spojrzec na pompke sprzegla przy pedale.
Problem ze zmiana biegow
Słyszałem dość często opinię że problemem ze zmianą biegów może być jakaś tulejka. Być może albo na wybieraku w skrzyni albo gdzieś na mechanizmie ci co ja wymieniali pisali "jak ręką odjął". Kojarzy ktoś taki element? Bo przyznam że i ja mam z tym problem a pozostałe prócz synchronizatorów już wymieniłem.
Problem ze zmiana biegow
wlasnie bylem u dwoch mechanikow i powiedziali ze do wymiany jest kompletne sprzeglo (bez dwumasy) i poduszka (lizak). I jest jeszcze kwestia sporna jeden mowil ze do regeneracji ejst wybierak (co prawda on sie zajmuje regeneracja wiec moze chce naciagnac na koszta) a drugi mowil ze nigdy nie regenerowal wybieraka itp . Prosze o opinie odnosnie wybieraka czy trzeba cos z nim robic . Bede zamawial sprzeglo i poduszek i dam znac jak to zrobie ale zapewne zaczne dopiero w nastepnym tgodniu
Problem ze zmiana biegow
a czy sama uszkodzona poduszka moze powodowac ze biegi wchodza ciezko? i jak sie sprawdza czy poduszka jest mocno wybita? i czy do skrzyni jest przykrecona jedna poduszka? jak kts by mogl to poprosilbym bym o przykladowe zdjecie tej poduszki dziekuje
Problem ze zmiana biegow
Nie oszujuj sie ze biegi beda kiepsko wchodzily z uwagi n a poduszki. Szukaj innej przyczyny. Skrzynie vw sa dosc delik a tne jezeli chodzi o sadzanie biegow. Oleje z gornej polki nie zadko sie nie nadaja. Vw puszcza oleje do glosnych skrzyn i z ciezko wchodzacymi biegami. Proponuje zapomniec o zamiennikach i kupic olej w "bialej"butelce. Koszt sto zeta zalitr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości