Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Post autor: Noxi » pn mar 11, 2013 01:34

Witam.
Golf IV ALH skrzynia manual DQY
Podjąłem się demontażu w mojej skrzyni wysprzęglika, jednak w miarę luzowania śrub wysprzęglik automatycznie był wypychany ze skrzyni biegów i napinał śruby. Pomyślałem, napięta sprężyna docisku, kręcę dalej. Zauważyłem że podczas tego wysprzęglik dosyć lekko da się wcisnąć spowrotem na swoje miejsce. Po demontażu okazuje się, że ten "bolec" sterujący bez działania żadnych sił najzwyczajniej jest przez coś wypychany ze środka. Ździwiło mnie to, gdyż układ ten odniosłem do ukłądu hamulcowego. Tam tłoczki ani drgną przy odpowiednio odpowietrzonym układzie.
I tu pytanie, czy takie zjawisko ze względu na odmienną konstrukcję układu sterowania sprzęgłem ma prawo mieć miejsce? Czy może po wyjęciu wysprzęglik powinien pozosać w swoim poprzednim położeniu - ostatnim w jakim był w skrzyni?
Oczywiście ten bolec przy niewielkim użyciu siły dało się wcisnąć do środka, ale po puszczeniu wracał ponownie. Wydało mi się to dziwnie.
Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc, bo zwariuję z tym sprzęgłem i skrzynią.

PS: Cały problem przez trudności z wbijaniem biegów. Ostatnio udało mi się zauważyć, że gdy przytrzymam bieg w miejscu w którym podczas wrzucania wyczuwalny jest opór pojawia się uczucie wybijania lewarka i zgrzyt kół zębatych.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Post autor: Michał_1977 » pn mar 11, 2013 07:42

Noxi pisze:czy takie zjawisko ze względu na odmienną konstrukcję układu sterowania sprzęgłem ma prawo mieć miejsce?
Wszystko jest w porządku.Nie masz powodów do obaw.
Noxi pisze:Cały problem przez trudności z wbijaniem biegów.
Być może banalna usterka,jaką jest rozregulowanie cięgien od zmiany biegów.Klucz 13 w łapki i wyreguluj je przy skrzyni.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Post autor: Noxi » pn mar 11, 2013 08:00

Wykonywanie minimum setki razy i po kazdej zmianie poduszek rowniez. Niestety banalne usterki mi sie chyba juz wyczerpaly;/



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Post autor: Michał_1977 » pn mar 11, 2013 09:32

Być może sprzęgło ma już dość.
Olej w skrzyni sprawdzałeś?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

Zachowanie układu sterowania sprzęgłem/wysprzeglika

Post autor: Noxi » pn mar 11, 2013 10:01

Ojej w skrzyni zmieniony Nowy z aso. Lekka poprawa, gdy wymieniłem na nowe sprzęgło luk plus używany jednomas rzekomo po zabieleniu plus wysyłałem jeszcze sam koło do wyważanią firmie zajmującej sie tym i zdejmowaniem masy z kół zamachówych



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości