Ściągnięcie skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Ściągnięcie skrzyni biegów

Post autor: KoguT » sob sty 19, 2013 23:37

Panowie obszukałem forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc piszę.

Ostatimi czasy robiłem sprzęgło. Strasznie się osiepałem żeby wyciągnąć i założyć skrzynię... Teraz wysypała mi się skrzynia. I chciałbym uniknąć męczarni z siepaniem.

A dlaczego? U mnie w silniku 2.0 założona jest skrzynia typu 020. I mocowanie wewnętrznego prawego przegubu deczko "zachodzi" za koło zamachowe. Takim oto sposobem nie idzie po prostu odciągnąć skrzyni w lewo od silnika. Czy jest jakiś prosty sposób na wyjęcie skrzyni? Jakieś obrócenie jej i wtedy po skosie albo coś?

Wiadomo że półośki odkręcone i lewy mcperson ze zwrotnicą wyjęty, oraz blaszki (ta pod spodem i z tyłu silnika) osłaniające zamach odkręcone.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Ściągnięcie skrzyni biegów

Post autor: Witek.J » ndz sty 20, 2013 19:34

Podobny problem jest tu. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=489408" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeba obrócić nieco skrzynię i trochę nią po manewrować wtedy wychodzi. Tak na marginesie dodam że nie trzeba odkręcać zwrotnicy, nawet koła nie trzeba odkręcać. Lewą półoś da się wymontować "na kołach" a prawą wystarczy odkręcić od skrzyni.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ściągnięcie skrzyni biegów

Post autor: Michał_1977 » pn sty 21, 2013 09:13

KoguT, odsuwasz nieco skrzynię,żeby zeskoczyła z kołków ustalających.Następnie obracasz skrzynię,żeby dyfer poszedł nieco do góry i zaczynasz odchylać ją od strony zderzaka.Jak już ją odchylisz,to wtedy ciągniesz ją od strony grodzi,zabierak spokojnie ominie zamach i skrzynia wyjdzie bez problemów.
Oczywiście wymagane jest ustawienie silnika na odpowiedniej wysokości.Ja mam zrobiony specjalny wieszak z śrubą rzymską i od góry reguluję sobie dowolną wysokość silnika.
Obrazek
Z tyłu przy zabieraku jest taka mała blaszka przykręcona jedną śrubką.Trzeba ją odkręcić!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ściągnięcie skrzyni biegów

Post autor: Michał_1977 » czw sty 24, 2013 08:08

belcho99, w skrzyni 020 nie ma śruby przy zabieraku,tylko pierścień :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Re: Ściągnięcie skrzyni biegów

Post autor: CzapCzap » czw sty 24, 2013 16:48

Ja wlozylem skrzynie na miejsce tak zeby byla luzna jeszcze ( po to by miec miejsce na wsadzenie flanszy gdyz nie luzowalem zawieszenia z prawej strony i polos troche przeszkadza we wlozeniu flanszy) , wsadzilem flansze w swoje miejsce i dopiero wtedy skrzynie przykleilem do silnika, wzialem dlugi wkretak, zaparlem gdzies chyba o silnik i o ta flansze , i moglem juz dokrecic srube flanszy.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość