Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Sprawa wygląda następująco. Jak kupiłem golfa problem grzechotania występował tylko jak była padnięta sonda i wyrzucało zapłony. Po wymianie sondy odgłosy w skrzyni ucichły. Po jakimś czasie powróciły ale tylko na zimnym silniku. Teraz już grzechocze sobie i na zimnym i na ciepłym, może na ciepłym trochę ciszej. Dodatkowo jak jest zimny biegi wchodzą ciężej. Czy ciepły czy zimny czuć drgania na budzie ale nie wiem czy to nie któraś poducha. Odgłosy ucichają jak się wciśnie sprzęgło. Sprzęgło się nie ślizga, jadąc nawet 2tys obr można wcisnąć gaz w ziemie i normalnie przyśpiesza. Czasem dziwne odgłosy wydaje przy ruszaniu jak z niskich obrotów się ruszy. Sprzęgło też jakoś dziwne bierze że czasem może zgasnąć na skrzyżowaniu. Opinie u mechaników różne począwszy od zmiany oleju po przez jakieś łożysko a skończywszy na kole dwumasowym( tylko nie wiem czy ono jest bo jak kupiłem golfa był zrobiony na 202KM ). Czy da się to zdiagnozować bez ściągania skrzyni co to jest ?? Bo nie bardzo jest taka możliwość żeby ściągnąć skrzynie i później zagracać garaż dla mechanika zanim ja poznajduje co części do wymiany.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
U brata w AWXie też grzechotało, kawałki docisku goniły się wokół koła zamachowego
Szybko rozebrałiśmy i nie narobiło większych szkód.
Może być docisk, może być łożysko oporowe albo jeszcze coś innego. Bez zdjęcia skrzyni raczej się nie dowiesz.
Szybko rozebrałiśmy i nie narobiło większych szkód.
Może być docisk, może być łożysko oporowe albo jeszcze coś innego. Bez zdjęcia skrzyni raczej się nie dowiesz.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Często grzechotanie/stukanie skrzyni biegów jest efektem zmiany koła dwumasowego na jednomas. Szczególnie przy zmianach na większe moce i momenty.
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
No jeśli nie ma innego wyjścia to może ktoś by opisał jak się zabrać za wyciągnięcie skrzyni żeby to poszło szybko i sprawnie. Czyli co odkręcić żeby łatwiej było się dostać.
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Byłem niedawno u mechanika i posłuchał posłuchał i powiedział że to nic niepokojącego i że bez sensu rozbierać skrzynię. Jeździłem tak dalej ale ostatnio zaczęło się gorzej dziać. Mianowicie przy ruszaniu słychać jakieś takie dziwne odgłosy jak by terkotanie. W sobotę jak podjeżdżałem pod dość stromą górkę to zaczęło głośno terkotać trząść budą i pedał sprzęgła zaczął drgać. Wstępna diagnoza to koło dwumasowe. Teraz pytanko na co zmienić sprzęgło?? Zastanawiam się nad kołem z G60 i do tego sprzęgło z 60 sachsa. Tylko nie wiem czy to się nie rozleci. Nie planuję puki co zmieniać turbiny K03s więc i moce nie będą duże na dodatek nie ścigam się tylko użytkuje w miarę normalnie auto lecz zdarza się mojej kobicie jeździć autem w okolicach 1,5tys obr i wciskać gaz do oporu
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Skrzynia zdjęta i okazało się że u mnie siedzi już sztywne koło zamachowe ze sprzęgłem LUKa i to minimalnie starte. Po ruszaniu ręką wałka w skrzyni dochodzi szum a jak się ruszy raz w jedną raz w drugą to grzechocze. Więc skrzynia do remontu/wymiany. Objechałem kilka miejsc ze skrzyniami ale mają tylko od TDI. Niby po przeliczeniu przełożeń pierwsze 3 biegi są podobne ale za to 4 i 5 już jest spora różnica i nie wiem jak to ma się do jazdy na co dzień tym bardziej że ja jeżdżę spokojnie na ogół. Po za tym na 5 przy 6tys obr wychodzi mi 281km/h.
Ma może ktoś styczność 1.8T ze skrzynią z dizla ?? Jak to się użytkuje?? Jak spalanie i jak jazda nie trzeba wachlować dużo w czasie jazdy ??
Ma może ktoś styczność 1.8T ze skrzynią z dizla ?? Jak to się użytkuje?? Jak spalanie i jak jazda nie trzeba wachlować dużo w czasie jazdy ??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Styczności nie miałem,ale z pewnością nie będzie to dobre rozwiązanie.Skrzynie z diesli są długimi skrzyniami i tak np. na 1 biegu mógłbyś osiągnąć 100km/h, pod warunkiem,że uda się z miejsca ruszyć...czaja86 pisze:Ma może ktoś styczność 1.8T ze skrzynią z dizla ?? Jak to się użytkuje?? Jak spalanie i jak jazda nie trzeba wachlować dużo w czasie jazdy ??
Musisz szukać takiej samej lub przynajmniej z takimi samymi przełożeniami.
Biegi,biegami,ale spójrz jeszcze na przełożenie główneczaja86 pisze:Niby po przeliczeniu przełożeń pierwsze 3 biegi są podobne ale za to 4 i 5 już jest spora różnica
Tutaj spróbuj poszukać http://www.dieselschrauber.de/GKB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Chodzi mi o to że pierwsze trzy biegi nie różnią się zbytnio prędkością na obrotach względem mojej skrzyni. Wszystko sprawdzone na jakiejś stronce podanej na forum gdzie podając przełożenia poszczególne i główne oraz jakie koła przelica nam to na prędkość. Gorzej już jest z 4 i 5 biegiem bo np u mnie mając 3 tys obr na 5 biegu mam 112km/h a w skrzyni EBJ według tych wyliczeń jest już 140km/h analogicznie przy 6tys obr będzie miał 280km/h.
Chodzi mi tu o opinię tych co już takie kombinacje mieli i jeździli a nie tych co im się wydaje albo coś słyszeli itd.
Chodzi mi tu o opinię tych co już takie kombinacje mieli i jeździli a nie tych co im się wydaje albo coś słyszeli itd.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
Nie liczyłbym na to,bo raczej nikt takich modyfikacji nie robi.Przeciwnie,niektórzy wkładają nieco krótsze skrzynie,żeby auto lepiej się zbierało.czaja86 pisze:Chodzi mi tu o opinię tych co już takie kombinacje mieli i jeździli a nie tych co im się wydaje albo coś słyszeli itd.
W dieslu założenie nieco dłuższej skrzynie jest do przyjęcia,ponieważ generuje znacznie większy moment obrotowy niż benzyna i da radę,ale benzynę długa skrzynia zamuli okropnie.
Golf IV 1.8T grzechotanie w skrzyni
witam,trochę nie zgodnie z tematem bo mam mk IV 1.9TDI i mam ten sam problem a mianowicie odebrałem dziś auto od mechanika po zmianie sprzegła na VR6 oraz jednomasy z 1Z w stanie bdb,sprzegło nowe Sachs z łozyskiem w zestawie,wszystko złożone cacy,mam podniesioną moc i moment o około 30-40% w stosunku do serii,tamto sprzegło standardowe ślizgało a to zachowuje się super jednak na wolnych obrotach na luzie jest to grzechotanie oraz jak wciakam np pierwszy raz z luzu na jedynkę czy dwójkę to odczuwam pewien opór oraz stuknięcie,czy to jest normalne??mam 223kkm przebiegu i jestem pewny że to jest oryginalny.czy skrzynia wytrzyma jeszcze?na obszernym temacie o sprzegłach G60 i VR6 pisali że to sprężynki w tarczy tak słychać,więc pomóżcie mi -co to słychać tak właśnie na jałowym na wolnych?jak wciskal sprzegło to auto ciche jak nigdy...oczywiście nic budą nie szarpie ani nic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości