Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- golfgolf123
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 16:18
- Lokalizacja: Płock\Okolice
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
z moich obserwacji wynika że rano,ale nie zawsze raz wchodzi jak w masełko.Znaczy on nie wchodzi ciężko tylko poprostu słychać dźwięk jak się zatrybia ten bieg
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
to zacznij od oleju bo jak po paru kilometrach jest lepiej albo dobrze już wchodzą to wine ma olej i wtedy przeważnie dwójka ciężko wchodzi
- golfgolf123
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 16:18
- Lokalizacja: Płock\Okolice
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
też mi się wydaje,że wina oleju,za gesty jest w niskich temperaturach i dlatego tak jest,jeszcze wysmaruje te cięgna i powinno być ok jak coś to bede dawał znaka jak mi poszło
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
ok! bo teraz już chłodniej i będzie coraz gorzej, czekam na relacje pozdrawiam!!!
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
Co zrobić żeby by biegi wchodziły lżej
Wymienić olej w skrzyni 75w90
Wymienić cięgna te białe
Zakupić zestaw naprawczy lewarka skryni biegów ten po lewo od oważnika jakieś 35 zł - sa na nim luzy nr. ori
1H0798201
Wymienić olej w skrzyni 75w90
Wymienić cięgna te białe
Zakupić zestaw naprawczy lewarka skryni biegów ten po lewo od oważnika jakieś 35 zł - sa na nim luzy nr. ori
1H0798201
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
wszystkie te plastikowe elementy da się kupić. Poszukaj na allegro zestawu naprawczego jest ich pełno
- golfgolf123
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 16:18
- Lokalizacja: Płock\Okolice
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 69609.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ciegno-do-skrzyni-bie ... 25554.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ciegno-zmiany-biegow- ... 41848.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy te rzeczy wystarczą???
http://allegro.pl/ciegno-do-skrzyni-bie ... 25554.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ciegno-zmiany-biegow- ... 41848.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy te rzeczy wystarczą???
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
teoretycznie tak bo to najważniejsze elementy ale są jeszcze tulejki z gumy lub poliuretanu http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 36798.html oraz takie cięgno http://allegro.pl/ciegno-do-skrzyni-bie ... 39111.html
- golfgolf123
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 16:18
- Lokalizacja: Płock\Okolice
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
nie wiem czy tylko nie szkoda na to czasu na ta wymiane tych tulejek i wgl,poniewaz ja nie mam takiego duzego luzu,podejrzewam ze jak zmienie olej posmaruje te ciegna , jak cos to regulacja i powinno być ok
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
Sposób regulacji był już opisywany na forum, z tym, ze temat dotyczył mk2 - ale to jest identyczne rozwiązanie.
1. Zlikwidować luzy na cięgnach;
2. Wrzucić luz;
3. Poluzować nakrętkę na drążku od strony silnika (taka dźwignia koło tej kulki z zaciskiem na drążku).
4. Zdjąć mieszek przy gałce zmiany biegów;
5. Ustawić drążek zmiany biegów w ten sposób aby:
- w kierunku lewo-prawo haczyk przy drążku, który blokuje przypadkowe wrzucenie biegu wstecznego był w odległości 10mm od płytki, o którą się zahacza podczas wrzucenia wstecznego biegu;
- w kierunku przód-tył haczyk był w połowie długości płytki.
Z własnego doświadczenia wiem, że dobrze jest to robić w dwie osoby i przygotować sobie jakąś wkładkę, która ma grubość 10mm - cokolwiek - ja używałem rączki drewnianej od pędzla, może być np. kaseta magnetofonowa - ona ma jakieś 9mm, ale może być. Wkładkę włożyć między haczyk a płytkę, drążek ustawić w połowie długości płytki i niech jedna osoba dociska drążek w lewą stronę (do wkładki), a druga w tym czasie w komorze silnika dokręci śrubę zaciskową. Podczas dokręcania zwrócić uwagę, czy wybierak przy skrzyni przypadkiem nie przesunął się, czy jest dokładnie po środku w pozycji luz.
W golfach mk3 oraz w golfach mk2 z końca produkcji na drążku zmiany biegów jest jeszcze pierścień z śrubą na klucz imbusowy. Służy to do dokładnej regulacji, już po tej, która opisałem wyżej. Nie wiem dokładnie, na jakiej zasadzie to działa, gdyż nie miałem okazji tego używać - u mnie w mk2 tego nie ma.
W serwisach VW do regulacji biegów używało się specjalnego przyrządu, który nakładało się na ten haczyk przy drażku zmiany biegów - przyrząd ten służył właśnie do tego, żeby ustawić odległość 10mm miedzy haczykiem a płytką, a także, żeby ustawić drążek w połowie długości płytki.
U mnie po pierwszej regulacji tą metodą biegi wchodzą idealnie.
Zmiana oleju w skrzyni dodatkowo jeszcze poprawi sposób wrzucania biegów (jest to wyraźnie wyczuwalna poprawa), ale jeżeli regulacja nie jest prawidłowa, to najlepszy olej nic nie pomoże.
W mk2 dodatkowo można sobie zamontować ciężarek z mk3, dzięki temu biegi wchodzą jeszcze lepiej.
Całość bez problemu można wykonać bez kanału, potrzebny jest jedynie klucz do tej śruby od strony silnika (nie pamiętam rozmiaru) i jaka wkładka grubości 10mm.
1. Zlikwidować luzy na cięgnach;
2. Wrzucić luz;
3. Poluzować nakrętkę na drążku od strony silnika (taka dźwignia koło tej kulki z zaciskiem na drążku).
4. Zdjąć mieszek przy gałce zmiany biegów;
5. Ustawić drążek zmiany biegów w ten sposób aby:
- w kierunku lewo-prawo haczyk przy drążku, który blokuje przypadkowe wrzucenie biegu wstecznego był w odległości 10mm od płytki, o którą się zahacza podczas wrzucenia wstecznego biegu;
- w kierunku przód-tył haczyk był w połowie długości płytki.
Z własnego doświadczenia wiem, że dobrze jest to robić w dwie osoby i przygotować sobie jakąś wkładkę, która ma grubość 10mm - cokolwiek - ja używałem rączki drewnianej od pędzla, może być np. kaseta magnetofonowa - ona ma jakieś 9mm, ale może być. Wkładkę włożyć między haczyk a płytkę, drążek ustawić w połowie długości płytki i niech jedna osoba dociska drążek w lewą stronę (do wkładki), a druga w tym czasie w komorze silnika dokręci śrubę zaciskową. Podczas dokręcania zwrócić uwagę, czy wybierak przy skrzyni przypadkiem nie przesunął się, czy jest dokładnie po środku w pozycji luz.
W golfach mk3 oraz w golfach mk2 z końca produkcji na drążku zmiany biegów jest jeszcze pierścień z śrubą na klucz imbusowy. Służy to do dokładnej regulacji, już po tej, która opisałem wyżej. Nie wiem dokładnie, na jakiej zasadzie to działa, gdyż nie miałem okazji tego używać - u mnie w mk2 tego nie ma.
W serwisach VW do regulacji biegów używało się specjalnego przyrządu, który nakładało się na ten haczyk przy drażku zmiany biegów - przyrząd ten służył właśnie do tego, żeby ustawić odległość 10mm miedzy haczykiem a płytką, a także, żeby ustawić drążek w połowie długości płytki.
U mnie po pierwszej regulacji tą metodą biegi wchodzą idealnie.
Zmiana oleju w skrzyni dodatkowo jeszcze poprawi sposób wrzucania biegów (jest to wyraźnie wyczuwalna poprawa), ale jeżeli regulacja nie jest prawidłowa, to najlepszy olej nic nie pomoże.
W mk2 dodatkowo można sobie zamontować ciężarek z mk3, dzięki temu biegi wchodzą jeszcze lepiej.
Całość bez problemu można wykonać bez kanału, potrzebny jest jedynie klucz do tej śruby od strony silnika (nie pamiętam rozmiaru) i jaka wkładka grubości 10mm.
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
Witam
Wiem że to odkop, ale nie będę pisał nowego....
Zaprowadziłem auto do mechanika z braku czasu który wymienił mi drążek zwrotny czy jakoś tak... z tą kulką na pierwszej stronie drugie zdj u kolegi golfgolf123, ...a luz występuje do przodu i do tyły......teraz z głupiałem czy złą regulacje wykonał mechanik ? Czy jest możliwość zredukować ten luz kulki miedzy tymi blaszkami co się opiera ?
Wiem że to odkop, ale nie będę pisał nowego....
Zaprowadziłem auto do mechanika z braku czasu który wymienił mi drążek zwrotny czy jakoś tak... z tą kulką na pierwszej stronie drugie zdj u kolegi golfgolf123, ...a luz występuje do przodu i do tyły......teraz z głupiałem czy złą regulacje wykonał mechanik ? Czy jest możliwość zredukować ten luz kulki miedzy tymi blaszkami co się opiera ?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
Ten luz jest mniej ważny. On przekłada sie na luz dźwigni przód-tył. Najbardziej problematyczne są luzy lewo-prawo, bo utrudniaja wrzucenie biegu. Nie ma możliwości likwidacji tam luzu - tylko poprzez wymianę elementów.
Re: Jak wyregulować biegi Golf III 1.8 ????
znalazłem luz gdzie lewarek zmiany biegów popycha ten cały pręt ...guma jest wyrobiona i prowizorkę zrobiłem tzn. izolacją owinąłem i jest luks ...
Teraz do przodu-tyłu już nie rusza się tak ten lewarek...Jeszcze w sobotę pokombinuje z tą drugą regulacją, jak ona działa bo cały czas myślę że ta kulka od drążka zwrotnego jest za duża różnica..........
Teraz do przodu-tyłu już nie rusza się tak ten lewarek...Jeszcze w sobotę pokombinuje z tą drugą regulacją, jak ona działa bo cały czas myślę że ta kulka od drążka zwrotnego jest za duża różnica..........
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości