VW Bora automat - JATCO JF506E (VW 09A) - wymiana oleju ATF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
A ja mam jakieś oryginalne niemieckie dokumenty VW po angielsku z ruskiego serwera z kolorowymi obrazkami nawet
Ale nie ma pokazane gdzie dokładnie jest filtr Gdzie on kurde jest ??? Wie ktoś może ?
A Ty Szczyku jak zmierzyłeś temp oleju w skrzyni ? I przy jakiej temperaturze oleju dokonywałeś jego pomiaru ?
Poniżej fotka tego elementu, który uważam za miskę olejową i mam nadzieję, że za nią jest łatwo dostępny i demontowalny filtr:
Czy zdjęcie wentylatora chłodnicy jest konieczne żeby się dobrać do tej czarnej miski ?
Tylko dostęp kiepski. Zwalić chyba trzeba aku (jak zdjąć stojak aku ?), węże i taki plastik obok koła - fotka poniżej. Wie ktoś jak tę śrubę odkręcić ?
Ale nie ma pokazane gdzie dokładnie jest filtr Gdzie on kurde jest ??? Wie ktoś może ?
A Ty Szczyku jak zmierzyłeś temp oleju w skrzyni ? I przy jakiej temperaturze oleju dokonywałeś jego pomiaru ?
Poniżej fotka tego elementu, który uważam za miskę olejową i mam nadzieję, że za nią jest łatwo dostępny i demontowalny filtr:
Czy zdjęcie wentylatora chłodnicy jest konieczne żeby się dobrać do tej czarnej miski ?
Tylko dostęp kiepski. Zwalić chyba trzeba aku (jak zdjąć stojak aku ?), węże i taki plastik obok koła - fotka poniżej. Wie ktoś jak tę śrubę odkręcić ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Mam jeszcze pytanie skąd ta rozbieżność między oznaczeniami na skrzyni a nazwa JATCO ? W końcu jaki olej zalałeś ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
VW Bora automat - wymiana oleju
ja nie wiem jaki zalałem pojechałem do serwisu skrzyń automatycznych, postawiłem auto, wjechali na podnośnik, auto do góry, spuścili stary i wlali nowy z beczki 50 litrowej a ja w tym czasie czytałem gazetkę zapłaciłem 400zł i się zmyłem... śmigam już na nim 32 tysiące i czas na kolejną zmianę, tak więc znów do nich pojadę
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
A czy jesteś w stanie jednoznacznie zidentyfikować moją skrzynię ? Czy Twoja ma jakąś tabliczkę znamionową czy tylko wytłoczenie ? Nie rozumiem dlaczego nie ma nic wytłoczone o Jatco (JF506E) i tej ich nazwie :/
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
VW Bora automat - wymiana oleju
Dla VW wiele części na pierwszy montaż robią zewnętrzne firmy (piertburg, bosch, valeo i wiele... wiele innych ), ale oni i tak oznaczą je jak VW ze swoim numerem tak samo jest w przypadku tej skrzyni nie umiem ci to inaczej wytłumaczyć, mają swój system i tyle znajdz dobry serwis skrzyń w swoim mieście i jak są kumaci to ci wymienia olej na ten co trzeba bez żadnych zbędnych pytań. Nie wiem kim jesteś z zawodu, ale jeśli mechanikiem to próbuj się bawić, a jeśli ogrodnikiem to zostaw to ludziom którzy mają na co dzień do czynienia z takimi zabawkami
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Informatykiemszczyku pisze:Dla VW wiele części na pierwszy montaż robią zewnętrzne firmy (piertburg, bosch, valeo i wiele... wiele innych ), ale oni i tak oznaczą je jak VW ze swoim numerem tak samo jest w przypadku tej skrzyni nie umiem ci to inaczej wytłumaczyć, mają swój system i tyle znajdz dobry serwis skrzyń w swoim mieście i jak są kumaci to ci wymienia olej na ten co trzeba bez żadnych zbędnych pytań. Nie wiem kim jesteś z zawodu, ale jeśli mechanikiem to próbuj się bawić, a jeśli ogrodnikiem to zostaw to ludziom którzy mają na co dzień do czynienia z takimi zabawkami
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
w sumie to zależy od człowieka "ile ma oleju w łowie" ja jestem elektronikiem a na dzień dzisiejszy sam wszystko robię (no prawie) na początku się czegokolwiek bałem, ale prawdopodobnie wymianę oleju w skrzyni już sam przeprowadzę, tak jak wymianę uszczelki pod głowicą (ale nad tym się jeszcze zastanowię) a ja przeprowadzę wymianę oleju to na pewno napiszę poradę z foto dla przyszłych użytkowników po to tu jesteśmymssg1 pisze:Informatykiem
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Dokładni :] Przydałoby się te wiedzę jakoś z agregować :] Ja bym chciał sam wymienić olej w skrzyni. Kupuje narzędzia właśnie :] Szykuje się teraz do naprawy sprzęgła w rolce alternatora i do wymiany rozrządu Odpowiedni VAG, blokady, narzędzia Już raz świece wymieniałem w dizlu i złym kluczem złamałem Dwa dni wiercenia w bloku silnika Ale dało rade i autko zrobiło kupę km Bez zdejmowania głowicy itp. :] Wtedy nie wiedziałem, że jakieś opiłki się mogą tam dostać czy coś i że są specjalne zestawy do wydobywania świec żarowych Uczę się sam i sporo ryzykuję. Może uda mi się teraz załatwić układ i będę wszystko robić pod okiem mechanika N razie mi się wszystko upiekło A przyczyna prosta - zbyt dużo dyletantów zamało ekspertów, jak ma się coś spieprzyć to wolę samemu popsuć niż latać po sądach.
Najlepsze jest to, że VW Mroczkowski zaproponował olej z wymianą filtra w skrzyni za 1018,00 PLN. Teraz wiedząc, że filtr w skrzyni to ta cena wydaje mi się baaaardzo atrakcyjna Demontaż skrzyni wymianka i montaż za 170,00 PLN i powiedzieli, że ogarną spoko w godzinkę hahahha Jeszcze by zalali złym olejem i tylko szukać dobrego prawnika Z resztą ASO w Austrii nie lepsze. Powiedzieli, że się nie wymienia, ale skoro już czuję taką potrzebę to za 370,00 Ojro ogarną temat
Najlepsze jest to, że VW Mroczkowski zaproponował olej z wymianą filtra w skrzyni za 1018,00 PLN. Teraz wiedząc, że filtr w skrzyni to ta cena wydaje mi się baaaardzo atrakcyjna Demontaż skrzyni wymianka i montaż za 170,00 PLN i powiedzieli, że ogarną spoko w godzinkę hahahha Jeszcze by zalali złym olejem i tylko szukać dobrego prawnika Z resztą ASO w Austrii nie lepsze. Powiedzieli, że się nie wymienia, ale skoro już czuję taką potrzebę to za 370,00 Ojro ogarną temat
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
to zaproponował ASO, jeśli dobrze rozumiemmssg1 pisze:Najlepsze jest to, że VW Mroczkowski zaproponował olej z wymianą filtra w skrzyni za 1018,00 PLN. Teraz wiedząc, że filtr w skrzyni to ta cena wydaje mi się baaaardzo atrakcyjna
a to jakiś warsztat w poznaniu ?mssg1 pisze: Demontaż skrzyni wymianka i montaż za 170,00 PLN i powiedzieli, że ogarną spoko w godzinkę hahahha
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Nie, to w wyliczeniu tyle Mroczkowski chciał za samą robociznę - tak mi rozpisali :]
Koszt wym.filtr 172,00
olej 570,00
silikon 66,00
usluga210,00
---------------------------------
Razem 1018,00
A sorki usługa 210,00 Mój błąd
I jeszcze ten sylikon Co za partacze. Oni nie używają w serwisach uszczelek tylko to I pomyśleć, że ASO
To mi przypomina historię z ASO Skody Krotoski-Cichy, kiedy chciałem sprzedać Fabię. Powiedzieli, że ktoś majstrował przy silniku bo jest sylikon zamiast uszczelki. Najlepsze było to, że ona fabrycznie wychodzi na sylikonie - rozumiesz to zagranie ? Zaraz pobiegłem kupić uszczelkę do silnika bo w moich autkach musi być wszystko idealnie, a tu zonk - " ...Panie do tego modelu nigdy nie było uszczelki ..."
Koszt wym.filtr 172,00
olej 570,00
silikon 66,00
usluga210,00
---------------------------------
Razem 1018,00
A sorki usługa 210,00 Mój błąd
I jeszcze ten sylikon Co za partacze. Oni nie używają w serwisach uszczelek tylko to I pomyśleć, że ASO
To mi przypomina historię z ASO Skody Krotoski-Cichy, kiedy chciałem sprzedać Fabię. Powiedzieli, że ktoś majstrował przy silniku bo jest sylikon zamiast uszczelki. Najlepsze było to, że ona fabrycznie wychodzi na sylikonie - rozumiesz to zagranie ? Zaraz pobiegłem kupić uszczelkę do silnika bo w moich autkach musi być wszystko idealnie, a tu zonk - " ...Panie do tego modelu nigdy nie było uszczelki ..."
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
VCDS Lite nie dało się sczytać nic ze sterownika skrzyni biegów Może zwykły VCDS da radę ?psilos1 pisze:Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
Z tego co doczytałem z ETKI to masz tam 9l oleju ATF do skrzyń automat, ale nie wszystko da się zlać chyba ok 3l zostanie w skrzynie więc wejdzie ok 6l. Oznaczenie oleju G 052 162 A2.
Z tego co widzę, to jedyny słuszny olej to jakis Ravenol, Revunol ? ;D
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Znalazłem coś takiego co ponoć jako jedyne nadaje się do mojej skrzyni biegów. Czy ktoś wie czy 5 litrowy baniak wystarczy ?
RAVENOL ATF JF506E jest pełno syntetycznym olejem ATF (Automatic-Transmision-Fluid), przygotowanym na bazie PAO [Polialfaoleiny] ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, gwarantującymi znakomite funkcjonowanie przekładni automatycznej.
RAVENOL ATF JF506E jest olejem typu ATF (Automatic-Transmision-Fluid) nowoczesnej generacji do nowoczesnych 5-biegowych przekładni automatycznych JF506E firmy Jatco stosowanych w pojazdach: FORD Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra. RAVENOL ATF JF506E ma kolor czerwony
Wskazówki dotyczące zastosowania:
RAVENOL ATF JF506E nadaje się do stosowania w nowoczesnych 5-biegowych przekładniach automatycznych JF506E firmy Jatco stosowanych w pojazdach: FORD Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra
Właściwości:
RAVENOL ATF JF506E oferuje:
bardzo dobre właściwości smarne również w niskich temperaturach zimą,
wysoki, stabilny wskaźnik lepkości,
bardzo dobrą stabilność oksydacyjną,
maksymalną ochronę przed zużyciem, korozją i spienianiem się,
znakomitą niezmienność współczynnika tarcia,
wysoką stabilność termiczną i oksydacyjną,
znakomite właściwości chłodzące.
Specyfikacja:
RAVENOL ATF JF506E odpowiada wymogom dla przekładni automatycznych:
Ford WSS-M2C922-A1 dla Durashift 5F31J,
Land Rover LRN402,
Land Rover STC53016; STC50531,
Jaguar C2S 12120,
ATF Type K17,
ATF Type 3100 PL085,
ATF N402,
VW G 052990A2 dla 09A i 09B 5-Speed Tiptronic.
RAVENOL ATF JF506E jest olejem typu ATF (Automatic-Transmision-Fluid) nowoczesnej generacji
RAVENOL ATF JF506E jest pełno syntetycznym olejem ATF (Automatic-Transmision-Fluid), przygotowanym na bazie PAO [Polialfaoleiny] ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, gwarantującymi znakomite funkcjonowanie przekładni automatycznej.
RAVENOL ATF JF506E jest olejem typu ATF (Automatic-Transmision-Fluid) nowoczesnej generacji do nowoczesnych 5-biegowych przekładni automatycznych JF506E firmy Jatco stosowanych w pojazdach: FORD Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra. RAVENOL ATF JF506E ma kolor czerwony
Wskazówki dotyczące zastosowania:
RAVENOL ATF JF506E nadaje się do stosowania w nowoczesnych 5-biegowych przekładniach automatycznych JF506E firmy Jatco stosowanych w pojazdach: FORD Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra
Właściwości:
RAVENOL ATF JF506E oferuje:
bardzo dobre właściwości smarne również w niskich temperaturach zimą,
wysoki, stabilny wskaźnik lepkości,
bardzo dobrą stabilność oksydacyjną,
maksymalną ochronę przed zużyciem, korozją i spienianiem się,
znakomitą niezmienność współczynnika tarcia,
wysoką stabilność termiczną i oksydacyjną,
znakomite właściwości chłodzące.
Specyfikacja:
RAVENOL ATF JF506E odpowiada wymogom dla przekładni automatycznych:
Ford WSS-M2C922-A1 dla Durashift 5F31J,
Land Rover LRN402,
Land Rover STC53016; STC50531,
Jaguar C2S 12120,
ATF Type K17,
ATF Type 3100 PL085,
ATF N402,
VW G 052990A2 dla 09A i 09B 5-Speed Tiptronic.
RAVENOL ATF JF506E jest olejem typu ATF (Automatic-Transmision-Fluid) nowoczesnej generacji
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
wszystko przekopiowałeś stąd:
z czym masz nadal problem? Czytanie nie boli
podawałem już ten link na pierwszej stronie tych wszystkich postów, na dodatek wciskając tam odnośnik do strony: (Kup zestaw do wymiany oleju JF506E/JATCO). przeniesie cię do strony gdzie możesz kupić w/w olej, a tam dodatkowo jest napisane: "ZESTAW DO WYMIANY OLEJU SKRZYNI JATCO / JF506E. ILOŚĆ OLEJU 5 LITRÓW (DO WYMIANY 4,5L)"szczyku pisze:tu: http://www.prnd.pl/porady-asb/automatyc ... 506e-jatco
z czym masz nadal problem? Czytanie nie boli
Re: VW Bora automat - wymiana oleju
Czytałem ale zignorowałem ponieważ bałem się, że nie kupię oryginału :] Napisałem do firmy Ravenol, któa skierowała mnie do PL dystrybutora, który wskazał mi miejsce gdzie mogę zakupić olej najbliżej mojego miejsca zamieszkania :] Rożnica 40 PLN a mam pewność, że oryginał ... no na 99%
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości