Stuki w okolicach sprzęgła
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki w okolicach sprzęgła
Witam,
Chciałbym zapytać co może być przyczyną stuków w okolicach sprzęgła?
Golf z 2003 roku z silnikiem AXR także na pewno ma sprzęgło z kołem zamachowym dwumasowym.
Przebieg około 230 tys km na 100% oryginalny i raczej nikt przy sprzęgle nic nie robił.
Czuć delikatne drgawki na wolnych obrotach (z tego co się orientuję dwumas do wymiany), dodatkowo pojawiły się te stuki od około 5 tys km (nie zawsze są ale w większości czasu pracy silnika na wolnych obrotach).
Gdy wcisnę sprzęgło stuki ustają.
Proszę o odpowiedź co może być przyczyną tych stuków oraz czy powinienem to szybko naprawić czy można dalej jeździć z tym problemem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Chciałbym zapytać co może być przyczyną stuków w okolicach sprzęgła?
Golf z 2003 roku z silnikiem AXR także na pewno ma sprzęgło z kołem zamachowym dwumasowym.
Przebieg około 230 tys km na 100% oryginalny i raczej nikt przy sprzęgle nic nie robił.
Czuć delikatne drgawki na wolnych obrotach (z tego co się orientuję dwumas do wymiany), dodatkowo pojawiły się te stuki od około 5 tys km (nie zawsze są ale w większości czasu pracy silnika na wolnych obrotach).
Gdy wcisnę sprzęgło stuki ustają.
Proszę o odpowiedź co może być przyczyną tych stuków oraz czy powinienem to szybko naprawić czy można dalej jeździć z tym problemem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Stuki w okolicach sprzęgła
wszelkie objawy wskazują na zużyte koło dwu-masowe. pewnie się juz rozpada, być może łożysko oporowe tez już zdycha. jeździć możesz ale jak robisz odlegle trasy autem to lepiej nie ryzykować i wymienić na nowy zestaw.
Re: Stuki w okolicach sprzęgła
No dobra ale jakie jest prawdopodobieństwo że coś tam się rozpadnie i narobi mi większych szkód niż wymiana nowego zestawu sprzęgła?rybaka669 pisze:wszelkie objawy wskazują na zużyte koło dwu-masowe. pewnie się juz rozpada, być może łożysko oporowe tez już zdycha. jeździć możesz ale jak robisz odlegle trasy autem to lepiej nie ryzykować i wymienić na nowy zestaw.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek to niech napisze ile jeszcze pojeździł z takimi objawami?
Jaki jest koszt zakupu nowego zestawu oraz jakiej firmy polecacie kupić?
Stuki w okolicach sprzęgła
szanse trudno ocenic ja tak jezdziłem z 4 miechy i było okay a jak bardzo jest zużyty 2mas u Ciebie to trudno ocenic . w najgorszym scenariuszu uszkodzi skrzynię, poduszki pod silnikiem, zmniejszy komfort jazdy. nowy zestaw to około 1300zł valeo ale polecam sztywne koło zamachowe wyjdzie trochę taniej ale o tym to poszukaj na forum.
Stuki w okolicach sprzęgła
Przyciągnęli do mnie kiedyś gościa z obcięta obudowa skrzyni przez dwumas
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 27009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2 rok latam podobno najlepsze
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 27009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2 rok latam podobno najlepsze
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Stuki w okolicach sprzęgła
No ale to już chyba musiał być zajechany na maksa ten dwumas że aż tak się stało?XV2 pisze:Przyciągnęli do mnie kiedyś gościa z obcięta obudowa skrzyni przez dwumas
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 27009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2 rok latam podobno najlepsze
Czy ktoś jeszcze słyszał o takim przypadku bo już się powoli stresuję.
Stuki w okolicach sprzęgła
hansik82, to czy rozwali skrzynię czy nie to jedno. Ale wibracje tego elementu nie pozostają bez wpływu na samochód.
Wibracje bezpośrednio przekazywane są na wał i jego ułożyskowanie a dalej na zawieszenie silnika.
W krótkiej perspektywie nic szczególnego nie powinno się stać ale nie należy tego lekceważyć.
Ciężko jest określić kiedy dwumas może spowodować tak ciężkie uszkodzenie.
Ogólnie zbieraj się na wymianę i tyle. Tanio nie jest ale jak kupisz dobre części to drugi raz prędko tego nie dotkniesz.
Wibracje bezpośrednio przekazywane są na wał i jego ułożyskowanie a dalej na zawieszenie silnika.
W krótkiej perspektywie nic szczególnego nie powinno się stać ale nie należy tego lekceważyć.
Ciężko jest określić kiedy dwumas może spowodować tak ciężkie uszkodzenie.
Ogólnie zbieraj się na wymianę i tyle. Tanio nie jest ale jak kupisz dobre części to drugi raz prędko tego nie dotkniesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości