obsługa skrzyni automatycznej

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: GarageBoy » czw kwie 12, 2012 11:06

Witam,
Pytanie może i banalne. Ale ja z automatyczną skrzynią biegów mam zerowe doświadczenie.

Posiadam golfa 1 (1977r.) z silnikiem 1.5 benzyna z automatyczna skrzynia biegów.

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w tej skrzyni znajduje się jakiś filtr oleju oraz jak spuścić olej z tejże skrzyni.
Jest kilka śrub, ale znajdują się na wysokości poziomu oleju. Natomiast nie ma żadnej śruby do spustu :banghead:

Bardzo proszę o podpowiedź :popcorn:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: jhosef » czw kwie 12, 2012 15:47

Odkręcisz miskę to spuścisz olej. Znajdziesz tam filtr oleju.

Filtr jest siatkowy i teoretycznie można go umyć ale on nie kosztuje dużo więc może lepiej wymienić. Do tego potrzebujesz olej Dextron II oraz uszczelkę pod miskę.
Przy okazji zalecałbym sprawdzenie oleju w dyferencjale. Możesz go również wymienić. Jest tam typowy olej przekładniowy. W tej chwili nie podam dokładnej lepkości. Na dyfrze masz dwa korki na imbus 17. Spustowy i kontrolny/do uzupełniania. Do jego poziomu ma byc oleju.

Oleju do automatu wchodzi zdaje się koło 3-3,5 litra, łacznie oleju jest około 7 litrów ale część oleju w sprzęgle hydrokinetycznym nie wymieni się. Poziom sprawdzamy na odpalonym silniku przy rozgrzanej skrzyni. Najlepiej przełączyć ją na N po rozgrzaniu, dać jej chwilę i sprawdzić stan bagnetem.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: GarageBoy » pt kwie 13, 2012 08:12

jhosef, dzięki kolego za wyjaśnienie :pub:
Zrobię dokładnie jak piszesz :okej:

A gdzie się nalewa olej do skrzyni??? U mnie obecnie olej w skrzyni na zgaszonym aucie jest znacząco ponad maksimum...
Oraz co to za grzybek pomiędzy sprzęgłem, a skrzynią.

Wyciągając go wychodzi z jakimś bolcem :crazy:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: jhosef » pt kwie 13, 2012 08:45

GarageBoy pisze:A gdzie się nalewa olej do skrzyni??? U mnie obecnie olej w skrzyni na zgaszonym aucie jest znacząco ponad maksimum...
Oraz co to za grzybek pomiędzy sprzęgłem, a skrzynią.
Oleju nalewa się przez wlew bagnetu najczęściej. Innego miejsca chyba nie ma. Poziom na zgaszonym aucie ma niewiele wspólnego z właściwym poziomem. Sprawdza się tylko i wyłącznie na odpalonym aucie. Przy wymianie postępuje się tak, że nalewa sie 70-80 procent procent oleju jaki powinien być wlany i odpala się silnik. Po odpaleniu można zweryfikować poziom, jeśli jest za mało to się dolewa, jak za dużo to należy nadmiar odessać bo może uszkodzić skrzynię.
GarageBoy pisze:Oraz co to za grzybek pomiędzy sprzęgłem, a skrzynią.
Mógłbys wrzucić fotkę, bo nie bardzo wiem o co chodzi.

Po południu będę w domu to zerknę w serwisówkę skrzyni 010 co do dokładnych ilości oleju.

Tu masz przykładowy zestaw do skrzyni, o jakości się nie wypowiem bo niestety nie próbowałem:
http://midparts.com.pl/pl/p/VW-01008709 ... 0Golf/2304" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: GarageBoy » pt kwie 13, 2012 12:45

Lepiej, żebym nie nalał za dużo tego oleju. Bo odsysać mi się nie uśmiecha :P

Jak rozumieć rozgrzaną skrzynię??? tzn że muszę pierw trochę pojeździć

Zdjęcie znalazłem jakieś w necie :P Nistety nie mogę zaznaczyć na rysunku (problemy techniczne)
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ngine-bays" onclick="window.open(this.href);return false;!

Jest to na połączeniu skrzyni ze sprzęgłem
Taka bulwa spięta drutem :jezor:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: jhosef » pt kwie 13, 2012 12:52

GarageBoy, to juz wiem o co chodzi.
Nie powiem Ci dokładnie co to jest. Moja znajomość skrzyni w mk2 jest raczej praktyczna. Od 7 lat posiadam takiego bolida. Tam jest jakiś regulator odśrodkowy na moje oko ale co to dokładnie jest to nie wiem. Ogólnie bym tego nie wyciągał. Może w serwisówce coś mądrego doczytam.
GarageBoy pisze:Jak rozumieć rozgrzaną skrzynię??? tzn że muszę pierw trochę pojeździć
Skrzynia powinna być rozgrzana to znaczy, że powinna chwilę pojeździć. Spotkałem się nawet z podejściem, że 20 minut. Nie powinna być wówczas katowana. Jeśli jechałeś szybko to należy odstać na N do uspokojenia się stanu oleju.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

obsługa skrzyni automatycznej

Post autor: GarageBoy » pt kwie 13, 2012 13:32

jhosef,

Niestety ja to wyciągnąłem :banghead: Wyszło trochę i dalej się zablokowało. Więc szybko wsadziłem na swoje miejsce. Ciekawe czy nic nie zepsułem :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości