Ciężko wchodzące i zgrzytające biegi GOLF 4 1.9 ALH 90 KM

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zolnierzykk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 10:11

Ciężko wchodzące i zgrzytające biegi GOLF 4 1.9 ALH 90 KM

Post autor: zolnierzykk » śr sie 15, 2012 10:53

Witam, ja mam podobny problem tylko że u mnie nie ciężko wchodzi 1 i 5, czasami R. Tarcza sprzęgłowa jest nowa, wysprzęglik po regeneracji, odpowietrzone. Nie wiem dlaczego ale sprzęgło rozłącza dopiero praktycznie przy pełnym wciśnięciu sprzęgła.

Słyszałem że może pomóc pokręcenie linkami do lewarka zmiany biegów?



Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Re: Ciężko wchodzące i zgrzytające biegi GOLF 4 1.9 ALH 90 K

Post autor: grelo1 » pt cze 21, 2013 07:39

Noxi pisze:U mnie problem jest gorszy, bo sprzęgło nowe, dwumasa zastąpiona jednomasem i dalej to samo... Powiem więcej, w całej masie passatów b4 z o wiele wiekszymi przebiegami i o wiele bardziej zużytymi sprzęgłami no i w dodatku takimi samymi sztywnymi kołami zamachowymi biegi wchodzą o wiele wiele wiele lepiej, aż nie raz i nie dwa zazdroszcze;/
Nie potrafię znaleźć przyczyny. Próbuje pogodzić się z koniecznością wymiany skrzyni.
Mam podobny problem. Po tym, jak na wolnym biegu bez wyciskania sprzęgła coś solidnie grzechotało (po wyciśnięciu wszystko ustawało) wymieniłem skrzynię na próbę, przy okazji kompletne sprzęgło (tarcza już się poruszała po nitach) oraz dwumas zamieniłem na jednomas (skoro skrzynia już zwalona). Po złożeniu wszystkiego do kupy auto pracuje normalnie i byłbym zadowolony ale biegi ciężko wchodziły na odpalonym silniku. Po zgaszeniu wchodzą jak masło.

Z tego co napisał auto postu poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku był poniżej minimum. Miałem identyczną sytuację, aż się pompa odzywała. Po dolaniu pompa ucichła ale nic nie zmieniło się jeśli chodzi o wrzucanie biegów. Wciąż wchodziły tak, jakby sprzęgło nie do końca było wyciśnięte. Mechanik poluzował śruby i odpowietrzył wysprzęglik. Brak zmian.

Olej w skrzyni wymieniony. Czy wymiana płynu hamulcowego może pomóc?? Czy wina może być uszkodzony wsyprzęglik??

Skrzynia: EGR
Sprzęgło: STATIM 100.333 (odpowiednik SACHS 3000 332 001)
Koło: 037 105 273 C


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Ciężko wchodzące i zgrzytające biegi GOLF 4 1.9 ALH 90 KM

Post autor: grelo1 » pt wrz 13, 2013 09:19

Dobra, jest! Jakoś już się ogarnąłem i odpisuję... sorry, że tak późno. Nie wiem czy to wina tego, że po wymianie wysprzęglika, sprzęgła, koła, oleju oraz skrzyni wszystko musiało się dotrzeć ale teraz jest dobrze, nie ma problemów z biegami. Sama wymiana wysprzęglika dała radę. Polecam jeśli ktoś ma podobne objawy.


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

Bosman87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 01, 2016 22:02

Ciężko wchodzące i zgrzytające biegi GOLF 4 1.9 ALH 90 KM

Post autor: Bosman87 » wt lis 01, 2016 22:30

Witam. Mam podobny temat z golfem 1.9 ALH braciszka. Mianowicie gdy silnik zgaszony biegi wchdza bez zarzutu chociaz 5-tka z lekkim oporem ale to jest na postoju. A gdy odpalony jest silnik to wszystkie ze zgrzytem. Postanowilismy wymienic sprzegło z dwumasem bo byly ogłosy pukania jak sie nie wciskalo sprzegla. W hurtowni zaproponowano sztywne kolo zamiast dwumasu. Zadowoleni bo tansze;P Odkrecilismy dwumas a tu uszczelniacz wytarty. Diagnoza ruch wału w strone koła pasowego i z powrotem. czyzby wytarta panewka oporowa?! wiec spuscilismy olej micha w dół iii panewka boczna zyleta. Brat sie przyznal ze noga na sprzegle. Imoje pierwsze pytanie to od trzymania nogi na sprzegle i lekkiego luzu na dwumasie jak nim ruszalismy. Załozylismy nowe panewki i stare sprzeglo ktore ma jeszcze rowki poprzeczne sadzac ze zlikwidowanie luzu na bocznych panewkach zalarwi sprawe. I pojawia sie drugie pytanie bo biegi znowu wchodza z oporem. Jednak jeszcze sprzegło Dodam ze linki chodza luzno i jak wybierak w skrzyni tez.
Macie jakieś propozycje?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości