[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Witam serdecznie. mam mały i zarazem duży problem. Ciekło mi z pod autka.. na 1000% olej ze skrzyni bo po wymianie zaczęło ciec jeszcze bardziej - z łączenia skrzynia silnik. - wymieniłem uszczelniacze półosi, kapselki, simering wybieraka.. wszystko suche teraz nic się nie poci. no i cieknie dalej no więc ściągnołem po mękach w garażu całą skrzynie. zaopatrzyłem się w simmeringi te przy wałku wyciskowym i tym głównym trzpieniu żeby było "szybciej" i uwinąć sie w jeden - max 2 dni robiąc wszystko samemu.. zrzuciłem skrzynie - simmeringi suchuteńkie nawet nie spocone. za to wszystko usmarkane wokół jednego miejsca. - wyczyściłem całość jako tako i taki oto ujrzałem widok:
Dziura zalepiona czymś twardym. W sumie przypominającym metal ? Nie wiem.. Coś ala Poxipol taki metaliczny. nie wiem, ale golfa mam ponad 3 lata, a poprzedni właściciel przez dwa nie zrobił z tym samochodem dosłownie nic poza eksploatacją. Więc jest to zlepione juz raczej naprawdę długo, a puściło prawdopodobnie tak z rok temu.
i teraz pytanie. trzeba to zapewne zdrapać i zalepić na nowo.. ale pytanie brzmi - czym żeby zrobić to skutecznie ?! dziura jak sądzę po wielkości tego "smarka" nie jest duża.
wymiana skrzyni raczej nie wchodzi w grę. ta chodziła naprawdę dobrze poza tym ze ciekła. a ciężko kupic cos sensownego.
i drugie pytanie - skąd wzięła się dziura w korpusie skrzyni to tez mnie martwi? ;/ dodam ze skrzynia nie jest z tego auta - auto 86 skrzynia 91.
Dziura zalepiona czymś twardym. W sumie przypominającym metal ? Nie wiem.. Coś ala Poxipol taki metaliczny. nie wiem, ale golfa mam ponad 3 lata, a poprzedni właściciel przez dwa nie zrobił z tym samochodem dosłownie nic poza eksploatacją. Więc jest to zlepione juz raczej naprawdę długo, a puściło prawdopodobnie tak z rok temu.
i teraz pytanie. trzeba to zapewne zdrapać i zalepić na nowo.. ale pytanie brzmi - czym żeby zrobić to skutecznie ?! dziura jak sądzę po wielkości tego "smarka" nie jest duża.
wymiana skrzyni raczej nie wchodzi w grę. ta chodziła naprawdę dobrze poza tym ze ciekła. a ciężko kupic cos sensownego.
i drugie pytanie - skąd wzięła się dziura w korpusie skrzyni to tez mnie martwi? ;/ dodam ze skrzynia nie jest z tego auta - auto 86 skrzynia 91.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Ja zlałbym olej ze skrzyni i podjechał do spawacza od alu.
Stopniowo (punktowo) spawając i chłodząc spr.powietrzem nic jej się nie stanie.
Możesz dodatkowo dmuchać do skrzyni przez otwór na linkę.
Wydaje mi się,że lepiej pospawać,niż ciapać i za jakiś czas znów zdzierać skrzynię.
Stopniowo (punktowo) spawając i chłodząc spr.powietrzem nic jej się nie stanie.
Możesz dodatkowo dmuchać do skrzyni przez otwór na linkę.
Wydaje mi się,że lepiej pospawać,niż ciapać i za jakiś czas znów zdzierać skrzynię.
Przypuszczalnie pękło sprzęgło.Pitterekk pisze:skąd wzięła się dziura w korpusie skrzyni to tez mnie martwi?
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Zdłubałem ten "klajster" - pod nim widać że całość była już spawana. nie znam się na spawaniu, ale spaw wygląda tak samo jak stalowy zrobiony elektrodą. - prościej mówiąc jest "nasmarkane". no i dwa miejsca są takie jakby szczelinki między smarkami i z nich sączył sie olej. muszę to dobrze obczyścić - lecz będzie mega ciężko. ten klajster który jest na foto wyżej trzyma się jak głupi. i będe szukał kogoś kto mi to zaspawa TIGiem - ponoć to jestjedyne słuszne rozwiązanie.. i potem na ten spaw jeszcze coś może położe - jakiś silikon czy coś dla pewności? nie wiem.
Pękło sprzęgło ? nie wiedziałem że tak sie da i może zrobić dziurkę w skrzynii - bałem sie że to jakiś tryb od środka prędzej
zlałem dziś olej. i tutaj mądre lub niezbyt mądre pytanie - czy skrzynie warto/należy/wypada przepłukać ? jeśli tak to czym ? benzyną ekstrakcyjną ? czy czym ? Czy jest to raczej głupawy pomysł i lepiej nie wypłukiwać syfu ze środka ?
Pękło sprzęgło ? nie wiedziałem że tak sie da i może zrobić dziurkę w skrzynii - bałem sie że to jakiś tryb od środka prędzej
zlałem dziś olej. i tutaj mądre lub niezbyt mądre pytanie - czy skrzynie warto/należy/wypada przepłukać ? jeśli tak to czym ? benzyną ekstrakcyjną ? czy czym ? Czy jest to raczej głupawy pomysł i lepiej nie wypłukiwać syfu ze środka ?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Nie twierdzę,że całe się rozsypało,bo nie byłoby co ze skrzyni zbierać.Mogła wylecieć sprężyna,ale równie dobrze,mogło coś wpaść komuś przez wziernik od góry.Pitterekk pisze:Pękło sprzęgło ? nie wiedziałem że tak sie da i może zrobić dziurkę w skrzynii
Najlepiej świeżym olejem.Zalać pojeździć,spuścić i ponownie zalać.W/g mnie szkoda zachodu.Jak już chcesz,to zalej świeżym ori olejem i z głowy.Ori olej jest dostępny w normalnych sklepach moto za 32-35zł.Pitterekk pisze:czy skrzynie warto/należy/wypada przepłukać ? jeśli tak to czym ?
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
ok, już wszystko wiem. czyli płukanie ropą/benzyną nie jest najlepszym pomysłem ?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Nie płucz. Zalej świeżym olejem.
Sam miałem problem z pękniętą skrzynią w mk2. Wolałem kupić drugą niż spawać. Co prawda u mnie była dość długa rysa. Ale zrobisz jak uważasz. Podejście rozumiem bo rzeczywiście można kupić gorszą niż się ma.
Sam miałem problem z pękniętą skrzynią w mk2. Wolałem kupić drugą niż spawać. Co prawda u mnie była dość długa rysa. Ale zrobisz jak uważasz. Podejście rozumiem bo rzeczywiście można kupić gorszą niż się ma.
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
zaspawaj i ma byc nie mecyj teraz spawac aluminium a przeplukac to benzyna najlpesza bo dobrze odparowuje
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
A po Polsku?arek żet pisze:zaspawaj i ma byc nie mecyj teraz spawac aluminium a przeplukac to benzyna najlpesza bo dobrze odparowuje
Re: [mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Sorry ale to chyba jakis z przemytuMichał_1977 pisze:Ori olej jest dostępny w normalnych sklepach moto za 32-35zł.
Pitterekk, co do płukania skrzyni rówież odradzam, a przy zmianie oleju zasada taka jak w silnikach- miales Syntetyk poci sie to lejesz pół syntetyk jak bardzo zle minerał.(oczywiście remont jest zawsze najlepszą opcją ) w drugą stronę już nie lecisz właśnie by nie wymyć simeringów.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Tak jak pisze Michas pospawać
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Zasada jest taka, że jak się skrzynia poci to się wymienia symeringi a nie zalewa inny olej. Z resztą i tak nie poszalejesz z wymianą oleju bo do skrzyń VW niewiele olejów się nadaje (chcąc spełnić normę). A to jest dość ważne. Swego czasu czytałem ciekawy temat na forum pasata na ten temat. Z resztą ostatnio na forum golf5 też user miał problem ze skrzynią po zalaniu oleju bez normy 501.50.Karmel pisze:Pitterekk, co do płukania skrzyni rówież odradzam, a przy zmianie oleju zasada taka jak w silnikach- miales Syntetyk poci sie to lejesz pół syntetyk jak bardzo zle minerał.(oczywiście remont jest zawsze najlepszą opcją ) w drugą stronę już nie lecisz właśnie by nie wymyć simeringów.
Jak w ASO kosztuje 40 zł to nie widzę problemu aby ktoś mógł oferować taniej mając rabaty.Karmel pisze:Sorry ale to chyba jakis z przemytu
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
no więc simmeringi wymieniłem właśnie dziś przed spawaniem jeszcze obydwa simmeringi przy flanszach na wale głównym, ten malutki na tym wysprzęgliku i przełączniku biegów. Kupiłem corteco, jeden przyf lanszy dostałem nawet orginał VW wymieniłem wszystkie praktycznie poza tym jednym co jest przy tej "fajce" do której sie podpina linkę od sprzęgła bo już nie chciało mi sie tego odkręcać a nie wiedziałem ze tam jest. I było 100% sucho tam więc odpuściłem bo lustro oleju i tak tam w sumie nie sięgnie i stary był na 100% dobry.
Olej kupiłem 75W90 castrol taf-x
a skrzynie jadę jutro zapewne zespawać jak będzie odrobinka czasu.
Trochę brak mi pomysłu jak odtłuścić dobrze "pory" na tym starym spawie i zdłubać ten klajster dokładnie.. no ale jakoś jeszcze podłube jutro dłutkiem...
Olej kupiłem 75W90 castrol taf-x
a skrzynie jadę jutro zapewne zespawać jak będzie odrobinka czasu.
Trochę brak mi pomysłu jak odtłuścić dobrze "pory" na tym starym spawie i zdłubać ten klajster dokładnie.. no ale jakoś jeszcze podłube jutro dłutkiem...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Ja zawsze leje magnati mareli 75w90 olej spelnia normy vw , nic nie cieknie itd polecam
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów
Jak uszczelniacze dobre to nie ma prawa ciec castrol taf-x też spełnia tą normę VW, nie wiem jak się będzie skrzynia na nim zachowywała ale po lekturze forum wydał mi się najlepszym wyborem choć stosunkowo drogim - 2 litry = ~100 zł to co było w niej było bardzo czarne i śmierdzące więc domyślam się że nowy da jejd rugie życie pod warunkiem pomyślnego zaspawania dziury...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości