[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Pitterekk » pn gru 12, 2011 01:19

Witam serdecznie. mam mały i zarazem duży problem. Ciekło mi z pod autka.. na 1000% olej ze skrzyni bo po wymianie zaczęło ciec jeszcze bardziej - z łączenia skrzynia silnik. - wymieniłem uszczelniacze półosi, kapselki, simering wybieraka.. wszystko suche teraz nic się nie poci. no i cieknie dalej no więc ściągnołem po mękach w garażu całą skrzynie. zaopatrzyłem się w simmeringi te przy wałku wyciskowym i tym głównym trzpieniu żeby było "szybciej" i uwinąć sie w jeden - max 2 dni robiąc wszystko samemu.. zrzuciłem skrzynie - simmeringi suchuteńkie nawet nie spocone. za to wszystko usmarkane wokół jednego miejsca. - wyczyściłem całość jako tako i taki oto ujrzałem widok:

Obrazek

Dziura zalepiona czymś twardym. W sumie przypominającym metal ? Nie wiem.. Coś ala Poxipol taki metaliczny. nie wiem, ale golfa mam ponad 3 lata, a poprzedni właściciel przez dwa nie zrobił z tym samochodem dosłownie nic poza eksploatacją. Więc jest to zlepione juz raczej naprawdę długo, a puściło prawdopodobnie tak z rok temu.

i teraz pytanie. trzeba to zapewne zdrapać i zalepić na nowo.. ale pytanie brzmi - czym żeby zrobić to skutecznie ?! dziura jak sądzę po wielkości tego "smarka" nie jest duża.

wymiana skrzyni raczej nie wchodzi w grę. ta chodziła naprawdę dobrze poza tym ze ciekła. a ciężko kupic cos sensownego.

i drugie pytanie - skąd wzięła się dziura w korpusie skrzyni to tez mnie martwi? ;/ dodam ze skrzynia nie jest z tego auta - auto 86 skrzynia 91.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Michał_1977 » pn gru 12, 2011 06:05

Ja zlałbym olej ze skrzyni i podjechał do spawacza od alu.
Stopniowo (punktowo) spawając i chłodząc spr.powietrzem nic jej się nie stanie.
Możesz dodatkowo dmuchać do skrzyni przez otwór na linkę.
Wydaje mi się,że lepiej pospawać,niż ciapać i za jakiś czas znów zdzierać skrzynię.
Pitterekk pisze:skąd wzięła się dziura w korpusie skrzyni to tez mnie martwi?
Przypuszczalnie pękło sprzęgło.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Pitterekk » wt gru 13, 2011 01:46

Zdłubałem ten "klajster" - pod nim widać że całość była już spawana. nie znam się na spawaniu, ale spaw wygląda tak samo jak stalowy zrobiony elektrodą. - prościej mówiąc jest "nasmarkane". no i dwa miejsca są takie jakby szczelinki między smarkami i z nich sączył sie olej. muszę to dobrze obczyścić - lecz będzie mega ciężko. ten klajster który jest na foto wyżej trzyma się jak głupi. i będe szukał kogoś kto mi to zaspawa TIGiem - ponoć to jestjedyne słuszne rozwiązanie.. i potem na ten spaw jeszcze coś może położe - jakiś silikon czy coś dla pewności? nie wiem.

Pękło sprzęgło ? nie wiedziałem że tak sie da i może zrobić dziurkę w skrzynii - bałem sie że to jakiś tryb od środka prędzej

zlałem dziś olej. i tutaj mądre lub niezbyt mądre pytanie - czy skrzynie warto/należy/wypada przepłukać ? jeśli tak to czym ? benzyną ekstrakcyjną ? czy czym ? Czy jest to raczej głupawy pomysł i lepiej nie wypłukiwać syfu ze środka ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Michał_1977 » wt gru 13, 2011 07:06

Pitterekk pisze:Pękło sprzęgło ? nie wiedziałem że tak sie da i może zrobić dziurkę w skrzynii
Nie twierdzę,że całe się rozsypało,bo nie byłoby co ze skrzyni zbierać.Mogła wylecieć sprężyna,ale równie dobrze,mogło coś wpaść komuś przez wziernik od góry.
Pitterekk pisze:czy skrzynie warto/należy/wypada przepłukać ? jeśli tak to czym ?
Najlepiej świeżym olejem.Zalać pojeździć,spuścić i ponownie zalać.W/g mnie szkoda zachodu.Jak już chcesz,to zalej świeżym ori olejem i z głowy.Ori olej jest dostępny w normalnych sklepach moto za 32-35zł.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Pitterekk » wt gru 13, 2011 12:13

ok, już wszystko wiem. czyli płukanie ropą/benzyną nie jest najlepszym pomysłem ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: jhosef » wt gru 13, 2011 13:06

Nie płucz. Zalej świeżym olejem.

Sam miałem problem z pękniętą skrzynią w mk2. Wolałem kupić drugą niż spawać. Co prawda u mnie była dość długa rysa. Ale zrobisz jak uważasz. Podejście rozumiem bo rzeczywiście można kupić gorszą niż się ma.



Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: arek żet » wt gru 13, 2011 13:57

zaspawaj i ma byc nie mecyj teraz spawac aluminium a przeplukac to benzyna najlpesza bo dobrze odparowuje



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: jhosef » wt gru 13, 2011 13:59

arek żet pisze:zaspawaj i ma byc nie mecyj teraz spawac aluminium a przeplukac to benzyna najlpesza bo dobrze odparowuje
A po Polsku?



Awatar użytkownika
Karmel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: wt mar 22, 2011 00:36
Lokalizacja: Lublinitz
Kontakt:

Re: [mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Karmel » wt gru 13, 2011 19:24

Michał_1977 pisze:Ori olej jest dostępny w normalnych sklepach moto za 32-35zł.
Sorry ale to chyba jakis z przemytu :jezor:
Pitterekk, co do płukania skrzyni rówież odradzam, a przy zmianie oleju zasada taka jak w silnikach- miales Syntetyk poci sie to lejesz pół syntetyk jak bardzo zle minerał.(oczywiście remont jest zawsze najlepszą opcją :grin: ) w drugą stronę już nie lecisz właśnie by nie wymyć simeringów.


Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: grandi » wt gru 13, 2011 19:57

Tak jak pisze Michas pospawać


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: jhosef » wt gru 13, 2011 21:25

Karmel pisze:Pitterekk, co do płukania skrzyni rówież odradzam, a przy zmianie oleju zasada taka jak w silnikach- miales Syntetyk poci sie to lejesz pół syntetyk jak bardzo zle minerał.(oczywiście remont jest zawsze najlepszą opcją :grin: ) w drugą stronę już nie lecisz właśnie by nie wymyć simeringów.
Zasada jest taka, że jak się skrzynia poci to się wymienia symeringi a nie zalewa inny olej. Z resztą i tak nie poszalejesz z wymianą oleju bo do skrzyń VW niewiele olejów się nadaje (chcąc spełnić normę). A to jest dość ważne. Swego czasu czytałem ciekawy temat na forum pasata na ten temat. Z resztą ostatnio na forum golf5 też user miał problem ze skrzynią po zalaniu oleju bez normy 501.50.
Karmel pisze:Sorry ale to chyba jakis z przemytu :jezor:
Jak w ASO kosztuje 40 zł to nie widzę problemu aby ktoś mógł oferować taniej mając rabaty.



Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Pitterekk » śr gru 14, 2011 00:06

no więc simmeringi wymieniłem właśnie dziś przed spawaniem jeszcze :) obydwa simmeringi przy flanszach na wale głównym, ten malutki na tym wysprzęgliku i przełączniku biegów. Kupiłem corteco, jeden przyf lanszy dostałem nawet orginał VW :) wymieniłem wszystkie praktycznie poza tym jednym co jest przy tej "fajce" do której sie podpina linkę od sprzęgła bo już nie chciało mi sie tego odkręcać a nie wiedziałem ze tam jest. I było 100% sucho tam więc odpuściłem bo lustro oleju i tak tam w sumie nie sięgnie i stary był na 100% dobry.

Olej kupiłem 75W90 castrol taf-x

a skrzynie jadę jutro zapewne zespawać jak będzie odrobinka czasu.
Trochę brak mi pomysłu jak odtłuścić dobrze "pory" na tym starym spawie i zdłubać ten klajster dokładnie.. no ale jakoś jeszcze podłube jutro dłutkiem...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: grandi » śr gru 14, 2011 01:02

Ja zawsze leje magnati mareli 75w90 olej spelnia normy vw , nic nie cieknie itd polecam


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Co zrobić z wyciekiem z obudowy skrzyni biegów

Post autor: Pitterekk » śr gru 14, 2011 01:23

Jak uszczelniacze dobre to nie ma prawa ciec :) castrol taf-x też spełnia tą normę VW, nie wiem jak się będzie skrzynia na nim zachowywała ale po lekturze forum wydał mi się najlepszym wyborem choć stosunkowo drogim - 2 litry = ~100 zł to co było w niej było bardzo czarne i śmierdzące więc domyślam się że nowy da jejd rugie życie pod warunkiem pomyślnego zaspawania dziury... :grrr:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości