generalnie z problemem zmagam się już dobry rok, a w sierpniu na badaniu technicznym nie było żadnych problemów z hamowaniem tyłu. generalnie mam bicie na piastach na jednej jest chyba 0.02 na drugiej 0.03, i nie wiem co z tym robić, wymiana past i łożysk + robocizna to trochę jednak wychodzi...grg474 pisze:po1 - jedziesz na stację diagnostyczną i sprawdzasz siłę hamowania tyłu. Tak tyłu - jeśli jest prawidłowa to krzywienie tarcz nie będzie powodowane przegrzewaniem przodu bo tył też hamuje. Jeśli po założeniu nowych tarcz czujesz bicie to ewidentnie coś nie tak z piastą bo niemożliwe żeby tyle kompletów poleciało. Ale najpierw sprawdź tył jak hamuje
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Witam wszystkich na tym forum !
Jestem tu nowy , więc proszę o wyrozumiałość.
Zawitałem do Państwa gdyż potrzebuję pomocy
Mam problem ze swoim Golfem 4 Kombi.
Opiszę tu całą historię od początku.
Golfa zakupiłem rok temu , sprowadziłem go z Niemiec.
Auto ładne z udokumentowanym przebiegiem 230 tys.km.
Wszystko by było pięknie gdyby nie uporczywy problem z którym borykam się już od roku
Mianowicie chodzi o ciągłe nagminne krzywienie się tarcz hamulcowych.
Gdy zakupiłem auto już miało krzywe tarcze, objawiało się to biciem głównie na kierownicy podczas hamowania.
Po zdemontowaniu widać było że są krzywe.
Zakupiłem więc nowe tarcze firmy textar i nowe klocki (firmy nie pamiętam)
Tarcze i klocki zostały zamontowane prawidłowo , wiem bo w tym samym warsztacie serwisowałem swój poprzedni samochód i nigdy nie miałem problemów.
Problem bicia na kierownicy ustał całkowicie ale nie trwało to długo
Po przejechaniu około 2000 km , problem zaczął stopniowo pojawiać się ponownie, najpierw delikatne bicie na kierownicy z czasem przerodziło się w spore.
Diagnoza mechanika, tarcze się skrzywiły bo był wadliwy materiał, albo dlatego że schłodziłem je nagle.
Więc zaniosłem do reklamacji i dostałem nowe tym razem wziąłem sobie brembo, żeby sytuacja się nie powtórzyła .
Zacząłem nawet omijać kałuże , przestałem myć koła karcherem na myjni, nie hamuje ostro bo jeżdżę łagodnie.
Ale niestety znów było dobrze tylko przez około 2000 km
Postanowiłem więc zmienić mały warsztat znajomego mechanika na inny duży, drogi ale cieszący się dobrą opinią.
Tam powiedzieli mi że nie dopatrzyli się błędów montażowych poprzedniego mechanika, jedynie co to ich zdaniem przeoczył że jedna piasta z przodu jest trochę poza normą i wymienili ją razem z łożyskiem.
Wymienili również tarcze i klocki znów na nowe i powiedzieli że teraz będzie spokój... ale nie jest.
Historia znów się powtarza , na początku jest dobrze przejade 2000km i znów tarcze krzywe,
Kosztowało mnie to wszystko już sporo kasy, kupę nerwów i mam już naprawdę dość, nie chciałbym znowu zmieniać samochodu tym bardziej że poza hamulcami nic mu się nie dzieje.
No i dlatego że go doinwestowałem a teraz nikt mi tych pieniędzy nie zwróci.
Powymieniałem rozrząd, kupiłem nowe alufelgi i opony, założyłem alarm i wiele innych.
I tylko ciągle te cholerne hamulce.
Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc co robić ?
Jestem tu nowy , więc proszę o wyrozumiałość.
Zawitałem do Państwa gdyż potrzebuję pomocy
Mam problem ze swoim Golfem 4 Kombi.
Opiszę tu całą historię od początku.
Golfa zakupiłem rok temu , sprowadziłem go z Niemiec.
Auto ładne z udokumentowanym przebiegiem 230 tys.km.
Wszystko by było pięknie gdyby nie uporczywy problem z którym borykam się już od roku
Mianowicie chodzi o ciągłe nagminne krzywienie się tarcz hamulcowych.
Gdy zakupiłem auto już miało krzywe tarcze, objawiało się to biciem głównie na kierownicy podczas hamowania.
Po zdemontowaniu widać było że są krzywe.
Zakupiłem więc nowe tarcze firmy textar i nowe klocki (firmy nie pamiętam)
Tarcze i klocki zostały zamontowane prawidłowo , wiem bo w tym samym warsztacie serwisowałem swój poprzedni samochód i nigdy nie miałem problemów.
Problem bicia na kierownicy ustał całkowicie ale nie trwało to długo
Po przejechaniu około 2000 km , problem zaczął stopniowo pojawiać się ponownie, najpierw delikatne bicie na kierownicy z czasem przerodziło się w spore.
Diagnoza mechanika, tarcze się skrzywiły bo był wadliwy materiał, albo dlatego że schłodziłem je nagle.
Więc zaniosłem do reklamacji i dostałem nowe tym razem wziąłem sobie brembo, żeby sytuacja się nie powtórzyła .
Zacząłem nawet omijać kałuże , przestałem myć koła karcherem na myjni, nie hamuje ostro bo jeżdżę łagodnie.
Ale niestety znów było dobrze tylko przez około 2000 km
Postanowiłem więc zmienić mały warsztat znajomego mechanika na inny duży, drogi ale cieszący się dobrą opinią.
Tam powiedzieli mi że nie dopatrzyli się błędów montażowych poprzedniego mechanika, jedynie co to ich zdaniem przeoczył że jedna piasta z przodu jest trochę poza normą i wymienili ją razem z łożyskiem.
Wymienili również tarcze i klocki znów na nowe i powiedzieli że teraz będzie spokój... ale nie jest.
Historia znów się powtarza , na początku jest dobrze przejade 2000km i znów tarcze krzywe,
Kosztowało mnie to wszystko już sporo kasy, kupę nerwów i mam już naprawdę dość, nie chciałbym znowu zmieniać samochodu tym bardziej że poza hamulcami nic mu się nie dzieje.
No i dlatego że go doinwestowałem a teraz nikt mi tych pieniędzy nie zwróci.
Powymieniałem rozrząd, kupiłem nowe alufelgi i opony, założyłem alarm i wiele innych.
I tylko ciągle te cholerne hamulce.
Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc co robić ?
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Jak masz łożyska i piasty wyeliminowane to przyjrzyj się zaciskom, czy dobrze odbijają, jak słabo odbijają to mogą się przegrzewać tarcze.
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
tak jak kolega wyzej pisze, niech sprawdza zaciski jak nie odbijają do konca to trzeba wyczyścić i zazakladac tynki nowe ( są takie zestawy naprawcze. ). a potem pojedż gdzieś gdzie przetaczaja tarcze na samochodzie. też długo zmagań sie z tym problemem, i ostatnio przetoczylem tarcze na somochodzie i narazie jest ok.
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mechanicy powiedzieli, że zaciski odbijają dobrze, ale ja mam wątpliwości, ponieważ jest jeszcze jeden objaw o którym zapomniałem Wam wspomnieć.
A jest ciężko wyczuwalny mianowicie, czasem jest tak że jak dojeżdżam powiedzmy do sygnalizacji świetlnej , hamuję ale nie do zatrzymania pojazdu tylko pozwalam mu się swobodnie do toczyć tak 10km/h do tych świateł to w momencie gdy się zatrzymuje to czuć taką lekką blokadę jakby jeszcze coś hamulec hamował , jest to naprawdę bardzo słabo wyczuwalne i co ciekawe jest to nie zawsze.
Powiem jeszcze że na postoju zawsze toczy się normalnie. Efekt ten występuję tylko po hamowaniu i to nie zawsze.
Gdy pokazałem ten efekt mechanikowi to powiedział że tak ma być bo golf ma jakieś wspomaganie hamulca czy coś takiego.
W wcześniejszym samochodzie (Opel Astra 1) nie miałem takiego efektu.
A jest ciężko wyczuwalny mianowicie, czasem jest tak że jak dojeżdżam powiedzmy do sygnalizacji świetlnej , hamuję ale nie do zatrzymania pojazdu tylko pozwalam mu się swobodnie do toczyć tak 10km/h do tych świateł to w momencie gdy się zatrzymuje to czuć taką lekką blokadę jakby jeszcze coś hamulec hamował , jest to naprawdę bardzo słabo wyczuwalne i co ciekawe jest to nie zawsze.
Powiem jeszcze że na postoju zawsze toczy się normalnie. Efekt ten występuję tylko po hamowaniu i to nie zawsze.
Gdy pokazałem ten efekt mechanikowi to powiedział że tak ma być bo golf ma jakieś wspomaganie hamulca czy coś takiego.
W wcześniejszym samochodzie (Opel Astra 1) nie miałem takiego efektu.
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Każdy względnie normalny samochód ma - podciśnieniowe wspomaganie które było jeszcze z polonezie "borewiczu" (ale w maluchu nie).Misio34 pisze:golf ma jakieś wspomaganie hamulca
Posadziłbym samochód na klocki, wcisnął mocno hamulec i sprawdzał które koło trzyma zwiększony opór po jego puszczeniu - zdarza się tak, że czasem zacisk jest dobry, ale wężyk elastyczny od danego zacisku nie chce cofać płynu do układu.
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Dziękuję za wskazówkę , sprawdzimy to u mechanika, i napisze co było, może moja gehenna z tymi hamulcami wkońcu się skończy.
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Wymienione przewody hamulcowe, zaciski po regeneracji, teraz pozostało przejechać 2000-3000 km i zobaczymy
Wibrujaca kierownica / problem z tarczami
Mialem podobny problem. Nowy zestaw hamulców ( bosch) , kilka tys zrobione i tarcze skrzywione , bicie przy hamowaniu . Tarcze przetoczone , znowu kilka tys i znowu bicie przy hamowaniu . Wymieniłem lozyska i piasty . Okazało sie że piasty były kiedyś źle ściagane ( przy użyciu młotka a nie ściagacza ) i były uderzone i od tego skrzywione . Po wymianie łozyska i piast oraz nowy zestaw hamulcowy ( ATE) zrobiłem kilka tys i wszystko OK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości