Regulacja skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Regulacja skrzyni biegów
Mialem juz od dluzszego czasu problem ze skrzynia biegow ciezko wchodzila jedynka ale osattnio postanowilem podejsc do tematu golf II 1.8 RP skrzynia ATH . Wymienilem wszystkie tulejki laczniki ciegna i inne *#cenzura#* lewarek juz nie lata na boki biegi sa precyzyjne oprocz tej jedynki choc jest znacznie lepiej ma ktos jakis sposob jak wyregulowac ustawic moze to tego wina chyba ze juz skrzynia daje dupy... jak powinno sie regulowac biegi w mk2 i czy jest taka moznliwosć prosze o podpowiedz .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Regulacja skrzyni biegów
na obejmie łączącej wałek zmiany biegów z resztą mechanizmu przy skrzyni, luzuje się ją i można ciut pokręcić w prawo i lewo, innej regulacji w mechaniźmie niema, w mk3 jest jeszcze mimośród plastykowy na lewarku którym można to samo w mniejszym zakresie regulować (czyli wychylenie lewarka prawo-lewo) w mk2 chyba niema tego nie pamiętam dokładnie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Regulacja skrzyni biegów
To wlasnie wiem ze tam jest regulacja na tym walku ale czy jest jakas metoda ustawiania tego czy po prostu na czuja lewo prawo ? bo wszystkie biegi mi wchodz apieknie teraz lewarek jest sztywno nic sie nie rusza tylko ta jedynka ciezko wchodzi musze ja wbijac z sila taka nie raz wejdzie luzniej nie raz ciasno ? a czy tam na tym drazku jest regulacja tylko lewo prawo czy wychylenie przod tyl tez ma jakies znaczenie ?Paweł Marek pisze:na obejmie łączącej wałek zmiany biegów z resztą mechanizmu przy skrzyni, luzuje się ją i można ciut pokręcić w prawo i lewo, innej regulacji w mechaniźmie niema, w mk3 jest jeszcze mimośród plastykowy na lewarku którym można to samo w mniejszym zakresie regulować (czyli wychylenie lewarka prawo-lewo) w mk2 chyba niema tego nie pamiętam dokładnie
Regulacja skrzyni biegów
Istnieje taki przyrząd/szablon do ustawiania pozycji lewarka, bez niego też da się to ustawić. Reguluje się właśnie popuszczając tą obejmę i przestawiając obie łączone części względem siebie. Musisz trochę poeksperymentować i znajdziesz właściwe ustawienie jeżeli przyczyną jest złe ustawienie lewarka. Przyczyna może także leżeć w skrzyni wtedy nic ci to nie da. Najlepiej będzie jak sprawdzisz czy biegi "wchodzą" lekko włączając je ręka bezpośrednio za wybierak skrzyni. Jak będą się włączały bez oporów to przyczyną jest złe ustawienie lewarka.
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Regulacja skrzyni biegów
Spoko dzieki reka sprawdzalem wchodza gladko wiec musi byc przyczyna zlej regulacji albo tego jablba przy lewarku jeszcze bo tylko to zostalo to ale dzieki .Witek.J pisze:Istnieje taki przyrząd/szablon do ustawiania pozycji lewarka, bez niego też da się to ustawić. Reguluje się właśnie popuszczając tą obejmę i przestawiając obie łączone części względem siebie. Musisz trochę poeksperymentować i znajdziesz właściwe ustawienie jeżeli przyczyną jest złe ustawienie lewarka. Przyczyna może także leżeć w skrzyni wtedy nic ci to nie da. Najlepiej będzie jak sprawdzisz czy biegi "wchodzą" lekko włączając je ręka bezpośrednio za wybierak skrzyni. Jak będą się włączały bez oporów to przyczyną jest złe ustawienie lewarka.
Regulacja skrzyni biegów
tą obejme przekrec tak zeby lewarek na luzie byl blizej lewej strony i sprawdz, a jak dasz nawet duzo mocniej to tez sie uda to sprawdzic ale wtedy wrzucajac wsteczny wskoczy jedynka a na jedynce bedzie trojka. najwazniejsze jest to zeby nie zapomniec o 5tym biegu bo jedynke ustawisz a sie okaze ze zaś piatka zle wskakuje albo lewarek juz uderza o plastik przy wrzucaniu
>>>>>White GL by Stary<<<<
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Regulacja skrzyni biegów
rozkręcasz ten wałek żeby był luźny. wrzucasz ręką na skrzyni wsteczny. kumpel twój gałką wrzuca wsteczny, skręcasz razem wałek. Patrzysz czy dobrze wchodzą biegi. Jak nie rozkręcasz powtarzasz metode lecz wprowadzasz korekte przed skręceniem wałka. Każesz koledze pchnąć gałke o pare mm w lewo w prawo w przód. i bedzie dobrze.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Regulacja skrzyni biegów
Też miałem problem z ciężkim wrzucaniem jedynki w moim mk2. Wymiana tulejek wiele nie pomogła. Problem został rozwiązany regulacją na obejmie łączącej wałek z resztą mechanizmu zmiany biegów.. Ustawianie to metoda prób i błędów. Krótko mówiąc okazało się ze jedynka pięknie mi wchodzi,bez żadnych oporów gdy drążek zmiany biegów (ten w kabinie) ustawiony w pozycji LUZ ,nie jest idealnie w pionie tylko minimalnie jest pochylony w prawo. Ten niewielki odchył w prawo rozwiązał sprawe jedynki, a inne biegi też wchodzą bez jakichkolwiek oporów .
[img]http://freeisoft.pl/wp-content/uploads//nowe-avatar-13.gif[/img]
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Regulacja skrzyni biegów
Mam tak samutko i jest cudnie. Jak miałem skrzynie 4 biegową to też miałem drążek po prawej miedzy 3 a 4 ale teoretycznie z 5tką tam jest środekyogi44 pisze:stawiony w pozycji LUZ ,nie jest idealnie w pionie tylko minimalnie jest pochylony w prawo.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Regulacja skrzyni biegów
Dzieki wszystkim za podpowiedzi biegi ustawione wchodza jak w maslo jak nowa skrzynia fabryka zeby nie ta zgrzytajaca dwojak i synchronizator bylo by cycek ale na to juz nie mam wplywu piona dla kazdego pomocnego lewarek tez mam lekko w prawo i jest git
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Regulacja skrzyni biegów
Niezły szablon! ale jakie to ma wymiary ?
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Regulacja skrzyni biegów
Johnatan, http://passiongolfgti.com/article.php?id_article=513" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Regulacja skrzyni biegów
Zainstaluj odwaźnik z mk III , bardzo dużo daje , biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości