Witam,
Posiadam Borówke - 1,9TDI rocznik 2001, silnik ASZ z automatem + tiptronic. I mam problem. Dziś odpaliłem samochód, pasy, światła, D i jazda. Ale jazda tylko na pierwszym biegu. Automat nie chciał przerzucić go na wyższy. Zatrzymałem się po 50 metrach, w zatoczce - powachlowałem skrzynią - łącznie z ruszeniem na R i spróbowałem dalej ruszyć. Dalej nic - pierwszy bieg i nic więcej. Zakręt i parkowanie. Kilka zmian biegów z D na 4 i na 3 i na 2 i R i w końcu załapała. Zaczęła zmieniać biegi..
Elektryka czy mechanika? Szukać nowej skrzyni?! Olej sprawdzany półtora miesiąca temu w ASO i podobno super... wszystko w normie. Ma ktoś jakiś pomysł? Ewentualnie - gdzie w Białymstoku mogę zdiagnozować porządnie skrzynie? Niech mnie to nawet kosztuje..
Bora - problem z automatem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora - problem z automatem
Skrzynia wpadła w tryb awaryjny, tyle można powiedzieć. Jeśli zdarzyło to się tylko raz, a nie szykujesz się w daleką podróż, to się nie przejmuj.
Re: Bora - problem z automatem
Zdarzyło się to pierwszy raz i dziś się w daleką podróż nie szykuje, jutro też nie.. ale za tydzień, dwa to kto wie..
Pozostaje zatem podjechać do warsztatu, VAG i może wtedy zagadka stanie się mniej zagadkowa..
Pozostaje zatem podjechać do warsztatu, VAG i może wtedy zagadka stanie się mniej zagadkowa..
Re: Bora - problem z automatem
Post pod postem - ale dopełnieniem forum, jest wg mnie opisywanie rozwiązywania problemów zatem to czynie.
Od czasu pierwszego wejścia automatu w tryb serwisowy, minęło już kilka dni, ale co dzień rano był ten sam problem. Zdobyłem namiar na "podobno" niezłego majstra z podlaskiego, który czaruje automaty, ale niestety, był na urlopie. (Jeśli ktoś chce, podam namiar via PW, aczkolwiek nie jest to sprawdzony przez mnie człowiek) Musiałem zatem interweniować w tym co znalazłem w google. Pojechałem do Jurowiec, "rozrywkowi" mechanicy stwierdzili (tutaj muszę zaznaczyć że ja nie mam pojęcia o tym jak działa automat) dwa elektrozawory do wymiany, olej i filtr. Po przyjeździe szefa, okazało się że do wymiany jest tylko jeden elektrozawór, olej i filtr. Kilka godzin później auto było do odbioru. Zupełnie zmienione. Automat nie szarpie, zmienia biegi w dół i w górę płynnie, i co ważne - chce to robić niezależnie od pory dnia czy nocy. Wg mnie problem został naprawiony.
Objawy: podwójne szarpanie przy zmianie biegów, codzienny ranny tryb serwisowy skrzyni biegów
Naprawa: Wymiana oleju, filtra, i elektrozaworu
Koszt: 540 zł (trudno, przeżyje - ważne że działa)
Od czasu pierwszego wejścia automatu w tryb serwisowy, minęło już kilka dni, ale co dzień rano był ten sam problem. Zdobyłem namiar na "podobno" niezłego majstra z podlaskiego, który czaruje automaty, ale niestety, był na urlopie. (Jeśli ktoś chce, podam namiar via PW, aczkolwiek nie jest to sprawdzony przez mnie człowiek) Musiałem zatem interweniować w tym co znalazłem w google. Pojechałem do Jurowiec, "rozrywkowi" mechanicy stwierdzili (tutaj muszę zaznaczyć że ja nie mam pojęcia o tym jak działa automat) dwa elektrozawory do wymiany, olej i filtr. Po przyjeździe szefa, okazało się że do wymiany jest tylko jeden elektrozawór, olej i filtr. Kilka godzin później auto było do odbioru. Zupełnie zmienione. Automat nie szarpie, zmienia biegi w dół i w górę płynnie, i co ważne - chce to robić niezależnie od pory dnia czy nocy. Wg mnie problem został naprawiony.
Objawy: podwójne szarpanie przy zmianie biegów, codzienny ranny tryb serwisowy skrzyni biegów
Naprawa: Wymiana oleju, filtra, i elektrozaworu
Koszt: 540 zł (trudno, przeżyje - ważne że działa)
Bora - problem z automatem
Proszę podaj nr telefonu do tego fachowca bo sąsiada automat też odmówił posłuszeństwa
Sam chcę kupić golfa TDI bo cena paliwa nie pozwala posiadać auta na benzynę....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości