Problem z Drugą skrzynią

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » śr lut 23, 2011 22:28

Witam, w moim mk3 1.8 abs z 94r padłą skrzynia więc wymieniłem na taką samą, jak dobrze pamięta chd, lub chb. Stare była chyba z 94 natomiast nowa jest z 96r, już po wyjęciu zobaczyłem że wałek który wychodzi z skrzyni w sprzęgło jest krótszy, i w nowej była normalna linka sprzęgła, w starej miałem samolegulator, po wymianie i założeniu wszystkiego nie chciał jechać jak bym na półsprzęgle, więc wyrzuciłem gumę co była od mocowania linki do skrzyni została sama blaszka i auto jakoś jeździ,
-tylko przy zimnie biegów słychać jakieś chałasy? takie pukanie wydaje się naturalne ale wcześniej tego nie było albo ciszej to było i sporo.
-lewarek od zmiany biegów lata strasznie jak wrzucę bieg, sprawdzałem pod lewarkiem jest oki musi coś być w przy skrzyni
-z 1 na 2 jakoś wchodzi ładnie, ale z 3 na 2 to z cztery razy wrzucam wyskakuje bieg jak by nie wchodził czy co? reszta wchodzi ładnie, skrzynia nie puka nie stuka cichutka jest

Co mam wymienić żeby ten lewarek tak nie latał? może przez to on nie wrzuca tych biegów tak dobrze? czy trzeba coś regulować na skrzyni?
Linkę sprzęgła zostawić czy dać taką jak była w tej nowej skrzyni? czy układ który zmienia biegi różnił się czymś po 95r w 1.8?

dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: rysiektr » czw lut 24, 2011 22:34

Na pewno dobrą skrzynię założyłeś?? To czy lina jest na samoregulator czy na linkę z manualną regulacją nie robi różnicy w działaniu sprzęgła, bo fabrycznie każdy mk3 (poza tymi co miały hydrauliczne sprzęgło) miał linkę na samoregulatorze a jako zamiennik można było kupić linkę zwykłą tańszą. Jeśli mówimy o wałku to masz na myśli wałek który wychodzi ze skrzyni czy pręt który wciska docisk?? Bo skoro skrzynia jest taka sama to nie powinno być różnic. Natomiast co do "latania" lewarka to wszystkie tulejki mechanizmu wybierania biegów są ok?? Czy to lata już przy samej skrzyni??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » pt lut 25, 2011 17:39

rysiektr pisze:eśli mówimy o wałku to masz na myśli wałek który wychodzi ze skrzyni czy pręt który wciska docisk??
On wychodzi jak wciska się sprzęgło, może w golfach po 95 były dłuższe linki sprzęgła?

Wydaje się dobra, bo jak jadę przyśpieszam biegi wchodzą palcem. co do lewarka to wydaje się przy samej skrzyni bo jak łapałem ręka ten bolec co idzie do skrzyni to gałaka była sztywno więc gumy przy silniku są do wymiany, latała dawno już a nasiliło to się na starej skrzyni lewarek prawie zamarz i na silę musiałem go ruszyć od tego momentu lata jak głupi



Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » wt mar 08, 2011 10:57

Do wymiany jest guma od dźwigni lewarka w komorze silnika, całkiem jej nie ma, reszta wydaje się oki, luzy na innych podzespołach zmiany biegów mają z 1mm więc nie ma co ruszać



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: rysiektr » wt mar 08, 2011 13:06

guma na pewno do wymiany, do dostania w ASO nie pamiętam ile płaciłem... ale tu tulejki tez lepiej wymienić, a zwłaszcza ten element http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... c=0&moto=0" onclick="window.open(this.href);return false; szybko ulega uszkodzeniu i dlatego może latać, zmiany linki raczej nie było, jak wrócę z pracy to sprawdzę w ETKA, sam pręt możesz wymienić, nie wyciągając skrzyni, wystarczy odkręcić koło i zdjąć dekiel co jest na 6 śrub przykręcony i wyciągasz pręt, tylko najpierw musisz olej spuścić ze skrzyni i uważaj żeby to potem dobrze złożyć


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » wt mar 08, 2011 23:03

a gdzie jest ten element co zaznaczyłeś?? dostane to na allegro? jakiś numer jak byś mógł podać to bym sobie podskoczył do intercars... Powiem ci tak z sprzęgłem nic nie będę robił, najwyżej linkę dam z regulacją żeby pedał poszedł w dół, sprzęgło chodzi sporo lżej niż kiedyś, co do skrzyni biegi się poprawił lepiej wchodzą, 2 rzadko kiedy nie wejdzie, widać olej w skrzyni jest stary i mechanizm zamarzał, wyminie go dolewając jakiś specyfik do skrzyni co niby ją reanimuje podobno na skrzynie to pomaga



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: rysiektr » wt mar 08, 2011 23:41

nic do skrzyni nie lej bo będzie jeszcze gorzej, synchronizatory nie lubią żadnych wynalazków, co najwyżej wymień olej na jakiś dobry, http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL" onclick="window.open(this.href);return false;
to na 99% będzie miało rozwaloną główkę, podałem Ci link do InterCarsu z numerem, jak już będziesz spuszczał olej to na prawdę wymiana tego pręta to chwila, załóż ze starej skrzyni i zobaczysz czy będzie różnica, jak pomoże to odpadnie Ci koszt zakupu nowej linki, sprawdziłem w ETKA i ABS przed 95 i po 95 miał tę samą linkę sprzęgła 1H1 721 335 A


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » śr mar 09, 2011 10:24

zobaczę ale chyba zostawię tak jak jest :D Gdy bym to wymienił i zostawił linkę jak mam miał bym niżej pedał sprzęgła? najbardziej nie podoba mi się to że łapie on tak wysoko...
co do tego linku to u mnie on nie odpala? co do linki to może inne 1.8 miały inne albo nowe adz różnił się czymś?



Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: Dani90 » pt kwie 15, 2011 18:01

Witam, skrzynia się poprawiłą znacznie ale trzeba to wymienić,
rysiektr, Ten link co podałeś z tym jabuszkiem nie jest do 2.0 115? tam tak pisze? będzie pasował do mnie?? u mnie jest taka jak by zębatka na pręcie, jak chcesz to jutro zrobię fotki. Do tego muszę wymienić tą gumę co trzyma pręt co idzie od kabiny... Jakiej firmy byś polecał czop? muszę wymienić tylni prawy... A no i gumy z przodu, zrobię to sam czy potrzebna prasa? również górne łożysko amora puka mi z tym chyba poradzę sobie tylko ściągacza potrzebuję...

Moje kable wysokiego napięcia się sypią i jakie kupić ngk/ beru czy MAGNECOR??



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z Drugą skrzynią

Post autor: rysiektr » pt kwie 15, 2011 19:19

co do linku to jest do skrzyń ze sterowaniem na wodziki a nie na linki, jak masz u siebie takową to będzie pasować, Czop to każdy dobry oprócz najtańszych chinoli, gumy lemforder - wsadź pełne od R32, zależy od Twoich umiejetnosci i zaplecza, najłatwiej prasą, co do łożyska to upewnij się najpierw jakie masz bo były 2 rodzaje w zależności od rocznika


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość