Kilka dni temu, podczas spokojnej jazdy - 100km/h na piątym biegu cos szurneło, zatrzymałem się zajzałem pod auto a tam ponad litr oleju na aswalcie. Przed chwilą ściągnołem skrzynię, i jak się okazało jest dziura przez którą można zajrzeć do mechanizmu różnicowego. Przyczyną usterki był prawdopodobie kontakt docisku sprzęgła z obudową skrzyni. Wskazują na to umiejscowienie i kształt dziury, ślady na obudowie skrzyni - czyli otarcia pod i nad dziurą i otarcie w jednym miejscu na docisku sprzęgła.
Pytania
1. Czemu doszło do tego kontaktu? Mam swoją hipotezę, ale wolę się upewnić.
2. Co trzeba wymienić żeby znowu nie rozpiepszyło mi skrzyni?
3. Skrzynię spawać czy wymieniać? (Chwilę po usterce się zatrzymałem i auto zostało sholowane na lince.)
4. Silnik 1.6 16v AZD, tylko nie wiem jakie jest oznaczenie skrzyni. Wlepka w bagażniku nieczytelna, w kiązce serwisowej jest wlepka, tylko nie wiem który z kodów to skrzynia. Jak to sprawdzić?
5. Dwa ostatnie zdjęcia pokazują takie wystająe z docisku elementy o ostrych krawędziach które jak myślę załatwiły mi skrzynię. Można je usunąć? Trzeba będzie później wyważyć ten element?



